pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Det där movet var inte bra nånstans, herrejävlar. Har han överpar och är en gubbe som kan passa så checksynar han eller bet/foldar. När han checkraisar där skulle inget i hela jävla världen få mig att trycka in, svårt välja ett sämre läge. Synen på flopen är bra, beten på turn är också bra, men ge upp när han checkraisar dig, att göra ett move här är katastrofalt efter hur han spelat handen. Slå upp preflop också, limpa inte. Jag är inte rädd för att ställa in om jag känner att jag har en read. Kommer göra samma move imorgon, i övermorrn etc om jag har en read...Rätt ofta har jag rätt men ibland blire sådär. Lätt att säga att det var katastrofalt i efterhand men det är lite förenklat. NLH är inte schack utan psykologisk krigsföring och det går inte säga vad som e rätt å fel utan veta historiken bakom en hand, iaf på lite högre nivåer. Låt oss titta på handen lite djupare. Seat 1: wolfdog2121 ( $1866 ) Seat 2: DUPBL ( $4132.75 ) Seat 4: pokeredge ( $1994.14 ) Seat 5: GoodBetMate ( $1766 ) Seat 6: collu ( $410.50 ) Seat 3: ImLucky_711 ( $1000 ) collu posts small blind [$5]. wolfdog2121 posts big blind [$10]. ImLucky_711 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to pokeredge [ 5h 6h ] DUPBL folds. ImLucky_711 checks. pokeredge calls [$10]. GoodBetMate folds. collu folds. wolfdog2121 raises [$25]. Wolfdog höjer på bordets sämsta position. Vilka händer e möjliga? Ofta höga par AK/AQ osv ImLucky_711 folds. pokeredge calls [$25]. ** Dealing Flop ** [ 2h, 3d, 8d ] Bra flop för min hand med mycket stealmöjligheter på turn/river + hålstegedrag. wolfdog2121 bets [$65]. pokeredge calls [$65]. Vad tror ni wolfdog sätter mig på? Färgdrag/träff på 8an/mellanpar/stegdrag e troligt. ** Dealing Turn ** [ 8h ] Ökar på outsen i och med färgdraget. wolfdog2121 checks. pokeredge bets [$167]. wolfdog2121 raises [$525]. Mot en okänd spelare foldar jag här. Men i detta fallet med tanke på preflop-action å read på spelaren, alltså vad som hänt under sessionen och info från tidigare sittningar, så kände jag att detta va ett resteal bet/infobet för med en 8 som jag inte såg som sannolik vill man ju på turn inte ge ett gratiskort med det bordet. Troligare med överpar/drag/resteal å check-raise. Kåk e ju naturligtvis möjligt men med litet par vill man ju se en billig flop på bordets sämsta position. pokeredge is all-In [$1727.14] wolfdog2121 is all-In [$1241] ** Dealing River ** [ 7d ] wolfdog2121 shows [ 8c, 7c ] a full house, Eights full of sevens. pokeredge shows [ 5h, 6h ] a pair of eights. pokeredge wins $128.14 from side pot #1 with a pair of eights. wolfdog2121 wins $3744 from the main pot with a full house, Eights full of sevens. Ok, jag läste honom fel denna gången och bra spelat av wolfdog men analysen i det som ledde fram till movet ser jag inget större fel på sen e jag ju ingen grinder som väntar på säkra lägen så då kan det bli så här ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Det roliga är ju att han bara slår en bluff och 86s. Är nog bra att du gör dessa moves ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Med all respekt för din åsikt. Har jag en read så följer jag den oavsett hur konstigt det ser utför utomstående. En av anledningarna att jag vinner månad efter månad. Jag tycker fortfarande att din analys e förenklad å den får stå för dig. Jag tänker inte käbbla mer med dig när du vägrar förstå min read i handen. Du får ha din åsikt så har jag min. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 perfekt. posta gärna fler händer där du inte är öppen för input!!1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 perfekt. posta gärna fler händer där du inte är öppen för input!!1 Gärna när en massa besserwissrar skall in å mästra. Jag är öppen för att diskutera händer med öppet sinne för att lära mig. Något alla tjänar på men jag vägrar ta en massa skit från uppstoppade besserwissrar. Då kan vi lika gärna lägga ner den här tråden. Om det e något jag har lärt mig i livet så ede att sortera bort negativa energislukare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Whatever. så kände jag att detta va ett resteal bet/infobet Infobet (bara ordet svider i mina ögon) med överpar på den turnen genom att checkraisa. Ologik detected? Check. Resteal bet som kostar multum istället för att helt enkelt beta igen istället för att checkraisa? Ologik detected? Check. Är han en sådan total sopa så att han spelar på ovanstående fullt ologiska sätt skulle jag nog inte våga gå efter några "reads" överhuvudtaget utan snarare spela mina händer och låta honom betala av när han checkraiseinfobetsrestealar på turn med överpar sittandes med 200bb. Men ja visst, självklart tänka jag inte skriva mer i din dagbok om du inte vill höra kritik. Det här börjar bli kul =) Fortsätt tro att du e Stuey the Kid. Du kom med ett påstående. Jag postade ett svar med mer ingående analys. Du upprepar ditt påstående. Var e diskussionen? Känner du för att lira HU 10/20? Poker e kul =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Whatever. så kände jag att detta va ett resteal bet/infobet Infobet (bara ordet svider i mina ögon) med överpar på den turnen genom att checkraisa. Ologik detected? Check. Han kan mycket väl sitta med överpar. Tänkte först checka för att sänka tempot när jag betta upplevde han det som steal å lägger upp ett resteal med tanke på vad som hänt i tidigare händer hu mellan oss. Känner du till historiken?? Fortsätt att analysera poker som schack så kan du och sklansky sitta å mysa över ett glas rödvin å tro att ni vet allt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Du gav din analys. Jag gav kritik i form av att ha en "read" när någon spelar som den här spelaren isf skulle behöva göra rent generellt, och att finna någon logik i deras spel, är dödsdömt. Nej jag vill inte spela någon jävla HU, vad fan har det med saken att göra? Ska du utmana mig på HU i poker för att jag bestrider vad du skriver i din dagbok, som är TILL för att diskuteras? Vad fan ska det bevisa tror du? Grattis, du fick mig förbannad med din sista kommentar här som visade vilken åsna du uppenbarligen verkar vara när du börjar försöka angripa mig som person (i form av HU-utmaningar, jämförelser med Stuey the Kid) istället för att fortsätta diskutera pokerteori och våga medge när du har fel. Nej jag tror inte att jag är Stuey the kid, sluta jiddra. Han var för övrigt ingen hejare på cashgames direkt. Saxar ut lite av din fina konstruktiva kritik. Tror inte du förstår hur uselt det är att c/r:a turn ...har han luft så grattis Jag vet bara att många försöker leka fancy och göra moves bara föra "movegörandets skull", utan att riktigt tänka på att välja sina lägen bättre, och det här läget är katastrofalt illa valt. Mästrande minst sagt från någon som vad jag vet inte spelar NL +5/10 regelbundet. Jag tror inte du förstår hur viktigt det är att ha historiken mot en spelare och info om vad som hänt under sessionen för att korrekt kunna värdera ett move. Min read att han med check ville sänka tempot med överpar och sedan när jag för sjuttioelfte ggn betta så ville han göra resteal (mycket troligt med tanke på vad som hänt tidigare å preflop-action i ren frustration å plocka ned potten där), så jag representera genom att ställa in. Till och med synen med 78 är inte självklar som han gör som Mats påpeka. Många bra spelare foldar där men tydligen hade han en read på mig eller va allmänt desperat. Som jag sa tidigare så är det ett högrisk move men det är den typen av poker jag tycker är rolig att lira och resultatet tlar sitt tydliga språk. Sista ordet från mig i denna diskussionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Han kan mycket väl sitta med överpar. Tänkte först checka för att sänka tempot när jag betta upplevde han det som steal å lägger upp ett resteal med tanke på vad som hänt i tidigare händer hu mellan oss. Känner du till historiken?? Haha. Han checkar för att sänka tempot med ett överpar..sen när du betar så tror han att du försöker stjäla och då måste han genast visa styrka och slå tillbaka och ta spelet ifrån dig och låta dig spela bättre poker genom att släppa sämre händer/bluffar (och gå miste om ev riverbet) och gå vidare med bättre? Detta istället för att syna och check/syna river på allt utom färgen om du nu ÄR på bluff/steal. Detta spelet är ganska dåligt generellt sätt i de flesta situationer, men vore rent ut sagt USELT om han gör det och tänker passa för ett inställ. Kom igen nu, tror du jag behöver veta någon historik för att idiotförklara det tankesättet han skulle behöva använda sig för att resonera som han gör, och som du desperat verkar försöka att finna någon logik i? Du missar preflop-action i din analys om vi nu bortser från historiken som tydligen inte e så viktig. Säg till om du planerar hålla pokerkurser om hur man krossar NL 5/10 å uppåt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grillkrydda Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Varför måste pokerspelare alltid hävda sig, inte genom argument, utan för vilka summor de spelar om? Jag spelar långt ner i näringskedjan men det är ändå uppenbart för mig att en spelare inte vill "stjäla en pott" med KK. Han lär ju inte kunna sätta dig på trips eller fullt hus med hög säkerhet och tro att du ska lägga det, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Min read att han med check ville sänka tempot med överpar och sedan när jag för sjuttioelfte ggn betta så ville han göra resteal (mycket troligt med tanke på vad som hänt tidigare å preflop-action i ren frustration å plocka ned potten där), så jag representera genom att ställa in. Smart kille om han tröttnat på dig och dina bluffar och (rimligtvis) vill fånga dig rejält en gång, och då samtidigt väljer att ta ifrån dig bluffmöjligheten i handen, verkar logiskt, not. FÖrstår du hur SJUKT ditt resonemang om att försöka SÄNKA tempot med överpar och sen CHECKRAISA är? Jag skiter fullständigt i dina resultat, och vad du tror att du vet om mig. Vad fan spelar det för roll vilken nivå du spelar om du spelar mot åsnor som använder sig av det tankesätt du försökt redogöra för. Blir framförallt jävligt trött på personangrepp helt i onödan. Jag är ledsen att du vägrar förstå hur viktig infon från tidigare sittningar å denna sessionen mellan mig och wolfdog är. Och att shorthanded-NL på lite högre nivåer handlar om att ibland göra det oväntade när man känner någon form av svaghet. Du nämner inget om preflp-action i din analys. Är den också oviktig såsom historiken? I tidigare postad hand presenterade jag min analys. Du svarade på ett minst mästrande sätt som inte direkt inbjuder till diskussion. Då får man räkna med lite paj tebaks. Testa va lite ödmjuk nästa gång när du uttalar dig om ett så otroligt komplext spel som NLH. Jag svarade med en djupare analys av logiken bakom movet som du tycker e helt åt helvete. Kommer vi längre? Tror inte det. Kanske dags att lägga ner den här tråden då. Lycka till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Ber att få tacka för en jäkligt bra dagbok. Fortsätt i samma stil och skit i påhoppen, det är så jävla lätt att läsa en HH i lugn och ro och veta vad som ska göras, jämfört med att ta besluten med några sekunders varsel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wallinho Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Kanske dags att lägga ner den här tråden då. Lycka till alla! Nej edge för fan! Jag har inte skrivit många inlägg här på forumet men läser de flesta dagböckerna (iremmats, gdaily, beachjohan etc). Av alla dessa så är det din som ger mest med alla intressanta HH:s som du analyserar. So what, du och nebbis har olika åsikter om en hand. Låt inte det förstöra den här grymt sköna dagboken! Please Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Och att shorthanded-NL på lite högre nivåer handlar om att ibland göra det oväntade när man känner någon form av svaghet. LOL, du måste skämta med mig. Jag mästrande? Ditt inlägg är ju för fan patronizing factor overflow. Vem tror du har lärt mig spela poker? Vem tror du jag diskuterar pokerhänder med till vardags? KalleKula på 0.25/0.5 eller? Nej, folk som spelar långt högre än vad du gör, så sluta försök låta som att du förstår mer av highstakes mot BRA spelare än vad någon annan gör. Är ju helt skrämmande att du som ändå nått åldern av 30 sitter och försöker hunsa/pika folk och köra med personangrepp. Du verkar vara en sån där sista ordet-kille *ler* Vi kommer inte längre i diskussionen och JA du har en helt klart mästrande stil som inte kommer ge dig nåra större fördelar i livet. Adjöss folks, detta är mitt sista inlägg i denna dagboken pga energislukare som Nebbis...Jag föreslår att all skickar sina hand histories till Nebbis fortsättningsvis. Sparar både tid och arbete för oss alla =) May the Klonk be with u! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AsiaCarrera Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Kanske dags att lägga ner den här tråden då. Ja, snälla. Lägg ner skiten direkt... Jag börjar tröttna på ditt repeterande om hur spelet är på 5/10+, hitta gärna ett annat argument i diskussionen. Nej, just det, ditt resonemang är så ihåligt att resterande argument faller rakt igenom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grillkrydda Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Både "mästrande" och "energislukare"! Läser du Shakespeare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Kanske dags att lägga ner den här tråden då. Ja, snälla. Lägg ner skiten direkt... Jag börjar tröttna på ditt repeterande om hur spelet är på 5/10+, hitta gärna ett annat argument i diskussionen. Nej, just det, ditt resonemang är så ihåligt att resterande argument faller rakt igenom. Det finns andra som tycker att det är en av de bästa dagböckerna. Varför är du här inne om du nu är så jävla trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Både "mästrande" och "energislukare"!Läser du Shakespeare? Bara Kalle Anka, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts