Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

Kunde inte hålla mig från lite poker fast det är sommar uppehåll för mig så jag satt in 20$ på expekt.

 

Vilket Spel : FL Omaha Hi/Lo Freezout

Antal Spelare : 51

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $15+1,5

Placering : 4

Pris : $72,67

Site : Expekt

 

Vilket Spel : FL TH Freezout

Antal Spelare : 158

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : $10+1

Placering : 6

Pris : $79

Site : Expekt

 

Vilket Spel : NL TH turbo

Antal Spelare : 72

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $10+1

Placering :3

Pris : $90

Site : Expekt

 

I sista NL turneringen har jag 60k chips av sammanlagt 100k när 3 spelare är kvar. Då börjar en av 20k stackarna mobba mig!! :shock: Får kanonhänder och reraisar men får call..missar alla floppar och hon bettar stenhårt. Går till slut ner till 27K och är skitsur. Får AKs hon raisar 3k jag 10k call..flop J 10 4 Hon bettar all in och jag tiltar in resten. Hon sitter med 10 9 och får in stege...

Sämsta avslutning på en turnering jag spelat.. Sitter ju en tredje snubbe på bordet med typ 4k och är jävligt tacksam för andra platsen.

Bra kväll ändå, 4 turneringar 3 finalbord + 220$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilka Spel : NL TH Rebuy+addon

Antal spelare : 151

Antal platser betalda : 27

Inköp : 10€ + addon

Placering : 4

Pris : 191€

Site: 24h

 

Kom in på finalbordet som chipleader, med 20xBB! Så det svängde en hel del. Efter ett tag när blindsen vart sjukt höga vart jag all-in mot en annan shortstack AQ vs 99 och hans pp höll upp :/ Hade jag kommit 3a hade jag fått 391€ istället, så lite surt.. men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel : NL TH Freeroll

Antal spelare : ~300

Antal platser betalda : 50

Inköp : 0

Placering : 44

Pris : 12,5$

Site: The Gaming Club

 

Borde väl inte posta den här egentligen :D

Men det är iallafall min första ITM på Turnering under min korta pokerkarriär! Därav resultatet kan man ju kanske säga ;) inledde bra och låg på en bra 17plats, även bättre än så ett tag tror jag. Spelade hyfsat aggressivt, kunde raisat på lite fler situationer iofs. När jag började närma mig ITM så blev jag för feg och blindsen började äta upp mig, så det var antingen att satsa på att bygga upp min stack igen och ha chans på lite högre positioner eller att tighta till mer och komma ITM.

Tror att det kommer gå bättre nästa gång jag hamnar i samma situation, har ju nått mitt delmål med ITM nu iallafall, måste börja nånstans! :)

 

Avgörande handen: Jag sitter på SB. Alla foldar fram till mig och jag ser en bra chans att sno blinden, ställer all in (kommer inte ihåg korten) BB visar upp AA :shock: hur ofta händer det?? jag hade en märklig tur och fick stegen iallfall! :D Bad Beat? haha

 

Tilläggas ska också att turnering tog en bit under 2timmar att spela (1:40 ca) så ganska bra $/h faktiskt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel : NL $10+1 Rebuy

Antal spelare : 124

Antal platser betalda : 10

Inköp : $10+1 + Rebuy

Placering : 8

Pris : $100

Site: Expekt

 

Jag föll mot KK som vanligt. Men jag hade ganska mycket tur.

 

En person går all-in och jag synar med QQ och med skräck ser jag att chipleadern synar (!)

Dom visar upp JJ och AA.. Jo, tjenare nu åker vi kvickt som fan. Men det går vägen, träffar min Q, precis när jag behövde den ;)

 

Är nöjd med den här turneringen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel : NL TH 20.000$ Freeroll

Antal spelare : 7767

Antal platser betalda : 1000

Inköp : 0

Placering : 31

Pris : 50$

Site: Bet365

 

Skrev ovan att nästa turnering skulle gå bättre :) och visst gjorde den det!

Väldigt konstig turnering som vissa redan vet. var på ~220 plats nånting när jag blev disconnectad i en timme. När jag kom tillbaks var blinden 10ggr högre och det var inte mycket jag kunde göra åt saken. Hade lite tur när blinden kom till mig och klarade mig till 31a plats!

 

I övrigt är jag nöjd med mitt spel i turneringen. Tight i början och spelade sen aggressivt vid väl valda tillfällen. Kändes skönt att inte direkt behöva chansa utan hade det under relativt bra kontroll. Dock hade jag en väldigt tur att träffa stegen mot överpar en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel: NL TH $1000 Daily Guaranteed

Antal spelare: 180

Antal platser betalda: 20

Inköp: $10+1

Placering: 1

Pris: $486

Site: Empire

 

Nu blir det för lite sömn innan jobbet, men det var det värt :D

 

Kom till finalbordet som chipleader men hade lite oflyt och slarvade en del och med fyra kvar låg jag sist. Dock kom min SnG-erfarenhet väl till pass och super-maniac-aggressive-all-in-style snodde mig tillbaka till en normal stack och några fina all-in syner med AKs senare var jag HU med den absolut tajtaste kille jag någonsin spelat mot. Efter några händer talade jag om för mig själv att om jag förlorade detta var jag jordens största sopa. Lyckligtvis slapp jag få den titeln då min vänlige motståndare foldade i princip varje hand och jag kunde lätt roffa åt mig alla chips.

 

För övrigt måste jag säga att det var förvånansvärt låg nivå på spelet, i princip samma klass som de freerolls jag brukade spela på Multipoker. Insatsen är iofs inte så hög men det var ändå något överraskande. Kan nog vara värt att lira några fler såna här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH Rebuy+addon

Antal spelare: 664

Antal platser betalda: 70

Inköp: $1 (3 Rebuys, ingen Addon ;) )

Placering: 1

Pris: $471

Site: Prima

 

Det flöt på bra och jag hade den där extra lilla turen som man måste ha för att vinna en turnering. Jag är mest nöjd med synen som gav mig vinsten när vi var heads up. Mina hålkort var 9Q och brädet var 24J9J. Min motståndare ställde in på rivern. Jag hade då ca 1,5 mille och han ca 500,000. Efter en stunds stekande synar jag ner och han visar upp 67.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel : NL TH

Antal spelare : 30

Antal platser betalda : 5

Inköp : 200+20kr

Placering : 2

Pris : 1400kr

Site: Live på It Was Suited Borås

 

Fick verkligen helt kalla kort hela turneringen, men som jag brukar så gjorde jag vad jag kunde med K10 J9 osv, Spela nästan perfekt, ställde in där jag borde och folda när jag skulle. Första 6 levlarna såg jag floppen ca 5ggr med händerna: AQ * 2, 1010 (som för övrigt var högsta handen jag hade på 6h turneringspel) 55 och K10

 

Vann en av AQ du jag semibluffa på insidestr8draw och flushdraw och K10 träffa jag 2 par på floppen och fick all in mot mig av AK

 

Fick lite låga PP på finalbordet en av dem var 55, som jag drog ut KK med då jag träffade 5an på floppen,

 

HU hade jag ingen chans blindsen var 4000/8000 med 1000 ante

 

får 78 i BB smallblind callar

 

flop 356, Monsterchipleadern ställer in och jag synar, han visar upp 93 och jag lyckades inte träffa något

 

Men är jävligt nöjd iaf med tanke på vilka usla kort jag fick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH Rebuy+addon

Antal spelare: 111

Antal platser betalda: 10

Inköp: $100+9

Placering: 1

Pris: $7650

Site: Prima - Expekt

 

Min största tunerings vinst hittils. Bara köpt in mig i 30 dollars som högst men vill testa högre eftersom det gått så bra på lägre inköp.

Vann den för kanske 30 min sen och måste skriva av mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH

Antal spelare: 491

Antal platser betalda: 50

Inköp: $1

Placering: 2

Pris: $76

 

Hade ca 550,000 chips när vi var heads up och ställde in med AT. Min motståndare synade med JT. Han hade ca 150,000 och träffade självklart runner, runner flush. Efter det fick jag kalla kort och det blev ingen turneringsvinst den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH

Antal spelare: 208

Antal platser betalda: 36

Inköp: 15+15 euro

Placering: 1

Pris: euro1078

 

Spelade stabilt hela vägen. När vi var 40 kvar fick jag AA, en mindre stack ställer in på vägen han visar KQ. Q på flop och river gör att jag ligger typ 35. Tack vare några bra händer och weeka motståndare tar jag mig till finalbordet. Ställer in med KJ får svar av en större stack klonkar K på rivern :D . HU möter jag ZEBstockholm från forumet och vinner på ett floppat tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda dessa under en och samma vecka i februari:

 

Vilket Spel : NL TH $100k guaranteed

Antal Spelare : 980

Antal Platser Betalda : 130?

Inköp :$50+$5 (samt rebuy/addon)

Placering : 2:a

Pris : $12300

Site : expekt

 

Byggde upp en tight/aggressive image och kan ärligt säga att jag kom så långt pga timing..bluffade inte allt för mkt men ställde in med A+ någorlunda kicker samt alla PP i slutet. Heads up så hade motståndaren 3x så mkt marker, jag ställde efter en stund in med Q hög tror jag, losade på ~coinflip.

 

Vilket Spel : NL TH $20k? guaranteed

Antal Spelare : ~900

Antal Platser Betalda : 130?

Inköp :$100+$9 samt rebuy/addon

Placering : 2:a

Pris : ca $5k

Site : expekt

 

Körde samma tight/aggressive stuk men hade nu mkt större koll på mitt motstånd (flyttades inte runt så mkt) så bluffade ganska frenetiskt efter ett tag. Kommer inte ihåg så mkt om heads upen. Trevlig vecka 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH 3000e guarantee

Inköp: 75e + rebuy/addon

Antal spelare: 81

Placering: 1

Pris: 2206euro

Site: Unibet

 

 

Femte gången jag vinner den här, känns alltid lika skönt...och jag vann 40e turneringen igår (1000e) så är riktigt het nu =)

 

Tyckte jag hade väldigt bra kontroll hela turneringen men låg lite risigt till heads upp men det löste sig tillslut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: PL Sökö 1000€ guarantee

Inköp: 50€ + rebuy/addon

Antal spelare: ca 35

Placering: 1

Pris: 504€

Site: B2B

 

Efter att ha misslyckats i största delen av TH turneringar dom senaste dagarna, är nöjd att vinna min favorit turneringen för andra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: Tx FL

Inköp: 200vip + 1 rebuy €2

Antal spelare: 192

Placering: 1

Pris: €542

Site: RivalPoker

 

var en "winner takes all", HU låg vi lika och jag erbjöd en deal.. han vägrade så jag spelade ut han istället med en träffad 6:a mot hans tomma AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få skryta lite med första riktiga turneringsplaceringen ITM:

 

Vilket Spel : TH NL

Antal Spelare : 10000

Antal Platser Betalda : 130

Inköp : Freeroll

Placering : 16

Pris : $77

Site :Expekt

 

Var på Expekts Bounty Freeroll som gick nu i helgen, dom första jag spelade gick väl sådär (fredag 405/6666 och lördag 201/~7000), men bestämde mig för att köra supertight idag, och det betalde sig 8-)

 

Vet att det kanske inte är så mycket att skryta med egentligen, men om man är relativt grön är det väl iallafall en bra början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH Rebuy+addon

Antal spelare: 619

Antal platser betalda: 60

Inköp: $3 +0.50 & addon

Placering: 1

Pris: $1.227

Site: Prima

 

Stacken gick upp och ner genom hela turneringen. Det var därför väldigt skönt när jag på final bordet lyckades dubbla upp ett par gånger och kamma hem första platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH 3000e guarantee

Inköp: 75e + rebuy/addon

Antal spelare: 110

Placering: 1

Pris: 2577euro

Site: Unibet

 

 

Då var det dags igen. Va inte värdig vinnare den här gången, satte en 2 outare på rivern mot chipleadern när det var 5 spelare kvar. Spelade ganska dåligt men med mycke flyt kan man gå långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: NL TH

Antal spelare: 47

Antal platser betalda: 5

Inköp: 200kr

Placering: 3

Pris: 1300kr

Site: Live på No Limit Gefle

 

Detta är ju inga summor jämfört med de jag vunnit på nätet tidigare men det är på något vis skönare att komma skapligt till i en live-turnering. Min andra ITM på klubben och den största vinsten hittills (800kr tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen som vunnit nått på tolv dagar?

 

Vilket spel: NL TH

Inköp: 40e + rebuy/addon

Antal spelare: 75

Placering: 1

Pris: 1166e

Site: Unibet

 

 

 

Inte så stor vinst men har haft min största svacka någonsin så det är skönt att veta att man fortfarande kan vinna! =) hade ioförsig ganska mycke flyt men det hade jag innestående.

tycker jag hade väldigt bra kontroll när det va fyra spelare kvar och lekte till mig vinsten heads upp! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...