Gå till innehåll

Allt om MoneyBookers.com!


highbury90

Recommended Posts

  • Svars 369
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gjort en banköverföring från moneybookers till mitt bankkonto.. Hur länge från det att skiten processats går det till att jag har pengarna på mitt bankkonto?

 

Tyckte det tog väldigt lång tid andra vägen. Jag överförde via bankgiro till Moneybookers fredag morgon och fick dem idag (alltså 5e bankdagen).

 

Edit: gick igenom mailen och såg ett mail från MB 16.30 att pengarna skulle ha kommit in då (alltså 4e bankdagen).

 

Dubbelmycket edit: dvs 3 bankdagar efter insättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det här att avgiften är 1%?
Gjorde ett uttag igår, fick betalningen idag. Bör dock nämnas att dollarn låg över 8 hela tiden fram tills jag fick pengarna, men de hade utbetalas vid en rate på 7.82. Hörde av mig till moneybookers och de sade att de tar ut 1.75% växlingsavgift. Dvs. de tar ut 1.75% över den aktuella växlingsavgiften. Därtill har de ju några fasta avgifter också, men de tror jag dock är ganska låga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj va nöjd jag är med Moneybookers! Har försökt göra insättningar från mitt MB konto till 5050 poker och Full Tilt. Hittills har jag noll lyckade försök. Otroligt irriterande. På 5050 satte jag in med annat alternativ, men på FTP ska jag inte ge mig. Antar att det nu kommer vara en del strul när jag kontaktar MB om de här problemen, men jag räknar att det blir löst snabbt och smidigt på mellan 1v-4år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning :-P Undrade väl mest, om man vill använda det i framtiden. Men jag körde via bankkontot nu.

När kan man vänta sig pengarna på kontot då?

 

Går oftast fortare för mig. 1-3 dagar.

 

Sen det här med deras supportsystem. Det känns riktigt krångligt och osmidigt i början, men om man bara ser till å använda den rätt och inte "stressa dem" genom att skicka en ny fråga om samma sak (då hamnar man nämligen sist i kön igen) så tycker jag att det har funkat bra. Har fått svar på 1-2 dagar varje gång.

 

För VIPs är det inga transaktionsavgifter året ut, så shippa på ! *not so hidden brag* ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går oftast fortare för mig. 1-3 dagar.

 

Sen det här med deras supportsystem. Det känns riktigt krångligt och osmidigt i början, men om man bara ser till å använda den rätt och inte "stressa dem" genom att skicka en ny fråga om samma sak (då hamnar man nämligen sist i kön igen) så tycker jag att det har funkat bra. Har fått svar på 1-2 dagar varje gång.

 

För VIPs är det inga transaktionsavgifter året ut, så shippa på ! *not so hidden brag* ;)

 

/SK

 

Hur blir man VIP? Har en massa pengar som ska skickas men kommit upp i min 90 dagars limit... *not so hidden brag* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton kära forumiter,

 

Jag tänkte precis börja göra uttag från MB, men då är frågan: till mitt VISA eller till mitt bankkonto (privat, Swedbank) ?

 

Vilket går snabbast? Vilken metod har _minst_ chans att fastna i någon framtida Skatteverks-sökning i något ärende av typ "ej deklarerade pokervinster"?

 

PS. Det handlar om mindre belopp, alltså tresiffrigt i dollar (till att börja med) DS.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går oftast fortare för mig. 1-3 dagar.

 

Sen det här med deras supportsystem. Det känns riktigt krångligt och osmidigt i början, men om man bara ser till å använda den rätt och inte "stressa dem" genom att skicka en ny fråga om samma sak (då hamnar man nämligen sist i kön igen) så tycker jag att det har funkat bra. Har fått svar på 1-2 dagar varje gång.

 

För VIPs är det inga transaktionsavgifter året ut, så shippa på ! *not so hidden brag* ;)

 

/SK

 

Okej får hoppas det går så snabbt som 1-3 dagar då. Men gick det så snabbt på ditt första uttag? Jag har nämligen aldrig tagit ut någon gång från mitt moneybookers konto, kanske tar längre tid då?

Men det stämmer, skickar man in allt de vill ha och inte stressar dom så går det fortare. Men är rätt otålig jag, så har varit på dom rätt hårt :-)

Hur blir man VIPs då? Visst måste man ha använt kontot mycket då?

 

Min limits är i alla fall nu på 25.000€ så nu kan man ta ut rätt mycket! :lol:

 

Och som random_user säger, hur blir det med skatten? Kommer de få reda direkt att jag gjort ett större uttag till mitt bankkonto?

Det handlar om rätt mycket pengar, har vunnit de på ett skattefri site. Är det lugnt då?

Är gränsen på 100.000kr innan banken får informera skatteverket? Eller är jag helt ute och cyklar?

 

Sedan en fråga till, det är så att bankkontot delas med någon annan så det står på två olika namn. Spelar det någon roll?

Eftersom de klart och tydligt informerar att man måste ta ut till ett bankkonto i samma namn, men eftersom vi är två, hur blir det då?

Jag har gjort uttaget och det har bekräftats. Innebär det att allt är i sin ordning och jag inte behöver oroa mig för att inte pengarna kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När man ska ta ut från Moneybookers, hur fungerar det egentligen om man väljer sitt Credit Card (VISA) istället för bankkonto? Kommer pengarna in på bankkontot (som mitt VISA är kopplat till) via just VISA eller läggs dom på någon sorts kredit på själva kortet?

 

Undrar då också givetvis hur lång tid det brukar ta, beroende på svaret på ovanstående fråga - svara gärna ni som regelbundet tar ut..

 

Tack!

 

PS. Jag är fortfarande intresserad av ett svar på mitt förra inlägg lite längre upp på sidan som har direkt anknytning till detta =) DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ska ta ut från Moneybookers, hur fungerar det egentligen om man väljer sitt Credit Card (VISA) istället för bankkonto? Kommer pengarna in på bankkontot (som mitt VISA är kopplat till) via just VISA eller läggs dom på någon sorts kredit på själva kortet?

 

Undrar då också givetvis hur lång tid det brukar ta, beroende på svaret på ovanstående fråga - svara gärna ni som regelbundet tar ut..

 

Tack!

 

PS. Jag är fortfarande intresserad av ett svar på mitt förra inlägg lite längre upp på sidan som har direkt anknytning till detta =) DS.

 

Jag tog ut första gången för någon vecka sen med VISA kort. Moneybookers skickade pengarna direkt, men det tar 3-5 arbetsdagar innan ditt bankkorts-företag accepterar insättningen på VISA-kortet. Det tog 5 arbetsdagar att få in pengarna på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog ut första gången för någon vecka sen med VISA kort. Moneybookers skickade pengarna direkt, men det tar 3-5 arbetsdagar innan ditt bankkorts-företag accepterar insättningen på VISA-kortet. Det tog 5 arbetsdagar att få in pengarna på kontot.

 

Ok då hamnar pengarna till slut på ett privat bankkonto, fast det tar lite längre tid? Vad är fördelen med att göra så?

 

Alltså generellt: Uttag till VISA eller Bankkonto? - hur gör ni? fördelar/nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ok då hamnar pengarna till slut på ett privat bankkonto, fast det tar lite längre tid? Vad är fördelen med att göra så?

 

Alltså generellt: Uttag till VISA eller Bankkonto? - hur gör ni? fördelar/nackdelar?

 

jag tar ut till mitt visa, kan max ta ut 70k samtidigt, sen om jag vill ha större marginal kan jag skicka in mitt legg, men bäst att sätta in till privata (VISA) kortet därifrån jag har satt in pengarna från altlså, älsakr moneybrookers, lätt smidigt osv. mtk pengar kan man sätta in och ta ut oxå :).. allt är bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...