Gå till innehåll

jezaja grindar NL2/4


jezaja

Recommended Posts

Har pokermiljonen där du är med sänts? Har fan missat det helt alltså... :(

 

Vilket avsnitt var det?

 

Ja, avsnitt två. Kommer nog repriser på nätterna ibland :)

Man fick inte se så mycket poker tyvärr, inte mycket att titta på egentligen.

 

Vadåra? Blev du utklonkad direkt av en kändis? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev för trött för att gå och lägga mig men lirade en kort session även om jag inte skulle. Började bra och plussade några inköp, svängde ner till minus en stund, upp som en sol men blev dragen i en stor pott så jag slutade. Grönt resultat är aldrig fel dock, $170 upp.

Jag gjorde några riktigt dåliga syner, man märker verkligen hur mycket sämre man tänker när man är trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 bord 1/2 på party, grym grind och mycket flyt!

Dog i en stor pott i slutet, båda satt med över tre inköp och vi degar in på turn. Jag har bottenset och han har satt sin insidestege och jag vägrar tro på det. Riktigt uselt av mig, kan syna ner där för ett halvt inköp men jag måste reraisa och balla ur.

Riktigt missnöjd med mig själv där! Ska inte vara några problem att lägga med så djupa stackar.

$247 upp när det skulle varit $900.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 bord 1/2 på party, grym grind och mycket flyt!

Dog i en stor pott i slutet, båda satt med över tre inköp och vi degar in på turn. Jag har bottenset och han har satt sin insidestege och jag vägrar tro på det. Riktigt uselt av mig, kan syna ner där för ett halvt inköp men jag måste reraisa och balla ur.

Riktigt missnöjd med mig själv där! Ska inte vara några problem att lägga med så djupa stackar.

$247 upp när det skulle varit $900.

 

Once a fish.. always a fish :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats lurade mig och lira 5/10 på stars, ställde med 66 på 577 mot knappen från bb. Kunde verkligen ha släppt för han raisade så lite pre. QQ hade han hittat. Var bara ett halvt inköp dock.

 

Annars lirade jag lite småturneringar, $109 på party, 22 stars, 2 sngmtt, $22 sng.

Vann sngn, itm på en sngmtt, åkte utan att ha byggt stack på 109. Kom rätt djupt in $22 på stars, men kan man inte vinna två coinflips när det är 18 kvar så är det inte mycket att göra. Plussade nog totalt $22 på tävlingarna.

 

Tentaplugg på gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats lurade mig och lira 5/10 på stars, ställde med 66 på 577 mot knappen från bb. Kunde verkligen ha släppt för han raisade så lite pre. QQ hade han hittat. Var bara ett halvt inköp dock.

 

Annars lirade jag lite småturneringar, $109 på party, 22 stars, 2 sngmtt, $22 sng.

Vann sngn, itm på en sngmtt, åkte utan att ha byggt stack på 109. Kom rätt djupt in $22 på stars, men kan man inte vinna två coinflips när det är 18 kvar så är det inte mycket att göra. Plussade nog totalt $22 på tävlingarna.

 

Tentaplugg på gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite stund NL2/4 på boss ikväll, 5 bord.

Började så kallt, får triss med T8s på QTxTx och betalar av QQ hårt första handen. AK mot färgdrag dör första handen på annat bord, två fulla inköp borta direkt!

Grindar dock som vanligt, 2/4 är nästan finare än 1/2. Spelarna är mer förutsägbara och lägger lite mer händer så jag kan bluffa till mig en del på turn.

Spelade mestadels bra, betalade av ett set som var riktigt uppenbart. Lite svårt att komma ifrån när dom inte sitter med fulla inköp dock, såå mycket lättare att tro att halvinköpen är tomma konstant.

Grinden slutade på $1056

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, nej. Tvåan får $10k

 

Fortfarande bättre att åka tidigt än att komma 2a.

 

Iof rätt mkt bullshit, dålig undanflykt när man åker ut först helt enkelt.

 

Skitkass session, låg +-0 hela vägen tills helvetet brakade loss, tvåpar dog mot högre tvåpar och set vs setblev stege på brädan osv. Tappade två inköp och tiltade bort ytterligare ett halvt ungefär.

-$1073 totalt, jippie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dag/kväll. Eftermiddagen lyckades jag backa $1349, fick inget betalt med några händer och alla stora händer/träffar blev jag utdragna. Var nog en bit över 2k back ett tag men gick ner och lirade 1/2 och slaktade en liten stund för o hyffsa till siffrorna.

 

Märkte att jag spelade lite för mkt skräp händer för aggressivt och alla bara checksynade hela tiden, fick sköta allt bettande för alla hela tiden.

Folk checksynar AA, KK, QQ på låga brädor mot mig, jag bombar på med toppar :)

Så jag gick upp i antal bord så man slipper överanlysera situationer och bomba på för mycket.

 

Lirade 1/2 på party/boss 11 bord två timmar efter jag hade varit och tränat innebandy. Plussade $555 med 25bblinds/100 20% vpip och 9%pfr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sitter kvar ;) Simultanförmågan är nog rätt okay iaf. Kommer nog mycket från datorspelande förr i tiden, grinda QW gör mycket för uppmärksamhet och reaktioner vad som händer på skärmen =)

 

Haft ont i halsen i några dagar, började känna mig lite småfebrig nu precis. Satt och spelade en timma 9 bord på party men tappade koncentrationen helt. $27 som man kan köpa medicin för iaf!

 

Vila en stund och sen plugga så mycket jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$685 och $625 två stycken två timmars sessions på party 9 bord 1/2 sen igår och en precis.

Tillbaka till plugget igen :/

Såg även två bra filmer under dessa sessionsen V for vendetta och Lucky Number Slevin.

Slevin var rätt lik Snatch och Lock stock.. till tema och rapphet, alltså en rolig och bra film.

V for Vendetta hade mycket samhällspikar om terrorism osv, bästa filmen jag sett på ett bra tag.

 

Här är en hand mot en aggressiv tomte med 42%vpip:

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Ravageur111 ( $350.05 )

Seat 4: Kovax ( $0 )

Seat 5: ilGrandeL ( $296.15 )

Seat 6: david3p ( $277.94 )

Seat 1: PobedaCh ( $273.90 )

Seat 2: DENISBLINN ( $248.72 )

david3p posts small blind [$1].

PobedaCh posts big blind [$2].

 

Dealt to ilGrandeL :7h::Ah:

 

DENISBLINN folds.

Ravageur111 raises [$7].

ilGrandeL calls [$7].

david3p folds.

PobedaCh folds.

Vi sitter med ordentliga stackar och han kan betala om det träffar fint, brukar inte syna Axs mot raise speciellt ofta men här finns det värde att hämta

 

** Dealing Flop ** :6s::5d::4d:

Ravageur111 bets [$10].

ilGrandeL calls [$10].

OE duger, färgdraget är väl lite jobbigt men en syn är ju obligatorisk, vill ju inte riktigt slå om så man får omslag och inte kan syna

** Dealing Turn ** :Ts:

Ravageur111 checks.

ilGrandeL bets [$20].

Ravageur111 calls [$20].

Okay han har två överkort, köper den här och nu. Han kan säkert tänkas syna med två överkort här också så det kommer bli en ordentlig bluff på river om den missar

** Dealing River ** :7d:

Ravageur111 bets [$45].

 

Färg jobbigt, känns som han hade betat mer med färgen. Ligger $80 i potten. Checka turn känns inte som färgdraget, han borde bombat där också. 8 eller 3 är det som känns troligast men hade man vågat betta sådär med en trea t.ex? Lutar åt bluff så det får bli syn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig syn, vad hade han?

 

:As::2s: hade han, rivertrean hade ju varit festligare iaf :)

 

Lirade en stund och såg en film The proposition, backade ett inköp rätt exakt. Mycket nästnötter mot nötter samt några söta 4-outare fixade det minusresultatet. Lirade lite halvskakigt stundtals tom. Gjorde årets sjukaste läggning också, QQ på A65 mot två tightisar, en raisar 2.5bb utg andra reraisar till 5bb i sb och jag synar bara i bb (borde nog smaskat om där egentligen men dom var ju så tighta). Alla checkar floppen, turn kommer Q sb bettar ut 2/3 pott och jag slår om 2.5ggr det, han minreraisar mig.

Skriver AA?? och han svarar nope och jag foldar.

 

$198 på rött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi måste ju varit nära allin? (eller hur djup var han?) Hittar lägget med set i Qs, det är fan fantastiskt.. :D

 

Han hade över inköpet och jag täckte honom rejält :)

Var så säker på att han hade AA, så det blev foldknappen men ångrade mig lite efteråt. Han hade 17% vpip och inte speciellt aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...