highbury90 Postad 18 November , 2004 Rapport Share Postad 18 November , 2004 På http://www.parbet.com rekomenderade de mig att öppna ett konto hos http://www.moneybookers.com framför ett neteller-konto. Fungerar moneybookers även till pokersajter? Och isf. till vilka? Någon som har ett sånt konto och fungerar det bra? * Allt om-tråd, grattis! - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson Postad 18 November , 2004 Rapport Share Postad 18 November , 2004 Det finns som alternativ på betsson. Vad jag kan se kostar det 1% att överföra mellan konton (vet inte om detta gäller när pokersajten skickar dig pengar) och €1,80 att få det till banken. Det verkar ju ok, ifall fler pokersajter stöder det. Har dock inte testat att öppna konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skandal Postad 1 Juli , 2005 Rapport Share Postad 1 Juli , 2005 Den verkar finnas på Partypoker också, verkar billigt, funderar på att pröva Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emotion Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Är det ingen som testat?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eusebio Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Kan man skaffa typ netellers "debit-card" hos dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nexiar Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Är det ingen som testat?? Tog ut $300 via moneybookers till mitt VISA-kort för några veckor sedan och fick ut 2406 kr. Kommer inte ihåg exakt vad dollarn låg i då men med en kurs på över 8 kr så kan man nog lugnt konstatera att de inte tar någon växlingsavgift på 1.9% eller liknande a'la Neteller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 moneybookers verkar ju skitbra, ingen mer som testat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 tänkte sätta upp ett moneybookers konto.. vilken valuta skall jag ha det i? SEK? USD? på klienterna jag spelar på så använder jag alltid USD.. blir det billigare i överföringar från moneybookers -> bank om jag har kontot i SEK? blir det dyrt vid överföringar mellan pokersidor och moneybookers om jag har kontot i SEK? dvs växlingskostnader...? I övrigt.. några för/nackdelar med moneybookers? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2005 Också sugen på moneybookers. Ingen som har testat? Annars undrar jag som Kimpan: vilken valuta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 28 November , 2005 Rapport Share Postad 28 November , 2005 moneybookers är jättebra men jag har problem att lägga till mitt bankkonto när jag ska ta ut pengarna.. har ett fsb konto med nummret abcd-e xxx xxx xxx-y när jag ska fylla i rytan får jag bara plats med abcd - xxxxxxxxxy e är ju en nolla, så den brukar inte va med, men får ändå upp att kontotnummret är invaild nån som lyckats? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 30 November , 2005 Rapport Share Postad 30 November , 2005 mailade dom i början av veckan, inte fått något svar än, DÅLIGT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kydyl Postad 30 November , 2005 Rapport Share Postad 30 November , 2005 Det är inte så att det är ditt IBAN nummer du ska fylla i? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 30 November , 2005 Rapport Share Postad 30 November , 2005 Det är inte så att det är ditt IBAN nummer du ska fylla i? nej, det får ej plats, är bara xxxx-xxxxxxxxxx medans IBAN är 15-20 siffror/bokstäver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Intrepid Trawler Postad 1 December , 2005 Rapport Share Postad 1 December , 2005 mailade dom i början av veckan, inte fått något svar än, DÅLIGT Har precis samma problem som du fast med ett Nordeakonto. Skillnaden är att jag kan skriva i clearing nummer + kontonummer med rätt antal siffror men likväl blir det "invalid details". Har mailat support och väntar även jag på svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 2 December , 2005 Rapport Share Postad 2 December , 2005 fick svar nu och har mailat tillbaka "thank you for contacting Moneybookers. We would like to kindly ask you to provide us with the following information, so that we can add your bank account details in your profile: Bank account holder name Account number Bank name Bank Code SWIFT Bank address: street, city, zip, country Please note that you as Moneybookers account holder should also be the bank account holder. Bank transfers to third parties' bank accounts are not allowed in accordance with general anti money-laundering policies. Looking forward to your reply. Sincerely, The Moneybookers Team" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JA Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 tänkte sätta upp ett moneybookers konto.. vilken valuta skall jag ha det i? SEK? USD?på klienterna jag spelar på så använder jag alltid USD.. blir det billigare i överföringar från moneybookers -> bank om jag har kontot i SEK? blir det dyrt vid överföringar mellan pokersidor och moneybookers om jag har kontot i SEK? dvs växlingskostnader...? I övrigt.. några för/nackdelar med moneybookers? någon användare som kan besvara dessa frågor? visst blir det 1,9% billigare än neteller vid party->account->bank uttag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 En fråga angående moneybookers. Hur går verifieringen till? Är det som vid Neteller att man måste ringa upp dem och svara på massa frågor? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grankott Postad 31 Mars , 2006 Rapport Share Postad 31 Mars , 2006 En fråga angående moneybookers. Hur går verifieringen till? Är det som vid Neteller att man måste ringa upp dem och svara på massa frågor? Tacksam för svar. Har du testat joeki? Någon som använt moneybookers och neteller och vill nämna för- och nackdelar mellan dessa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimpan Postad 1 April , 2006 Rapport Share Postad 1 April , 2006 vad kostar det att skicka pengar mellan 2 olika konton på moneybookers? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 1 April , 2006 Rapport Share Postad 1 April , 2006 moneybookers är jättebra men jag har problem att lägga till mitt bankkonto när jag ska ta ut pengarna.. har ett fsb konto med nummret abcd-e xxx xxx xxx-y när jag ska fylla i rytan får jag bara plats med abcd - xxxxxxxxxy e är ju en nolla, så den brukar inte va med, men får ändå upp att kontotnummret är invaild nån som lyckats? Kan det vara så att du har ett gammalt föreningsbankenkonto som börjar med 7581 XXXXXXX , normalt har ju föreningssparbanken ett nr som börjar med 24XXXXXX-X.. i så fall är inte ditt clearingnr samma som annars.. det är 7581.. kolla med banken för att få helt rätt.. jag hade detta problem med internetbanken nämligen.. bara en tanke.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tenge Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Jag behöver akut hjälp! Jag gjorde en bettingbonus på Gamebookers.com. Satte in med VISA och alt var frid och fröjd och jag vann en del pengar. När jag skulle ta ut kunde man inte ta ut till VISA om man är svensk(smidigt) så jag valde mooneybookers istället. Förde över mina pengar dit, verifierade mitt VISA kort och skulle ta ut. Hade 3500 kr på moneybookers men jag kunde max ta ut 699 till mitt VISA. Tog ut 650 och tänkte att jag kunde ta ut i omgångar men efter det står det att jag kan max ta ut 49 kr. Alltså, mina pengar är fast på moneybookers och jag vet inte vad jag ska göra. Varför kunde jag max ta ut 699? Någon som vet vad jag ska göra för att få ut mina pengar? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Någon som vet vad jag ska göra för att få ut mina pengar? Kan du inte be om utbetalning till ditt bankkonto? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tenge Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jo det går. Men då måste man ha en massa uppgifter som jag inte har någon aning om, IBAN och sånt. Dessutom tar det längre tid. Nu har jag tatt ut allting i fyra omgångar. Den där limiten ändras varje dag. Fattar inte hur den fungerar. Jag hoppas bara jag får mina pengar snart så jag slipper moneybookers i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeNji Postad 3 Juni , 2006 Rapport Share Postad 3 Juni , 2006 Vilken valuta är att föredra på sitt moneybookers konto för att växlingskurserna ska bli så låga som möjligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
y0 Postad 3 Juni , 2006 Rapport Share Postad 3 Juni , 2006 Vilken valuta är att föredra på sitt moneybookers konto för att växlingskurserna ska bli så låga som möjligt? Den valuta du kommer handla med mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts