Gå till innehåll

Allt om MoneyBookers.com!


highbury90

Recommended Posts

  • Svars 369
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjabba,

 

Jag undrar bara hur länge man brukar få vänta på ett uttag från moneybookers till bankkonto? Jag gjorde uttaget torsdan den 27e, det har ju varit en del helgdagar med mera men innan fredag borde väl pengarna dyka upp?

 

//Johan

 

För mig har det vanligtvis tagit 2 dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst igenom alla poster om denna e-wallets fördelar och nackdelar.

 

Jag är totalt noob på netteller o MB då jag enbart tidigare spelat på sajter där man kan ta "deposit" tillbaka till sin bank via sitt VISA man gjorde insättningen med. Det tycker jag fungerar felfritt mken det kan ju som bekant ta rätt många dagar tyvärr.

 

Men nu har jag börjat lira på en sajt som inte har denna möjlighet och funderar alltså att fixa NETTELLER eller MB.

 

Då undrar jag, vilken är att föredra samt varför.

 

Jag kommer INTE att ha behov av jättestora uttag, mina enda krav är att det skall gå relativt fort samt smärtfritt, jag hatar krångel och samt att spamma deras support med mail, det skall helt enkelt fungera felfritt.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades byta från SEK till USD, men det funkar tydligen bara att byta valuta innan man gjort några transaktioner på kontot.

 

Jag har desvärre gjort en del transaktioner. Är det någon som har lyckats byta valuta trots att man har använt moneybookers en del redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad trött jag blir... fick idag in ett antal tusen kronor på mitt MB-konto, och försöker casha ut till mitt VISA. Har fungerat utmärkt förut... det står att maxbeloppet jag får ta ut med VISA är 6K, jag provar att ta ut 4K men det nekas... provar igen, men NEJ. Till slut lyckas jag få ut 1500 spänn...

 

Mejlar supporten, men de svarar typ aldrig, så man får väl ringa imorgon. Hur är MB:s telefonsupport? Hoppas de är bättre än Netellers, de förstår ju knappt engelska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å vad trött jag blir... fick idag in ett antal tusen kronor på mitt MB-konto, och försöker casha ut till mitt VISA. Har fungerat utmärkt förut... det står att maxbeloppet jag får ta ut med VISA är 6K, jag provar att ta ut 4K men det nekas... provar igen, men NEJ. Till slut lyckas jag få ut 1500 spänn...

 

Mejlar supporten, men de svarar typ aldrig, så man får väl ringa imorgon. Hur är MB:s telefonsupport? Hoppas de är bättre än Netellers, de förstår ju knappt engelska...

 

gick det bra att ringa eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilken information som skickas till en pokersida (i detta fallet Party Poker) när man gör en insättning eller ett uttag?

För att vara mer specifik så undrar jag om 2 pokerkonton på samma sida kan använda sig av samma Moneybookers-konto fast med olika e-mail på mb-kontot (man kan ju lägga till flera e-mailadresser samt ändra primär e-mailadress, d.v.s den man loggar in med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar på mina mail till MB, men det tar rätt lång tid. Mailar man igen ang. samma ärende innan man väntat in deras svar så placeras man dessutom längst bak i kön...

 

Sen undrar jag om någon lyckats med att öka sin outgoing transaction limit mer än vad man kan göra med alla vanliga verifieringssätten?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar på mina mail till MB, men det tar rätt lång tid. Mailar man igen ang. samma ärende innan man väntat in deras svar så placeras man dessutom längst bak i kön...

 

Sen undrar jag om någon lyckats med att öka sin outgoing transaction limit mer än vad man kan göra med alla vanliga verifieringssätten?

 

/SK

 

Jag ringde upp och då fixade en brud $50K åt mig direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Issuing e-money is a 'regulated activity' under the Financial Services and Markets Act 2000. Moneybookers Ltd. is regulated by the Financial Services Authority (FSA) of the United Kingdom. The entire balance of your Moneybookers account is protected by regulation in regard to capital, liquidity and float management requirements. We are required to keep the funds received in exchange for e-money in pre-defined low-risk assets and to hold at any time sufficiently liquid assets to be able to redeem all e-money issued. We are legally obliged to make our customers aware that (1) the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to funds stored on your Moneybookers account; (2) if Moneybookers Ltd. becomes insolvent the funds stored on your Moneybookers account may become valueless and unusable; and (3) consequently, if Moneybookers Ltd. becomes insolvent you may lose the funds stored in your account.

 

 

By checking this box you acknowledge the above written warning. If you do not acknowledge this warning you may continue to use Moneybookers but we cannot allow your account balance to exceed GBP 1000 or the equivalent in your account currency."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

By checking this box you acknowledge the above written warning. If you do not acknowledge this warning you may continue to use Moneybookers but we cannot allow your account balance to exceed GBP 1000 or the equivalent in your account currency."

Jag fick oxå den förfrågan, står i tråden att MB är försäkrade upp till 1000GBP o ifall man inte kryssar i den så kommer en förfrågan upp igen när man kommer upp i den summan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, är helt novice med MoneyBookers.

Skrev till supporten på Purple Lounge och dom sa att jag skulle skicka mina pengar till deras mail, någon som vet hur man gör detta? :oops:

 

MB konton har mailadresser istället för kundnummer som tex neteller.

För att skicka pengar, så kan du antingen gå in på din MB sida o skicka till pokersidan men då måste du veta deras mail. Inte svårt direkt

 

transfer = överföring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...