Filip Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 WTF? e det något fel på mig, det e ju fan helt omöjligt. Man ska inte blunda/blinka, ska ha rätt vinkel på skallen, dropparen ska vara i lod med ögat, det ska bara komma en droppe. Min metod nu är att ställer flaskan på bordet lutar mig över den och stirrar i hålet. Sen slår jag med båda nävarna på flaskan så den exploderar som en vulkan upp i ansiktet. Detta är dock inte en ekonomisk gångbar metod. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 hehe ja de är inte de lättaste. Eftersom jag har linser så är man ju och gröpar rätt mycket i ögonen, men mitt tips är att du tittar uppåt så långt du kan, sen lutar tillbaka huvudet, "bryter upp" ögonen och häller ner en droppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Viktigt att titta upp. Iris är väldigt känsligt, men ögonvitan har samma känslighet som huden, m a o inte så farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Filip Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Nej vad han mena är att droppen ska träffa ögonvitan. Ögondroppar är ju lätt. Det är värre när man måste "hälla" in salva i ögat pga inflamation. Det är "nasty" Men som sagt luta huvet bakåt kolla uppåt (försök att se dig själv i nacken) och hälla dropparna i nedre delen av ögat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Aha, så det är "ok" om pipetten kommer i kontakt med vitan? Ja det är ok, men var försiktig ändå. Om pipetten är lite vass så kan du skära dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MalinSwe Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Tryck fram en droppe o för försiktigt flaskan till ögat och så räcker det som droppen bara nuddar, så sprider den sig i ögat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Filip Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2006 Visine har gjort susen för mina ögon, snart e jag ögondrops proffs! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Visine har gjort susen för mina ögon, snart e jag ögondrops proffs! He he, ja det har man ju petat i ögonen på mornarna för att kunna gå till jobbet i typ 10 års tid. Vågar nästan påstå att jag tillhör världseliten när det gäller droppar i ögonen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts