MoonKenny Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Hej! Jag funderar på att beställa en 24" skärm för att kunna spela fler bord. Upplösningen är 1900* 1200. Jag undrar hur skillnaden blir från att tex ha en skärm på 17" med samma upplösning och den här på 24", blir själva bilden större, fast du får plats med lika många bord? Eller ökar själva ytan för att skärmen med samma upplösning är större, så att det då får plats fler bord? Vill helst ta reda på hur det fungerar innan jag bestämmer mig. Sen vet jag att många använder flera skärmar och jag skulle gärna vilja veta om ni föredrar flera mellanstora skärmar eller en stor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 10 April , 2006 Rapport Share Postad 10 April , 2006 Jag undrar hur skillnaden blir från att tex ha en skärm på 17" med samma upplösning och den här på 24", blir själva bilden större, fast du får plats med lika många bord? Eller ökar själva ytan för att skärmen med samma upplösning är större, så att det då får plats fler bord? Sen vet jag att många använder flera skärmar och jag skulle gärna vilja veta om ni föredrar flera mellanstora skärmar eller en stor? Alltså det får ju plats lika många bord om upplösningen är samma oberoende på om det är 17" elller 24". Så det som skiljer blir att borden ser större ut. På andra frågan vet jag inte riktigt, skulle kunna tänka mig att som pokerspelare är 2 mellanstora att föredra. Jag har ju aldrig haft någon mastodontstor skärm så jag kan inte uttala mig. Jag gillar absolut att ha 2 skärmar då jag spelar poker, man blir som mycket lugnare. (Men nu har ju inte jag som alla andra, 2 platta från dell utan en gammal 21" CRT och min Vaio) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Goose_strike Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Du kan ju få plats med mer i och med att skärmen är större och du kan då förminska de du vill till den storleken du brukar ha på fönstrerna på din gammla skärm. men gå in och snacka med något kunnit folk i en affär och fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 vilket upplösning behöver man för att kunna spela 4 bord på ongame utan överlappning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J0urneyMan Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 vilket upplösning behöver man för att kunna spela 4 bord på ongame utan överlappning? 1600*1200, vilket gäller för rätt många ställen. Du kommer nog undan utan alltför stor överlappning även med 1680*1050. Men jag skulle definitivt satsa på en skärm som klarar mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Det är ingen skillnad på att köra 1600x1200 på en 17" skärm som en 24" skärm. Det "får plats" exakt lika mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 2 e nice för man kan pyssla med andra saker på den andra o bara lira på den ena. typ kolla film el ngt. sen borde det vara billigare med 2 medel än en mastodontskärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Njursparven Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Finns det 17" med 1600x1200? Usch vad litet allt måste bli Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Finns det 17" med 1600x1200? Usch vad litet allt måste bli Varken platta sådana eller CRT, såvitt jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Finns det 17" med 1600x1200? Usch vad litet allt måste bli Inte vad jag vet heller, jag skrev bara ett exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ogredani Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Finns det 17" med 1600x1200? Usch vad litet allt måste bli Ja, min nuvarande 17" CRT klarar det, men skärpan är inte den bästa vid den upplösningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bearass Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Om du lika ska köpa en skärm så rekommenderar jag att köpa en som klarar 1920x1200. Själv kör jag en 24" som klarar den upplösningen och en 17" som jag surfar och chattar på medans jag spelar. Grymt skönt. bygget: http://www.bodenpoker.se/img/dator.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plantinga Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Om du lika ska köpa en skärm så rekommenderar jag att köpa en som klarar 1920x1200. Själv kör jag en 24" som klarar den upplösningen och en 17" som jag surfar och chattar på medans jag spelar. Grymt skönt. bygget: http://www.bodenpoker.se/img/dator.JPG Fin skärm. Hur många bord kan man köra på en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MoonKenny Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2006 Låter bra, lutar åt 2 st 1600*1200 , 19tums-skärmar. Så att jag kan lira mer än 4 bord utan överlapp. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AKA_KALLE Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Låter bra, lutar åt 2 st 1600*1200 , 19tums-skärmar.Så att jag kan lira mer än 4 bord utan överlapp. Tack för hjälpen. Med 19" tft så får du bara 1280x1024 upplösning, för att nå den magiska gränsen på 1600x1200 så måste du upp på 20". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Finns det 17" med 1600x1200? Usch vad litet allt måste bli Jadå, flera stycken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MoonKenny Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2006 Låt säga att jag skulle köpa två skärmar som klarar 1600*1200 och kopplar sedan samman dem via denna : http://www.webhallen.com/prod.php?id=49977 Det står ju : Run your Windows desktop at iup to 2560 x 1024i resolution in 16.7M colors at l60Hz stretched across two displays j(1280 xi 1024 per display). Vilket inte skulle räcka för att spela 4 bord per skärm. Går det att koppla ihop dem på något annat sätt så att de kan ha sin ursprungliga upplösning kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Låt säga att jag skulle köpa två skärmar som klarar 1600*1200 och kopplar sedan samman dem via denna :http://www.webhallen.com/prod.php?id=49977 Det står ju : Run your Windows desktop at iup to 2560 x 1024i resolution in 16.7M colors at l60Hz stretched across two displays j(1280 xi 1024 per display). Vilket inte skulle räcka för att spela 4 bord per skärm. Går det att koppla ihop dem på något annat sätt så att de kan ha sin ursprungliga upplösning kvar? börja med att kolla vad för grafikkort du har, de flesta idag har två utgångar (en analog och en digital) då kan du mkt enkelt ansluta en skärmar till resp. port! ang upplösning rekommenderar jag dig att kolla på resp. skärm med olika upplösning för att se vilket som passar dig bäst! pma mig om du vill ha lite skärmdumpar med bilder på olika pokersiter i olika skärmupplösningar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts