Gå till innehåll

jezaja grindar NL2/4


jezaja

Recommended Posts

Väldigt dålig koll på motorbåtar tyvärr, de båtar jag sett som är till dragning på det viset kostar nästan alltid en halv miljon. Gå in och titta på wakeboard.nu forumet så finns där säkert folk med massa koll.

Våran är i princip en sportfiskebåt med hyffsad 60hk 4-taktsmotor som orkar dra lite men den är inte direkt perfekt för det.

 

 

Backade igår också, -1374 på en rätt kass session, lirade inte särskilt bra men fick inte heller några som helst kort. Synar alldeles för mycket när jag i vanliga fall kastar hur lätt som helst. Jävla nyfikenheten har kommit och bitit mig i arslet.

Gick ner och lirade party 12 bord 1/2 samtidigt på en bärbar för att verkligen bara kunna lira nötterna hela tiden. Gick rätt bra i början men slutade direkt när jag fick några beats så det blev -93.

 

Lätt tungaste neråtsvackan i min karriär hittills iaf, haft längre men inte riktigt så höga belopp. Känner mig idag dock, förkylningen är på väg bort och jag ska lira en stund strax.

 

 

Hur fan lirar man 12 bord? :) och på en bärbar pckså, sick de :P Hoppas att det var FR? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur fan lirar man 12 bord? :) och på en bärbar pckså, sick de :P Hoppas att det var FR? ;)

Bärbar widescreen 17" 12 bord som är minimerade på party till minsta så funkar det rätt bra. Blir dock full fart med beslut hela tiden. Nej, jag kan inte spela cashgames i fullring, bara 5- och 6-manna som gäller.

 

Sessionen är slut, plussade $1007 på 8 bord 1/2. Lirade rätt tight och höjde inte mycket med SC, undvek synknappen i så stor utsträckning som möjligt också :)

Jag måste nog spela lite fler bord än de flesta för att inte hinna bli uttråkad och slaska, ser alltid på TV/film samtidigt också för att bli inte spela för mkt händer :)

Discovery Channel är klart den bästa kanalen på dagarna, alla andra går det bara skräp på (gäller nog för det mesta på kvällarna också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h, $374 upp. Blev mest utdragen i halvinköpspotter idag så det blev inte så dyrt totalt, spelade hyffsat bra. Hade riktigt dåligt kortsnitt så det gick inte att trolla allt för mycket, rushade lite i mitten med ett par stora potter men sen dog det igen. Rätt tråkig session i allmänhet.

 

Körde lite potcontrol mot svaga motståndare ur position med draghänder, dom trycker ju så mycket på synknappen och kan inte raisa utan nötter så bettar man 1/8 pott in i dom så synar dom ju med nästnöten och jag får ett riktigt billigt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back on track!

$1221 i det gröna gör att man ligger plus för månaden igen, dock en bra bit kvar till toppnoteringen men det kommer.

Var ganska duktig idag och kollade inte hur jag låg till en enda gång på hela sessionen, hann väl iof knappt med det då jag lirade några bord.

Pendlade mellan 12 och 9 bord beroende på om dom dog eller inte.

Kör helt utan pokerrtacker nu när jag är hemhemma vilket är lite dumt då man förlorar en del information om dom riktiga tightisarna men går bra ändå.

 

Här gör jag bort mig rätt ordentligt, glömde av vem som höjde preflop. Trodde det var han närmast knappen så jag tog hans minraise som riktig styrka. Sen glömmer jag bort det på rivern och gör ett skrämt värdebet, som blir reraisat.

Hade jag spelat den optimalt så ska jag antingen ställa floppen då jag bör ha ett överkort och nötfärgdraget, sätter massa press på motståndaren då jag gör samma grej med set ibland.

Knekten på turn ska jag ju betta ut ordentligt på så jag kan skrämma iväg lite halvbra händer då det ser ut som jag har toppar ungefär.

 

 

Table Table 109622 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: lolYouFoldEZ ( $482.22 )

Seat 5: Bundy448 ( $195.78 )

Seat 6: xxCardPlayer ( $173 )

Seat 1: ilGrandeL ( $206.60 )

Seat 2: DergiXBodrey ( $166.05 )

Seat 3: luzMOney ( $192.52 )

xxCardPlayer posts small blind [$1].

ilGrandeL posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to ilGrandeL [ :8h::Ah: ]

DergiXBodrey raises [$8].

luzMOney folds.

lolYouFoldEZ folds.

Bundy448 calls [$8].

xxCardPlayer calls [$7].

ilGrandeL calls [$6].

** Dealing Flop ** [ :7h:, :6h:, :Jd: ]

xxCardPlayer checks.

ilGrandeL bets [$18].

DergiXBodrey raises [$36].

Bundy448 folds.

xxCardPlayer: horrible predicament

xxCardPlayer folds.

ilGrandeL calls [$18]

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

ilGrandeL checks.

DergiXBodrey checks.

** Dealing River ** [ :Qh: ]

ilGrandeL bets [$20].

DergiXBodrey raises [$60].

ilGrandeL calls [$40].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat så högt det senaste, slapplirat lite NL100 på Everestpoker för deras bonusar. Brukar inte bonushora alls längre men var inte riktig motiverad att lira ordentligt.

Har lirat 4 sessions där på totalt 18h. Timlön på $189 (ungefär dubbla jag har på NL200) utan bonusar inräknade, $3469 upp totalt + $400 bonus.

Säkert inte bästa bonusen som finns men hört att där fanns mycket fisk och hade aldrig provat siten innan.

 

Fisk var där gott om och en potbetknapp, flitigt använd av mig. Höjde allt jag skulle spela, ur positon osv spelade ingen roll bara pang pang pang. På turn kan man börja tänka på vad dom kan ha. Många blev nog riktigt psykade och betalade av ordentligt när man fick kort. Satt en session med 8.5 inköp på ett bord t.ex.

Rekommenderar att testa och gå ner en nivå eller två mot vad man brukar spela och riktigt spela ut, spela i princip alla kort i position och höj konstant, aggression är så vackert ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lirat så högt det senaste, slapplirat lite NL100 på Everestpoker för deras bonusar. Brukar inte bonushora alls längre men var inte riktig motiverad att lira ordentligt.

Har lirat 4 sessions där på totalt 18h. Timlön på $189 (ungefär dubbla jag har på NL200) utan bonusar inräknade, $3469 upp totalt + $400 bonus.

Säkert inte bästa bonusen som finns men hört att där fanns mycket fisk och hade aldrig provat siten innan.

 

Fisk var där gott om och en potbetknapp, flitigt använd av mig. Höjde allt jag skulle spela, ur positon osv spelade ingen roll bara pang pang pang. På turn kan man börja tänka på vad dom kan ha. Många blev nog riktigt psykade och betalade av ordentligt när man fick kort. Satt en session med 8.5 inköp på ett bord t.ex.

Rekommenderar att testa och gå ner en nivå eller två mot vad man brukar spela och riktigt spela ut, spela i princip alla kort i position och höj konstant, aggression är så vackert ibland :)

 

Började lira på everest igår oxå. Inte riktigt kalibrerat mig till sajten o motståndet ännu men kanske får prova din taktik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$400 bonus på Everest?

 

Signup $100 1500 SP?

SWECASH150 $150 1500 SP

SWECASH100 $100 1100 SP

SWECASH50 $50 600 SP

Dom stackas fint på varandra.

 

Fick mail om en till nu, J200C funkade också att slänga på högen. Dock lite sämre villkor: 2500 SP för $2000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite sämre villkor: 2500 SP för $2000

 

1.25xbonusar har jag hört är rätt usla. :)

 

 

Hur snabbt tjänar man SP's? När jag spelade där så var villkoren att omsätta $10K för att få $100, antar att de ändrade de när de började med sina Summit Points.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Bara varit smålir någon timma i taget denna månaden pga Las Vegas-vistelsen, som förövrigt slutade helt okay plus även om main event var en riktig besvikelse på ungefär 3300 plats av 8700.

 

Kommer inte ihåg vad som hände på dessa: $45, $333, $247

Backade lite på dåligt spel & några fint riggade lägen med tvåpar vs set 2.2h $425

 

Ordentligt plus men när jag har bestämt mig för att bara lira ett varv till så kommer två fina lägen sista handen:

68s vs AQs mot storfisken på 57ssK som färgar turn och han får högre färg.

67s vs JJ på 678 dör för 1.5 inköp allin på floppen.

$159

 

Gårddagens session då jag lirade riktigt bra men första timmen så kunde inget stå, köpte nog in mig 6-8 ggr för hela inköp men slutade efter andra timmen på plus då det mesta fick stå mot samma fiskar.

$472

 

Rensat ut massa konton på nätet och tagit ut mycket pengar från nätet, har inte gjort det på 3 månader så det var verkligen på tiden.

 

Har två roliga omtentor i slutet av månaden så jag satsar inte på att spela några enorma mängder poker denna månaden men 50-60 timmar bör vi väl hinna med förhoppningsvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mike82: Tror det.

 

Inte postat på ett tag på grund av omtentor, inte spelat någon seriös på poker på en vecka. Hoppat in och slaskat (ordentligt) på stars nya HORSE-bord, jag och FL är sådär men jag gillar att spela hi/lo-spel. Några timmars slask kanske slutat på +$20 eller så, trots allt är motståndet sämre än mig ;)

Holdem småspel några trötta kvällar: $295, $122, $333

Har rensat upp ordentlig på nätet med pengar då det fanns utspritt över varenda site, nu har jag bara pengar på boss och stars nästan. Party ryker pga deras monster-trams.

Behöver egentligen en site till för boss klarar bara 5 bord och det blir alldeles för lite när man ska storgrinda.

 

Första riktiga sessionen sen Vegas i princip $645 på 3.5h 2/4 på boss, kände mig riktigt het och tyckte jag spelade rätt okay förutom i några större potter där omdömet lurade mig.

Försökte vara sheriff lite mycket mot slutet men det kostade inte allt för mycket.

 

La in lite händer för att visa kompis i en text-fil, mest utdragningar och stora potter som jag vinner eller blir ägd i. Ta en titt och kommentera gärna några dåliga spel. Betar sjukt vekt på en enfärgad bräda med set bla.

http://www.edespong.se/20060821.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippie, ordentligt pass på 2/4. Började kanon bra med två riktigt riggade lägen i min favör, topset två ggr med QQ och KK mot motståndarnas tvåpar. Tyvärr sitter dom bara med knappt halva inköp. Sen går det bara utför och utdragningarna haglar, dom få set jag har får inte betalt och träffar aldrig något roligt när jag höjer med mediumhänder. AA blir krossade gång på gång av hålstegarna, en gubbe plockade 2 AA med Axo både hålstegar :)

 

En limpar knapp, jag T7o knackar och får TTx flopp. Jag betar rakt ut, syn. Betar rakt ut turn, river K och jag checkar för att inducera en bluff då jag vet att han är station. Han bettar precis pott och jag synar bara då antingen har han luft eller en bättre tia. KK visar han stolt och skriver att han hade mig ändå hela vägen när jag gnäller på rivern.

Så kändes det ungefär hela tiden, tror ingen hade kunnat vinna i min position idag men några hade säkert kunnat förlora mindre.

 

$2031 back! Mumma!

Sparade lite händer här som vanligt:

http://www.edespong.se/20060822.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken boss sida spelar du på? Hur är motståndet? Får du nå pengar tillbaka för det du betalar för att spela ;)?

 

Sportingbet, motståndet består av synstationer som aldrig raisar utan nötter nästan, jobbigt att möta om man inte får kort/träffar bra och att spela tight är ju tråkigt ;)

Bananer finns det nog möjlighet att få tillbaka inom bossnätet ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste genom dina hh ..sjukt mycket oflyt du har hoppas jag aldrig upplever det. du var dömd att förlora oavsett vad du hade. han som callade din 40 bet med 53 e ju från en annan planet...

 

Ja fast det är ingenting mot de sessions jag lirat sen dess. Ungefär 3k$ back till. Blev aningen tiltad en gång och förlorade några hundra men beatsen är ruggiga, testat och lirade 1/2 istället och stoppar in med AA 3 ggr preflop, två dör mot QQ och en får split med AK.

KK dör mot 44 och AK allin pre för över fulla inköp (44 spelade jävligt roligt, syna mitt omslag för 1/4 inköp när AK trycker så synar vi båda)

 

Mats coachade mig i lite SNGs, lirade $109 på party. Blev jävligt förvånad över hur fiskigt det var, jag är inte speciellt duktig på sngs men jag kände mig verkligen inte obekväm där.

Tyvärr så bubblade jag lite mycket då coinflips inte får stå och jag inte hur man vinner överlägen så jag backade 400 på 20 sngs på det men lite mersmak för det är så mekaniskt.

 

Spelade en MTT $109 på party samtidigt, mats åker första handen men jag åker två innan bubblan för chipledning när någon gillar och gambla med 77 mot mina AK.

 

Tar lite paus månaden ut nu iaf, backa 5k på några dagar inte speciellt kul på dessa nivåerna. Blir första backmånaden någonsin för min del dessutom :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats coachade mig i lite SNGs, lirade $109 på party. Blev jävligt förvånad över hur fiskigt det var, jag är inte speciellt duktig på sngs men jag kände mig verkligen inte obekväm där.

Tyvärr så bubblade jag lite mycket då coinflips inte får stå och jag inte hur man vinner överlägen så jag backade 400 på 20 sngs på det men lite mersmak för det är så mekaniskt.

 

Vann du inte två sngs så fort jag började coacha dig? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon, villigt, antar min ständiga förkortning till sitt nick, är inget mer än obegripligt! ;)

 

/TF

 

Hehe, får ursäkta att jag stjäl ditt nick 8-)

 

 

Till jezaja, kommer du ihåg en sepcifik hand där du satte med 9sTs (Sportingbet 1/2 eller om det var 2/4) 3 till flop 478 inget färgdrag, pf raisaren höjer jag synar du synar. Du drar stegen med J, nu betar jag ut och du 3* min bet, pf-raisaren lägger, river 8. Du trycker och jag skriver "sry 8888" och synar? :twisted:

 

P.S - Jag har mycket respekt för dig när vi är vid samma bord, vilket vi är ofta...Keep the game up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till jezaja, kommer du ihåg en sepcifik hand där du satte med 9sTs (Sportingbet 1/2 eller om det var 2/4) 3 till flop 478 inget färgdrag, pf raisaren höjer jag synar du synar. Du drar stegen med J, nu betar jag ut och du 3* min bet, pf-raisaren lägger, river 8. Du trycker och jag skriver "sry 8888" och synar? :twisted:

 

P.S - Jag har mycket respekt för dig när vi är vid samma bord, vilket vi är ofta...Keep the game up!

 

Jo den handen känns bekant men förlorat så många liknande i dagarna så dom flyter ihop :)

 

Rätt många som har lite för mycket respekt av regularsen tyvärr, får blir nickbyte sen så dom tror det är någon ny slaskare :)

 

Vore kul och få lite utlåtande om min image? Slaskig eller tight?

Spelar ju många bord så det är rätt så några stycken som säger att jag är en tightis men känns som jag slaskar rätt aggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...