Gå till innehåll

jezaja grindar NL2/4


jezaja

Recommended Posts

Jag är sååå kall!

Ska inte gå att backa $854 mot folk med 60%vpip egentligen. 2-outare hit, 4-outare dit, hade pengarna inne preflop två gånger med AK vs Jx två gånger, iof bara i $200-potter men nåt kan väl få stå.

Minus -$50 på 30 AA, det krävs lite utdragningar vill jag lova. Jag brukar inte vara den som klagar på beats men idag var det nästan för hemskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte lirat seröst på nån dag dock forumturnering nu =)

Gått allin preflop tre ggr KK vs KK, AK vs AK, AK vs AKs

 

För litet bet på turn:

Game # 340683643 - Texas Hold'em No Limit 50,00/100,00 - Table "POKERFORUM.nu Online 1809201 3"

Game ended 2006-05-28 21:06:17 GMT+01:00

 

Players:

HT-Betting (2 660,00 in seat 1)

atra1 (7 165,00 in seat 2)

Nifta (4 280,00 in seat 4)

atelier (5 709,00 in seat 5)

MrsGorilla (3 370,00 in seat 6)

jezu (5 785,00 in seat 7)

SolarStone (4 263,00 in seat 8)

fishcrowax (3 485,00 in seat 9)

 

Dealer: atelier

Small Blind: MrsGorilla (50,00)

Big Blind: jezu (100,00)

 

jezu was dealt: 8d - 9d

 

SolarStone Fold

fishcrowax Fold

HT-Betting Fold

atra1 Fold

Nifta Raise (250,00)

atelier Call (250,00)

MrsGorilla Fold

jezu Call (150,00)

 

Flop Js - 7d - 9c

 

jezu Bet (325,00)

Nifta Call (325,00)

atelier Fold

 

Turn Js - 7d - 9c - Qd

 

jezu Bet (450,00)

Nifta Call (450,00)

 

River Js - 7d - 9c - Qd - Kh

 

jezu Check

Nifta Check

 

jezu shows: 8d - 9d (a pair of nines)

Nifta shows: Ac - Kc (a pair of kings)

 

Nifta wins: 2 350,00 (with a pair of kings)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre sessions sen sista inlägget:

5 bord NL1/2: $435

9 bord NL1/2: $152

5 bord NL2/4: $587

 

Andra började så varmt och skönt som bara poker kan vara ibland, set över set, gömda stegar mot toppar som inte släpper osv. Plussade nog 3 inköp men sen kom två kåk mot kåk som rivrades och gick inte att komma ifrån.

Slutade rätt kallt och jag backade nästan ett inköp.

 

2/4 sessionen var kort men jag spelade bra och fick rätt okay löv. Utdragen några gånger mot shortstackar men kostade inte så mycket som tur var.

 

Imorgon ska jag till grekland med flickvännen i en vecka och endast slappa! Läsa lite böcker, äta gott, sola och ta det lugnt. Inga datorer eller stress.

Är nog rätt bra ur pokersynpunkt också, då jag lirat sådär det senaste. Har väl mest på utköpkontot men det gör ju inte att man spelar bättre iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanställning av månaden (+8 dagar extra):

Net Win/Loss $ 6,413.71

Current Streak $ 587.00

Real Hours Played 122.6

Gross Winnings $ 14,347.47

Best Streak $ 4,842.47

Hourly Rate $ 52.32

Gross Losses $ -7,933.76

Worst Streak $ -2,905.76

Standard Deviation $221.27

 

Började bra men haft några riktigt ordentliga backsessioner av beats och semitilt så månaden overall var inget vidare. Sätter inga resultatmål men spelade tillräckligt många timmar men kändes som jag inte kvalitetsspelade så många av dom, mest blivit 1/2 också när det egentligen borde varit uteslutande 2/4 :/

 

Betalade runt 6k$ rake totalt också, man måste ju plussa mer än man betalar i rake. Borde bli någon fin formel för att mäta vinst mot att man spelat mycket :)

 

maywin.png

Ganska dålig upplösning på denna så den är ganska ointressant:

mayhourly.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är blind, men hur många händer har du spelat i Maj?

Vet ej, lirar mest på boss så där kan jag inte titta hur många händer man spelat tyvärr.

 

Men räkna alltid SH NL (70h/h?), 5-12 bord, kanske 7-8 i snitt över 122h

!calc 7.5*122*70 = 64k händer

$10/100 händer, ger 5bb/100 händer på 1/2 vilket är sådär då jag snittat ungefär 9 förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för program du använder för att få ut dom graferna och resultaten? Antar att det är PT + nåt annat?

 

Kör PT för party men den grafen kommer från den utmärkta siten http://www.checkyourbets.com , man för in resultat manuellt och den räknar ut lite statistik per session osv.

 

För att få hela månaderna från alla olika siter på samma ställe, helt utan reklam och kommer aldrig ta betalt enligt egen utsago.

Kan även lägga in vänner för att se deras statistik och få se hur det går för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka från Grekland, spelade endast några headsup-matcher mot flickvännen (Hon träffade som en gud, 8-6 i matcher total).

Läste om PL/NL-boken av Reuben, kändes inte som där stog så mycket nyttigt. Plöjde Harrington 2 och där var inte så mycket nytt under solen heller, dock nyttigt och ställas inför lite knepiga turneringssituationer.

 

Lirade två turneringar ikväll efter sortin i fotbollen, en omaha 10€ rebuy som jag slutade runt mitten på efter någon ordentlig utdragning.

 

En av mina favoriter gick, inte lirat den på riktigt länge: €50 PL Sökö med 3 rebuys och addon. Blev dragen fint i början och köpte in mig två gånger samt en addon.

Bubblan: En halvvek dålig spelare bringar in med _K och jag har 55 och slår om halvpott och han synar efter hela betänketiden.

Jag har bettat halva min stack och får ställa in när han checkar sin _KQ till mig och jag ställer.

Givetvis synade han med Q och jag var utslagen på bubblan som hade gjort mig even för den touren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite igår innan jag stack iväg på kalas, 2/4 5 bord. Hände inte så mycket, backade 200-300 rätt omgående på utdragning men arbetade mig tillbaka det mesta osynat till -$53.

 

Idag har jag lirat till fotbollsrepriserna jag missade igår, 1/2 blev det då jag inte hittade några roliga 2/4-bord.

Plussade $600 den första timmen men tappade allt och låg +-0 en stund på grund av för mycket avbetalningar och riktigt kalla kort.

Träffade lite guld och fick några inköp av spelare som tror man bluffar konstant. Att syna ner hela stacken på 9-hög flopp med J9o är ingen hit annars :)

 

$689 upp på en mellanbra session. Spelade bra i början men mot mitten och slutet så spelade jag inget vidare, borde varit mer aggressiv på turn i några potter och inte CB-at några gånger i stora potter mot många motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En trevlig session på Party 1/2 8 bord. Känner verkligen att gnistan är tillbaka efter semestern!

Spelade riktigt bra och kastade många höga par när jag var slagen men fick ännu mer betalt de gånger jag hade monster.

Satt med fem inköp på ett bord, tre på tre andra när jag slutade.

Den enda handen jag spelade dåligt var när jag inte bluffade rivern med färgdrag då en annan hade högre färgdrag vilket jag tänkte var rätt troligt när han synade kvickt men glömde betta rivern.

Sessionstats:

ptBB/100:16.59

Vpip: 25%

PFR: 10.6

 

$1426 plus totalt

 

Ibland går det bra när man spelar polis:



  • Seat 6 is the button
    Total number of players : 6
    Seat 6: jezaja ( $236.81 )
    Seat 1: mienna20 ( $628.22 )
    Seat 3: halemind ( $167.50 )
    Seat 2: ImmaDonkey ( $163 )
    Seat 5: doktor007 ( $169.98 )
    Seat 4: michelle_25 ( $200.20 )
    ImmaDonkey posts small blind [$1].
    halemind posts big blind [$2].
    ** Dealing down cards **
    Dealt to jezaja [ :5d::5c: ]
    michelle_25 folds.
    jezaja raises [$7].
    ImmaDonkey calls [$6].
    halemind calls [$5].
    ** Dealing Flop ** [ :8h:, :Td:, :6h: ]
    ImmaDonkey checks.
    halemind checks.
    jezaja bets [$12].
    ImmaDonkey folds.
    halemind calls [$12].
    ** Dealing Turn ** [ :8s: ]
    halemind checks.
    jezaja checks.
    ** Dealing River ** [ :2s: ]
    halemind bets [$45].
    jezaja calls [$45].
    halemind shows [ Ad, 9s ] a pair of eights.
    jezaja shows [ 5d, 5c ] two pairs, eights and fives.
    jezaja wins $133 from the main pot with two pairs, eights and fives.


  • Seat 4 is the button
    Total number of players : 6
    Seat 1: oblaze83 ( $641.97 )
    Seat 4: jezaja ( $276.97 )
    Seat 3: mor277 ( $45.15 )
    Seat 6: lif_star ( $272 )
    Seat 2: behindyou__ ( $198.30 )
    Seat 5: KARLSSON225 ( $212.70 )
    KARLSSON225 posts small blind [$1].
    lif_star posts big blind [$2].
    ** Dealing down cards **
    Dealt to jezaja [ :Ah::2h: ]
    oblaze83 folds.
    behindyou__ raises [$8].
    mor277 folds.
    jezaja calls [$8].
    KARLSSON225 folds.
    lif_star folds.
     
    Knappen Axs, synar rätt ofta där.
    ** Dealing Flop ** [ :7c:, :2s:, :9c: ]
    behindyou__ bets [$15].
    jezaja calls [$15].
    Synar CB med sistaparet, han har ju inte träff iaf. Isåfall högre par.
    Kan representera färg om den kommer.
    ** Dealing Turn ** [ :6c: ]
    behindyou__ checks.
    jezaja bets [$26].
    behindyou__ calls [$26].
    Färg pang, valuebettar färgen :)
    ** Dealing River ** [ :7h: ]
    behindyou__ bets [$55].
    DONK! Synade han med A-höga färgdraget? Vilka andra händer bettar ut rivern här? Kåk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och åt mat och drack massa vin på ett studentkalas, kom och behövde lira lite omaha. Dock så hittade jag inte Omaha eller Holdem i nya B2B-uppdateringen (nu upptäckte jag att det var flyttat ner, "smått" onykter bara) så det fick bli mitt bästa spel sökö.

Drog igång 4 låga bord och spelade ut hårt. €290 upp.

 

Verkar vara mer action på sökö än det var när jag började grinda borden utan ante för några år sedan, vunnit många många inköp där mot fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktig skitsession på eftermiddagen, checkraisad konstant. Alla CBs blev synade. Spelade 2.5/5 och 2/4, inte mycket fungerade. Backade rakt ut, den mest retliga handen var AQs mot AA i blindsen som han bara synade pre headsup.

QTx flopp och han minraisade floppen och jag slog tillbaka. Halva inköpet inne på en tom turn så jag degade in ur position och han synade. Han hade precis kommit till bordet men borde iaf tänkt till att han kunnat haft monster när han synade reraiset.

 

Kalaset slutade på $1327 vilket inte är direkt mycket men hela sessionen kändes ur balans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort session nu på kvällen, spelade bättre men fick väldigt dåligt löv. Inga stora par alls. Var ner ett inköp kanske max, slutade upp $49. Spelade lite lugnare nu, mest för att alla andra inte visste hur man raisade och gjorde dom det så hade dom nötterna.

 

Registerade mig på fulltilt för att testa klienten, princip enda jag inte haft konto på innan. Småplussade väl ungefär samma där på omaha. Klienten verkar väldigt robust och trevlig. Synd att man inte kan spela där på grund av skatt.

 

Blev påmind av en kompis om en sak jag tänkte på för ett tag sedan, standardiserade HH-filer i något smidigt format så hade man sluppit alla problemen med att visa HHs på forum osv. Även import i statistikprogram hade förenklats drastiskt. Något XML-aktigt men så de fortarande är lätt läsbara utan någon speciell läsare, väldigt generell så den kan stöjda alla spel (flop,draw,stud osv).

Hade varit något för det "internationella pokerförbundet" (såg någon sida med ett sådant nån gång) att pressa siterna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superbra start på en session på 2/4, runt 1k upp direkt.

Sen börjar utdragningarna, set på turn på helfärgad flop mot KK som drar in sin färg på river för helt inköp.

QQ vs färgdrag dör allin, KK vs färgdrag på turn dör allin.

Betalar av med AA vs Q8o som synar 5bb raise preflop och träffar 886Q på ren tilt.

 

QQ3, betar ur bb med 53s, två syn. UTG bör ha typ KQ eller liknande, sb ska väl också ha en dam där nästan. Alla har över 600 på bordet.

Nästa kort spader 2 så jag får färgdrag, UTG höjer 1/2 potten och vi båda synar. Jag rivrar färgen, vi båda checkar till UTG som bettar 2/3 pott och sen slår sb om mini!

Jag tänker ett tag och jag kommer väl slå mig själv om båda sitter med bra damer och synar. UTG allin och sb synar, jag lägger rätt kvickt. 22 för UTG och Q2 för sb.

Slängde bort ungefär 170 där men ångrar väl inte riktigt spelen, hade väl blivit billigare om jag bettat ut rivern förmodligen.

 

 

$299 är riktigt sunkigt då min potequity på alla stora potter bör legat på 1.5k upp istället. Pokern är hemskt ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar hårt på 2/4 och tappar en stor pott där jag synar ner en bluff mot en trixig spelare, han hade stålet så jag där försvann ett inköp.

Sen får jag tvåpar i en blindfight och han sätter färg på turn. Jag spelar den pecis sådär dåligt så att jag inte har en chans att lägga den, två potter som jag är ganska missnöjd med mitt spel i.

 

Sen börjar det ramla in stora kort, tänkte innan att jag skulle överbetta lite mer för att få folk att tro att jag bluffar mer (vilket jag gör för mycket rätt ofta ändå men aldrig överbet nästan). Funkar perfekt och får bra betalt, tillbaka på på $190 plus direkt, men nu är det grillning på programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag!

Gick upp tidigt (0800) och tänkte grinda lite party 2/4 innan middag. Tror inte jag hade en hand som stog upp, färg över färg, set över set, gutshots i mängder allin flop osv.

Den mest psykande potten var nog: Q9o i bb, två limpare.

Q34 flopp, betar 2/3. UTG synar. turn 8. jag betar precis under pott. SYYYN.

river 6. Check, 63o betar 30 i en 120 pott på rivern och jag kvidsynar.

Torsk 5.5 inköp: $2281, lägger ner och läser I cirkelns mitt av Dan Brown.

Gilla hans sätt att skriva men handlingarna är rätt snarlika.

 

Lirade under en timma efter lunch på boss, hände inte så mycket. Vann något inköp, utdragen för något och den timmen slutade $97

 

Sen var det iväg och surfa några timmar, lite väl byigt i den spoten jag valde, men jag var helt ensam i hela viken så det var rätt nice :)

Verkligen välbehövt med lite träning! Hade inte varit ute på riktigt (Blötte ner mig lite förra veckan men det blåste för dåligt) på två veckor.

 

På kvällen hittade jag samma fast precis tvärt om på boss, allt satt. Dom betalade av som rika flugor :)

$2608 upp var jävligt skönt, spelade nog inte fel (stort iaf) i en enda pott!

 

Totalt för dagen: $424 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dåligt med första handen AA, blev checkraisead på 764ss av klurig spelare som satt på bb.

Skulle reraisat, synade bara ner hela vägen och han träffade sin 98o på river.

Så uselt spelat men han kunde inte ta betalt så det kostade bara halva inköpet.

 

 

Inte mkt action första timmen annars, AA dör mot set mot halvstack och jag snor mest potter preflop.

Är väl lite småplus och tar en liten rush mot slutet och slutar på $597

Inget spektakulärt alls, riktigt rågrind :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...