lappmail Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money - jervace sitting in seat 1 with $432.08 - nyborjare sitting in seat 2 with $380.00 - Mr_Garlic sitting in seat 6 with $41.10 [Dealer] jervace posted the small blind - $2.00 nyborjare posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to nyborjare: , Mr_Garlic called - $4.00 jervace raised - $8.00 nyborjare raised - $12.00 <-för liten höjning? Mr_Garlic called - $12.00 jervace called - $12.00 ** Dealing the flop: , , jervace bet - $8.00 nyborjare called - $8.00 Mr_Garlic went all-in - $29.10 <- ok, väntat move av shortstacken. jervace called - $29.10 nyborjare called - $29.10 ** Dealing the turn: <-OK, då var kåken på plats!! Hur ska jag maximera vinsten? jervace bet - $24.00 nyborjare called - $24.00 <-synar bara, ska ta honom på rivern... ** Dealing the river: jervace bet - $36.00 nyborjare raised - $108.00 <-lagom reraise? jervace called - $108.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Preflop måste du höja mera, nog för att det gick bra denna gång (om inte Fi satt på en 5a förstås ), men det är inte kul när man blir utdragen av låga händer (t ex 56s i detta fall) för att man ger dem fina odds. Egentligen så ska du väl slå om på floppen också så att du får en aning om vad de kan ha. Raisen på rivern är väl lagom mot vissa - "rätt" är förstås exakt så mycket så att han synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2006 han satt inte på 5:an, det var värre än så... Skulle jag förväntat mig en förlust där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 han satt inte på 5:an, det var värre än så... Skulle jag förväntat mig en förlust där? V ahde han då? om det var värre än en 5a? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Heh värre än en femma vet jag inte men jag gissar att han hade massa åttor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2006 fyrtal hade jag kunnat acceptera en förlust mot, men räknade inte med att han hade 88 som COP såg... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 du får betala PGA ditt katastrofala preflopspel. så enkelt är det. höj rejält istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 nej men de ligger ju redan en där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Infinitiv86 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Nej, två såklart, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Ett konstigt skämt eller kan du inte reglerna? Högsta trissen är det som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Ett konstigt skämt eller kan du inte reglerna? Högsta trissen är det som gäller. Å fan så KÅK är slagen av triss?? Tomtar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoseGuti Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Ett konstigt skämt eller kan du inte reglerna? Högsta trissen är det som gäller. Å fan så KÅK är slagen av triss?? Tomtar Hoppas du skämtar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 chievo vad snackar du om? 5-kåk med ess mot 8-kåk med femmor. Den senare vinner. Och ja jag är gärna på och spelar om du inte håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappmail Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2006 du får betala PGA ditt katastrofala preflopspel.så enkelt är det. höj rejält istället. Jepp, jag är medveten om det. Hade fått QQ, o AKs tidigare där jag höjt 4-5xBB, men bara fått med mig blindsen. (iofs så var det ju vinst) Men hur mkt ska jag slå om till förslagsvis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Jag skulle nog slå om till 6-7bb, dvs $24 ungefär. Nu lirar jag inte denna nivå (lirar lägre), men $24-$28 borde väl vara lagom beroende på hur löst bordet är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hap Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Ett konstigt skämt eller kan du inte reglerna? Högsta trissen är det som gäller. Å fan så KÅK är slagen av triss?? Tomtar Sömnbrist? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Gör ett pottsajsat bet, d.v.s. $30, så kommer du alltid i närheten av vad som är en vettig räjs. Fox och Harker rekommenderar 2.5-3 ggr originalräjsen, men då ska man tänka på att deras råd är anpassade för spel med ett maxbuy-in på 33-50bb, så jag tycker att det är i lägsta laget i ett vanligt 100xbb-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 har han 3st 8or på handen då lr? 88855 slår 555AA. Och ja, raisen är givetvis för liten preflop. Det kan ju inte bli mindre. Hoppas du skojar!!!! annars kan si spela lite om di vill! Ett konstigt skämt eller kan du inte reglerna? Högsta trissen är det som gäller. Å fan så KÅK är slagen av triss?? Tomtar Sömnbrist? Haha ja nästan stressigt på jobbet iaf! sorry att jag förstörde tråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Låt mig gissa, du har fixat rullen genom en turneringsvinst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts