Gå till innehåll

Allt om MoneyBookers.com!


highbury90

Recommended Posts

Ett ställe jag tänkte sätta in pengar på har MB listat som "up to 3 days" på deposits medan neteller och de flesta andra payment options är instant. Någon som vet något om detta? Varför är det så? Brukar det ta lång tid eller sker det vanligen direkt som med neteller? Har nån dykt på det på flera sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 369
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag har 5600:- på moneybookers... Varför kan jag inte ta ut mer än ca 1100 till visa kortet? Har mkt kvar på min limit!

Lyckas inte regga mitt bankkonto på swedbank, så det alternativet är borta!

Någon som vet?

 

Beror det på att Swedbank har en femte siffra i clearingnummeret? Isf kan de fixa det manuellt om du orkar skicka in lite bilder på kontoutdrag och körkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror det på att Swedbank har en femte siffra i clearingnummeret? Isf kan de fixa det manuellt om du orkar skicka in lite bilder på kontoutdrag och körkort.

 

 

Jag vet inte om det ebror på det! Skulle juh vilja få kontakt med dom så man kan fråga! Jag skickar gärna in det om det behövs, men vill vara säker på vart jag ska skicka det ochgärna få mail kontakt med dom först ifall det är nåt annat!

Nån som vet vad mailen är till dom? Hittar det inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har också fått mailet om att jag måste accepta någonting för att få ha över £1000 på mitt konto. Det står att jag ska bli ombedd att göra detta nästa gång som jag loggar in, men det händer inte. Moneybookers har ju inte någon vanlig mail adress heller verkar det som, så jag fick skriva ett meddelande i deras message center med helt fel rubrik för att komma i kontakt med dem...

 

Är det någon som har lyckats hitta var man godkänner avtalet?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades föra över pengarna dagen efter jag skrev sist! Men pengarna har fortfarande inte kommit in på kortet!

De andra gångerna jag har tagit ut så har pengarna kommit in typ dagen efter! Nån mer som tagit ut sista dagarna till sitt visa kort och som inte fått dom? Eller har ni hört nåt om att det tar lite tid just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag befinner mig lite i kafka-land...

 

För ca tio dagar sedan så fick jag ett mail från moneybookers efter att jag hade gjort en withdraw på $2201 från mitt pokerkonto:

 

Dear Kristoffer xxxxxxxxxx,

 

We would like to inform you that you have received a payment or made an upload of 2201.00 USD to your Moneybookers account. Since your balance would exceed GBP 1,000 by crediting this amount, this payment is currently scheduled. Before it can be processed you must accept an electronic acknowledgement that the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to regulated UK e-money issuers. This is a requirement by the Financial Services Authority, and in no way affects the security of your e-money.

 

You will be prompted to accept this waiver the next time you login to your Moneybookers account. Here you will also find further details of what it means to you.

 

Thank you for using Moneybookers!

 

Jag gick in och hittade stället där man skulle godkänna, och gjorde så. Sedan dess har ingenting hänt, och jag har får in withdraws som jag gjort efter denna. Jag undrar, var är mina pengar?

 

Att pengarna är "scheduled", vad betyder det?! Schemalagda för senare utbetalning eller vadå?! Jag har kontaktat moneybookers men inte fått nåt svar. Ska jag bara sitta i båten och vänta?

 

Tacksam för svar!!!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan nån hjälpa mig att reda ut om det finns nån pokersite som kan användas som sluss från neteller till moneybookers. Partypoker nämndes tidigare, nån som kan bekräfta?

 

Det ska alltså inte vara några problem att stoppa in med neteller och ta ut till moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån hjälpa mig att reda ut om det finns nån pokersite som kan användas som sluss från neteller till moneybookers. Partypoker nämndes tidigare, nån som kan bekräfta?

 

Det ska alltså inte vara några problem att stoppa in med neteller och ta ut till moneybookers.

 

Jag kan bekräfta det igen. Du borde nog lira lite innan du tar ut dock. Vänta in en reload...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån hjälpa mig att reda ut om det finns nån pokersite som kan användas som sluss från neteller till moneybookers. Partypoker nämndes tidigare, nån som kan bekräfta?

 

Det ska alltså inte vara några problem att stoppa in med neteller och ta ut till moneybookers.

 

Nu när Full Tilt Poker även stödjer Moneybookers tror jag nog det skall funka bra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem.

Skulle registrera mitt kredit kort så limiten höjdes.

Om jag fattat det rätt så dras en summa mellan 1 - 3 euro från mitt konto.

Problemet är att jag bara ser hur mycket i svenska kronor som har dragits och inte i euro på mitt nordea konto.

Så är det nordeas sälj kurs för euro man ska följa då för att räkna ut summan i euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem.

Skulle registrera mitt kredit kort så limiten höjdes.

Om jag fattat det rätt så dras en summa mellan 1 - 3 euro från mitt konto.

Problemet är att jag bara ser hur mycket i svenska kronor som har dragits och inte i euro på mitt nordea konto.

Så är det nordeas sälj kurs för euro man ska följa då för att räkna ut summan i euro?

 

Om jag minns rätt ska man skriva summan det är i SEK, så vill jag även minnas att det var på NetEller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skulle ta ut pengar idag, men det går inte till mitt Visa Electron tydligen. Därför måste jag sätta in det på min personkonto på Nordea. Men eftersom jag är kass på engelska och inte fattar nått av vad jag ska skriva in så hoppas jag få hjälp här.

 

Det är när jag trycker på "add" bredvid metoden bankkonto som jag inte fattar mer. Det kommer upp tre alternativ:

 

* Bankgiro

* Postgiro

* Bank Account

 

Jag trycker på Bank account och då kommer det upp två fält, ett litet där man kan skriva 4 siffror, sedan ett bindestreck och sen ett till fält där man kan skriva in 10 siffror. Jag antar att de 10 siffrorna är mitt personnummer? Samt att de 4 siffrorna är Nordeas clearingnummer 3300?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem.

Skulle registrera mitt kredit kort så limiten höjdes.

Om jag fattat det rätt så dras en summa mellan 1 - 3 euro från mitt konto.

Problemet är att jag bara ser hur mycket i svenska kronor som har dragits och inte i euro på mitt nordea konto.

Så är det nordeas sälj kurs för euro man ska följa då för att räkna ut summan i euro?

 

Jag skrev det i dollar, så antar att om du skriver det i eurosar borde det funka - vet förstås inte om det funkar eller inte om du skriver det i sek (förmodligen inte - off topic: om det var ett VISA och de kör level III info hela vägen kanske det funkar).

Nu har inte jag Nordea - men borde väl inte ta många sekunder att ringa/mail/etc dem och få reda på det korrekta beloppet, och i och med det skulle jag inte försöka mig på en kvalificerad gissning (räkna bakvägen via växelkurs).

 

Jag trycker på Bank account och då kommer det upp två fält, ett litet där man kan skriva 4 siffror, sedan ett bindestreck och sen ett till fält där man kan skriva in 10 siffror. Jag antar att de 10 siffrorna är mitt personnummer? Samt att de 4 siffrorna är Nordeas clearingnummer 3300?

 

Ja, det stämmer - underförutsättning att ditt personnummer är ditt kontonummer på det kontot du vill ta ut till/lägga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån hjälpa mig att reda ut om det finns nån pokersite som kan användas som sluss från neteller till moneybookers. Partypoker nämndes tidigare, nån som kan bekräfta?

 

Det ska alltså inte vara några problem att stoppa in med neteller och ta ut till moneybookers.

 

Everestpoker

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Utveckla gärna! Skicka var och hur tex?

 

Kanske som gåva :mrgreen:

 

Hah, var lite otydlig ja. Jag menar att moneybookers skickar kronor till mitt bankkonto (har dollarkonto på moneybookers). Jag skulle vilja att de skickar dollar till mitt bankkonto istället, är det någon som har kunnat få moneybookers att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...