majorj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 majorjJag känner till många vuxna människor som då och då kan säga en svordom, utan att för den delen gå till personangrepp. Du måste vara väldigt from som aldrig brusar upp och säger nån svordom. Snälla, sluta dra slutsatser om min personlighet. Nu har du gjort det två gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Så visst fan blir man bitter, när man blev blåst på pengar. När du blir stor kommer du också inse värdet av ett schysst uppförande. Jag skulle tro att du redan är stor men att du ändå behöver ha lite mer social erfarenhet från serviceyrket. Nej tack. Jag har mycket stor social erfarenhet från serviceyrket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jesper21 Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Nej tack. Jag har mycket stor social erfarenhet från serviceyrket. Då borde väl du också inse att värdet av (och kravet på) att hantera en sån här situation är större hos supporten, som ju också har det som en del i sitt yrke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Nej tack. Jag har mycket stor social erfarenhet från serviceyrket. Då borde du väl du också inse att värdet av (och kravet på) att hantera en sån här situation är större hos supporten, som ju också har det som en del i sitt yrke. Eh. Ja, det är supporten som hanterar det. Kravet ligger alltså på dem. Och dom hanterade det förmodligen fel. Vår vän från pf har inget att "hantera". Han betedde sig bara som ett arsle i kontakten med en annan människa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Nej tack. Jag har mycket stor social erfarenhet från serviceyrket. Då borde du väl du också inse att värdet av (och kravet på) att hantera en sån här situation är större hos supporten, som ju också har det som en del i sitt yrke. Eh. Ja, det är supporten som hanterar det. Kravet ligger alltså på dem. Och dom hanterade det förmodligen fel. Vår vän från pf har inget att "hantera". Han betedde sig bara som ett arsle i kontakten med en annan människa. DÅSÅ, då är vi väll av samma åsikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 DÅSÅ, då är vi väll av samma åsikt? Vet inte vilken som är din åsikt. Mer än att du tycker jag är from och mild. End of discussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JOCKEMEDKNIVEN Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 Han betedde sig bara som ett arsle i kontakten med en annan människa. Vad är det som gör att jag beter mig som ett arsle mot henne? För jag beskriver en situation som ett jävla skämt? Skulle jag bara gullat med henne och skrivit "Tack för en underbar support och service, ni gör ett toppenjobb, och extra stort tack för jag blev disconnectad från turneringen och slapp vinna pengar, det uppskattas starkt och jag kommer för all framtid göra reklam för er eminenta pokersida" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 majorj När jag citerade dig så använde jag den eminenta funktionen "bold" det betyder att bokstäverna blir tjocka och framträdande, så att man skall uppmärksamma dom. Gå tillbaks till mitt förra inlägg och leta efter detta, istället för att betee dig som 5år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jesper21 Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 DÅSÅ, då är vi väll av samma åsikt? Vet inte vilken som är din åsikt. Mer än att du tycker jag är from och mild. End of discussion. cDk: Han skrev ju bara förmodligen fel, det kan ju betyda att han inte ger sin egen åsikt utan bara återger andras. Och eftersom han tidigare har skrivit att han minsann "inte ställer upp på ett sånt beteende" kanske han har svårt att ta tillbaka någonting eller ändra sig. Så vi kan nog dra detta nåt varv till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 En vän till mig jobbade tidigare på Ongames support. Han berättade att det fanns två typer av kunder som gjorde personalen förbannad med följden att de fick sämre service, ev vissa funktioner spärrade och blev hånade genom att kommenterade printar från chat och mejl sattes upp på kontoret. Grupp 1: Svär och beter sig oförskämt. Misstänkt tilt. Grupp 2: Ljuger för att få egna fördelar. Många speciellt omtyckta kunder tillhörde båda grupperna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 DÅSÅ, då är vi väll av samma åsikt? Vet inte vilken som är din åsikt. Mer än att du tycker jag är from och mild. End of discussion. cDk: Han skrev ju bara förmodligen fel, det kan ju betyda att han inte ger sin egen åsikt utan bara återger andras. Och eftersom han tidigare har skrivit att han minsann "inte ställer upp på ett sånt beteende" kanske han har svårt att ta tillbaka någonting eller ändra sig. Så vi kan nog dra detta nåt varv till Nu börjar du bli riktigt jävla oförskämd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jesper21 Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Nu börjar du bli riktigt jävla oförskämd. Jag utgår från att du är ironisk nu, eftersom det var en tydlig svordom riktat mot mig. och då är du rätt kul , annars får du nog förklara dig ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jesper21 =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sagge Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Han betedde sig bara som ett arsle i kontakten med en annan människa. Vad är det som gör att jag beter mig som ett arsle mot henne? Det är ditt sätt att kommunisera som gör att du beter dig som ett arsel. Även om du inte menar att rikta det mot henne som person så gör du till viss del det genom att använda det språk du gör. Du kan ju tycka att du har rätt att använda detta språk. Men supporten har ju rätt att inte acceptera det. Så frågan du bör ställa dig innan du inleder en diskussion med supporten (eller någon annan) är ju vad du vill ha ut av samtalet och hur du lättast når dit. I det här fallet lyckades du ju inte så bra. Om du vill så kan du lära dig något av detta. Du behöver ju inte bete dig på ett sätt som du med säkerhet vet kommer att leda till att du får det svårare att nå ditt mål bara för att du tycker du har rätten att bete dig på detta sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JOCKEMEDKNIVEN Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 En vän till mig jobbade tidigare på Ongames support. Han berättade att det fanns två typer av kunder som gjorde personalen förbannad med följden att de fick sämre service, ev vissa funktioner spärrade och blev hånade genom att kommenterade printar från chat och mejl sattes upp på kontoret. Grupp 1: Svär och beter sig oförskämt. Misstänkt tilt. Grupp 2: Ljuger för att få egna fördelar. Många speciellt omtyckta kunder tillhörde båda grupperna. En vän till mig jobbade tidigare som pajas på en cirkus. Han berättade att det fanns två typer av personer som folk skrattade åt mer än han själv, till följden av att dem tog folkets uppmärksamhet istället för min väns, vilket resulterade i att han fick sparken från cirkusen. Grupp 1: Nördar som spenderar dygnet runt framför datorn och leker besserwisser på ett forum. Grupp 2: Nördar som tror dem är översittare och bättre än alla andra för dem inte varit utanför dörren på 2 år, och sitter och får medhåll för sina från samhällets ögon sett rent utsagt löjliga inlägg på ett forum - vilket är deras enda sätt att bli uppmärksammade och hörda på här i världen. Många av dessa som såg till att han fick sparken på arbetsplats, efter arbetsplats ingick i båda dessa grupperna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kgl Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag finner ingen av de två sorters nördar du beskriver särskilt roliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnonymHaj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 dom här företagen tjänar stora pengar på att utnyttja spelmonopol - inte på sitt slitsamma arbete. Löjligt när dessa kriminella som utnyttjar luckor i juridiken försöker göra sig till offer för några svordomar. Tycker bara att de förtjänar skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnonymHaj Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 En vän till mig jobbade tidigare på Ongames support. Han berättade att det fanns två typer av kunder som gjorde personalen förbannad med följden att de fick sämre service, ev vissa funktioner spärrade och blev hånade genom att kommenterade printar från chat och mejl sattes upp på kontoret. Grupp 1: Svär och beter sig oförskämt. Misstänkt tilt. Grupp 2: Ljuger för att få egna fördelar. Många speciellt omtyckta kunder tillhörde båda grupperna. Vi är inte deras kunder. Vi är deras offer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 dom här företagen tjänar stora pengar på att utnyttja spelmonopol - inte på sitt slitsamma arbete. Löjligt när dessa kriminella som utnyttjar luckor i juridiken försöker göra sig till offer för några svordomar. Tycker bara att de förtjänar skit. Sen när har något företag monopol på internetpoker? Eller vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JOCKEMEDKNIVEN Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag är väl inte direkt den första som drabbas. Har ju sett hundratals värre situationer. Men förstår inte hur de resonerar när de låser ett pokerkonto för två svordomar, som inte är riktad mot någon speciell person. Det skulle inte förvåna mig om deras block av konto förblir permanent och att dom låser min cashout. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nocturnal5 Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 De kanske investerar pengarna i derivat i ditt namn och du blir skyldig $400k inom ett år. Vem vet. Brukar du bemöta problem på det här viset? Om du är på en restaurang och upptäcker att köttet inte är genomstekt, vrålar du då "Vad är det här för jävla skämt!" (för att markera att du menar allvar och inte är något wuss då) eller vinkar du till dig kyparen och undrar om du kan få en ny stek? Vilken metod tror du fungerar bäst om du vill ha din stek? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Väldigt märkligt hur två svordomar kan bli till en 9 sidor lång diskussion. Han ber ju till och med om ursäkt för att han svor åt henne och ändå disconnectas han. Räcker inte det? Måste han få 25 lektioner i hur man uppför sig också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 1. Jag fattar inte rubriken? Den inger en antydan att någon har gjort bort sig och ångrar sig lite? 2. Respekt verkar vara något som försvann i mitten på 70talets födda barn.. inget 100% men jag har känslan att det är där viktiningen går över till att man inte längre behöver visa respekt/hänsyn till medmännsikor. Vore skoj att se trådar med enbart oldies i... antagligen troll, mongon, syniska,bittra,ironiska, och sådana som inte fattar ironi.. ja ni fattar! 3. Dålig på att ta till sig kritik. Vanligt förekommande i trådar där man först kan tänka sig hjälp men sen lackar man ur då det kommer någon som tycker något annat (gärna kommentarer med innehåll enligt punkt 2). Jag är själv dålig på att ta kritik.. så lacka inte ur på nåt jag skrivit! Man kanske ska flytta till japan när man är 60 bast? Käka sushi och slå småbarn med käppen utan o få ett knä i magen!? Va fan vill jag med det här? Läs nästa inlägg istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andreazz Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag skrev till bet365 i samband med att jag blivit disconnectad .. De frågade hur mycket jag ville ha (hur mycket jag ansåg att jag hade förlorat på händelsen).. Vi var 4 kvar i en $10 6-pers sit&go, jag var chipleader och två spelare hade relativt lite chips, sniken som jag är så ansåg jag att jag antingen skulle ha vunnit eller kommit tvåa.. Jag bad därför om ettans plus tvåans prispengar dividerat på 2 vilket är (21+39)/2=$30 Bet365 tyckte tydligen detta var fair för 2h senare hade jag dessa på mitt konto.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Grupp 1: Nördar som spenderar dygnet runt framför datorn och leker besserwisser på ett forum. Eller svär och raljerar i chatter kanske? Det är väl ett betydligt starkare tecken på datormissbruk och bristade social kompetens att inte kunna argumentera på nätet utan att vara oförskämd, än att "leka besserwisser". För övrigt, ang ditt argument att du svor för att de misskött sig: ALLA sajter får disconnects ibland. När du öste ur dig all den där skiten hade du ju inte ens gett dom chansen att hantera situationen ännu! Efter ditt utbrott var väl inte viljan att göra det sen på topp heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts