Gå till innehåll

jezaja grindar NL2/4


jezaja

Recommended Posts

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär ja, vann 24hPoker vipracet. Ännu en WSOP-plats på två dagar!

€8000 värde

 

Två nyckelhänder:

 

Jag har väl AK, eller hur?


  • Game # 366362105 - Texas Hold'em No Limit 50,00/100,00 - Table "Tournament Table Final Pokerforum June VIPRACE 1972007 1"
    Game ended 2006-06-30 19:42:56 GMT+01:00
     
    Players:
    Theox_x (17 555,00 in seat 1)
    OrkarInte (4 090,00 in seat 3)
    lfx (6 195,00 in seat 4)
    Scania24h (6 555,00 in seat 5)
    MrZero (2 400,00 in seat 6)
    jez (4 830,00 in seat 7)
    Gibby (6 620,00 in seat 9)
     
    Dealer: Scania24h
    Small Blind: MrZero (50,00)
    Big Blind: jez (100,00)
     
    jez was dealt: Qs - Ac
     
    Gibby Fold
    Theox_x Fold
    OrkarInte Fold
    lfx Fold
    Scania24h Raise (325,00)
    MrZero Fold
    jez Raise (1 000,00)
    Scania24h Call (775,00)
     
    Flop 9h - Kc - Ks
     
    jez Check
    Scania24h Check
     
    Turn 9h - Kc - Ks - 7c
     
    jez Bet (1 000,00)
    Scania24h Fold
    jez Payback (1 000,00)
     
    jez didn't show hand
     
    jez wins: 2 250,00

 

Limpar för att få spela en pott som kan vinna ordentligt, vill inte ha omslag på en så fin hand för då blir jag tvungen att lägga.

  • Game # 366399320 - Texas Hold'em No Limit 250,00/500,00 - Table "Tournament Table Final Pokerforum June VIPRACE 1972007 4"
    Game ended 2006-06-30 20:48:11 GMT+01:00
     
    Players:
    jez (14 270,00 in seat 2)
    imthepilot (25 943,00 in seat 4)
    Theox_x (15 280,00 in seat 5)
    hebnik1 (27 567,00 in seat 6)
    lfx (9 745,00 in seat 7)
    Scania24h (5 775,00 in seat 8)
     
    Dealer: jez
    Small Blind: imthepilot (250,00)
    Big Blind: Theox_x (500,00)
     
    jez was dealt: Js - Ts
     
    hebnik1 Fold
    lfx Fold
    Scania24h Fold
    jez Call (500,00)
    imthepilot Call (250,00)
    Theox_x Check
     
    Flop 9d - Qd - 2h
     
    imthepilot Check
    Theox_x Check
    jez Bet (750,00)
    imthepilot Call (750,00)
    Theox_x Fold
     
    Turn 9d - Qd - 2h - Kh
     
    imthepilot Bet (3 000,00)
    jez Raise (6 000,00)
    imthepilot Call (3 000,00)
     
    River 9d - Qd - 2h - Kh - 3h
     
    imthepilot Check
    jez All-In (7 020,00)
    imthepilot Call (7 020,00)
     
    jez shows: Js - Ts (a straight, king high)
    imthepilot shows: Tc - Ks (a pair of kings)
     
    jez wins: 29 040,00 (with a straight, king high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 platser!? Får du ge bort inträdet till någon eller får du cash istället? Eller kan du vara med igen om du råkar åka ut?

 

Han kan byta det till någon annan turnering av samma värde, typ EPT, WPT, SDPT...

 

Ja ska försöka byta till 2 EPT-platser eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringskväll igår:

Martinspokerkval €400 (Över 100% övervärde)

Kommer inte ens ihåg hur jag åkte men det gjorde jag runt mitten, spelade rätt okay men fick ingen action med det lilla jag blev delad och träffade inte speciellt mycket kul.

B2B €4000 GTD €40+40:

Kom långt in men sen tog det helt stopp och dog i ett stealförsök.

Sportingbet 100k garanti $130:

Inga kort whatsoever, AK och AQ utan action. Hade startstack hela turneringen tills jag åkte ut i mitten någonstans.

Sporting 25k $40:

Hink.

Party 1M garanti $215:

Kom på runt 1200-plats efter rätt bra spel men dåligt med kort, AJ springer in i AA.

Party headsup turnering $215:

Första omgången lätt vinst, andra killen träffade som en gud. Jag tvåpar, han stege osv. Blev en rätt kort och riggad match.

$1213 turneringar

 

Lirade cashgame efter det som gick riktigt bra på 2/4 NL, slaskigt som aldrig förr. Vet inte riktigt vad kontot började på men slutade nog ungefär $1600 upp efter 2.5h spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sol, träning och slappande de senaste dagarna. Ny båt också så det ska testas att köra wakeboard i veckan med, var och köpte en lina idag.

 

$809 upp på en session som var fylld med det mesta, utdragningar åt båda håll, tilt och en hel del avbetalningar.

Började med att förlora två jättepotter mot färgdrag, ena allin på floppen och andra betalade jag av när färgen kom turn mot min KK. Riktigt dåligt att betala av den tightweake saten men jag hade K-höga draget också.

Sen snor jag tillbaka allt från samma kille, helt underbart att få kort mot fisken i rätt läge. Han synar turn allin med AQs på 35ss89 när jag har 89, mumsig 1200 pott där :)

 

Tack och hej leverpastej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt på flygresor till Vegas, vem vill byta tre gånger och ha en restid på 24 timmar och betala överpriser?

 

Virgin flyger direkt från London..

 

Så Sverige -> London -> Vegas går..

 

Däremot vet jag inte deras priser på sommaren.. Varierar en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog att boka med Orbitz för 9k svenska två biljetter t/r från Gbg.

Lirade lite $33 sngs och såg på discovery channel idag (mest för att jag ändå var tvungen att stanna inne och pyssla med tvätten i källaren)

$165 upp totalt på slöliret.

 

Nästan för varmt för CG på dagarna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget seriöst spel på några dagar nu, ny båt och massa sol :)

Man blir helt enkelt för trött för att tänka ordentligt i värmen.

Sen senaste inlägget:

Små sngs (22 till 55): -107+122+161: $176

NL1/2 1h: $425

 

Har fått reda på att jag ska bo på Treasure Island i Vegas, har även bokat ett okay flyg, lite lång restid men verkar inte finnas bättre om man inte vill betala dubbelt så mycket.

 

Får väl bli att börja på WSOP-bloggen om ett tag också :)

 

Saker att fixa innan Vegas:

- W7-blanketten hos IRS, lär väl dock vara försent att fylla i nu kanske?

- Växla deg, funderar på att skaffa något växlingskort så man får bättre kurs. Det kanske bara är för folk som växlar ofta iof?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fre 2/4:

Lirade en rktig kortis på kvällen, 40 minuter bad beats men jag fick tillbaka allt rätt fort då jag fick lite kort som fick hålla upp. $109

 

Lördag 3.5h 2/4 NL:

Började riktigt bra och tog nästan två inköp rätt fort, sen slog karl rigg in och jag blev 2-outad i två potter, utdragen i ett dussintal ordentligt, lite småtiltad bluffade jag bort något inköp. Väldigt dåligt med kort i allmänhet också, riktigt kalll session: -$2375

 

Söndag 3h 2/4 NL:

Dags och vända på steken, riktigt taggad att lira bra! Det gör jag också, upp 2 inköp direkt och spelar stabilt. Sen kommer det nya rosa fram, 2-outarna! Ett par riktigt kalla beats men ingen som helst tilt, fortsätter grinda på och vinner småpotter men blir utdragen ordentligt när jag får kort.

Gör endast ett ordentligt misstag under sessionen när jag betalar av med AQ på QTxx8 när en kille har J9 och checkar den till mig på rivern. Jag betar och han checkraisar ordentligt allin, jag synar för att han är sådan tomte men ska ju vara sådant enkelt kast egentligen (kostade 250 i onödan).

Åker på två KK vs AA som inte står, när folk är så passiva som på boss så kan man nästan lägga KK preflop mot reraise.

 

-$872 back men lite bättre spel än lördagen, dock samma jävla beats hela tiden. Poker suger ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget seriöst spel på några dagar nu, ny båt och massa sol :)

 

En polare letar för fulla muggar efter en båt att köpa. Han har inte hittat någon i Sverige så han funderar på att åka över till USA och importera en. Har du några tips? Båtmärket "Merlin" klingar i huvudet. Han ska ha båten till wakeboardåkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dålig koll på motorbåtar tyvärr, de båtar jag sett som är till dragning på det viset kostar nästan alltid en halv miljon. Gå in och titta på wakeboard.nu forumet så finns där säkert folk med massa koll.

Våran är i princip en sportfiskebåt med hyffsad 60hk 4-taktsmotor som orkar dra lite men den är inte direkt perfekt för det.

 

 

Backade igår också, -1374 på en rätt kass session, lirade inte särskilt bra men fick inte heller några som helst kort. Synar alldeles för mycket när jag i vanliga fall kastar hur lätt som helst. Jävla nyfikenheten har kommit och bitit mig i arslet.

Gick ner och lirade party 12 bord 1/2 samtidigt på en bärbar för att verkligen bara kunna lira nötterna hela tiden. Gick rätt bra i början men slutade direkt när jag fick några beats så det blev -93.

 

Lätt tungaste neråtsvackan i min karriär hittills iaf, haft längre men inte riktigt så höga belopp. Känner mig idag dock, förkylningen är på väg bort och jag ska lira en stund strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...