haagone Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Nån som läst den här boken? http://www.bokus.com/b/9163183080.html?pt=search_result Verkar lovande... * RP till BOK-tråd - QoS * Citera
cOP Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Helt klart intressant. Snart dags för en litteratur investering känner jag. Citera
Sagge Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Är det någon som läst denna och kan ge sin syn på boken? Mer info om boken här för den som önskar: http://www.davinci.se/pokerforlaget/?meny=startsidan Citera
Luap Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Sagge säger: Är det någon som läst denna och kan ge sin syn på boken? Mer info om boken här för den som önskar: http://www.davinci.se/pokerforlaget/?meny=startsidan Kopte boken for nagon manad sen men lanade genast ut den till en kompis innan jag hann satta tanderna i den. Just nu ar jag i grekland, men jag aterkommer med en recension nar jag kommer hem och har plojt igenom den. Simma sakert! Citera
jaha Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 någon som faktiskt läst den? många poker böcker är ju inte mycket att ha. Citera
Opteron Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 både limit och no-limit... grundläggande vinnartaktk, använda odds som taktiskt verktyg. låter inte lovande Citera
baller Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Har inte läst den så mitt omdömme skall man ta med en nypa salt men precis som opteron har jag läst på baksidan och det såg inte speciellt inponerande ut, det var basic stuff som listades och troligen inte alldeles djupgående... Citera
Tartuffe Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Började faktiskt läsa den här boken igår och även om jag inte har läst ut den ännu, så kan jag efter c:a 100 sidor säga att återstående sidor måste vara extremt bra för att den ska få godkänt Ska citera ett kortare avsnitt så kan ni ju själva bedöma. På de här 100 sidorna är inte det här det enda liknande exemplet. Citat 5 råd om bättre spel på turn Fjärde kortet kan ibland öppna en ny utväg Något man ibland kan förbise i sin fokusering på den förbättring man hoppas göra med sin hand, är att det fjärde kortet öppnar nya möjligheter man inte hade tänkt på från början. Du kan ha en så kallad bakdörr på floppen vilket innebär att du behöver två kort för att komplettera just den handen. Har du till exempel i pocket och floppen är har du dels ett flushdrag men också en bakdörr till ett straightdrag. Komer en knekt eller ett ess på turn öppnas denna bakdörr. Prickar du klöverknekten eller klöveresset behöver du visserligen inte bry dig om bakdörren till straighten eftersom du prickat din flush. Däremot har du nu en bakdörr till en straightflush. Det är viktigt att vara uppmärksam på dessa utvägar, eftersom det nu plötsligt öppnas upp fler möjligheter att sluta med den bästa handen. Öppnas en bakdörr är detta gynnsamt för kortoddsen inför rivern, vilket i sin tur ger dig fler möjligheter, rent matematiskt, att gå vidare dit. Alltså, några funderingar: 1. Samma bakdörr öppnas väl av niorna också, varför nämner han inte dem? 2. Hur ska man dra in en straightflush med på bordet och på hand? 3. Även om det hade gått (om nu rutertian hade varit en klövertia), så känns det ju rätt ointressant att dra till en straightflush när du redan har nötfärgen. Okej att du i så fall slår kåkar och fyrtal, men med nötfärgen klar på turn behöver du ju inte straightflush på rivern för att undvika att få stryk - det räcker ju med vilket kort som helst som inte parar bordet. Citera
baller Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Citat Däremot har du nu en bakdörr till en straightflush. Om det skulle komma ett kort efter river också Citera
Ledrash Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag har läst boken. Tycker inte den är speciellt bra. Enda matnyttiga jag fick var ur de sista kapitlen och inte i överflöd. Har man läst Super/System 2 behöver man knappt läsa den där. Dessutom har jag ALDRIG läst en bok med så mycket utelämnade ord i meningar samt stavfel (omplaceringar av bokstäver i ord - riase/raise). Citera
Tartuffe Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Ledrash säger: Jag har läst boken. Tycker inte den är speciellt bra. Enda matnyttiga jag fick var ur de sista kapitlen och inte i överflöd. Har man läst Super/System 2 behöver man knappt läsa den där. Dessutom har jag ALDRIG läst en bok med så mycket utelämnade ord i meningar samt stavfel (omplaceringar av bokstäver i ord - riase/raise). Sant, jag tänkte fortsätta min lilla recension här men det var så mycket att klaga på att jag inte orkade börja Men killen skriver riktigt dåligt. "Ett raise" men ibland "en raise" eller t.o.m. "en höjning", stav- och skrivfel oerhört tätt förekommande men framför allt ett konstant ordbajsande. Han skriver ungefär som en gymnasieelev som försöker göra en tunn uppsats till en lång och fyllig sådan. En grej som var ruskigt irriterande var hans inkonsekvens, på säkert tio ställen i boken står det ungefär: "Gör alltid så här i det här läget. Självklart kan det vara farligt att göra så här i det läget, så ibland måste du givetvis göra motsatsen, det beror på omständigheterna." Vilka omständigheter det beror på och när man ska agera tvärtom framgår sämre Citera
jaha Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Tartuffe säger: Ledrash säger: Jag har läst boken. Tycker inte den är speciellt bra. Enda matnyttiga jag fick var ur de sista kapitlen och inte i överflöd. Har man läst Super/System 2 behöver man knappt läsa den där. Dessutom har jag ALDRIG läst en bok med så mycket utelämnade ord i meningar samt stavfel (omplaceringar av bokstäver i ord - riase/raise). Sant, jag tänkte fortsätta min lilla recension här men det var så mycket att klaga på att jag inte orkade börja Men killen skriver riktigt dåligt. "Ett raise" men ibland "en raise" eller t.o.m. "en höjning", stav- och skrivfel oerhört tätt förekommande men framför allt ett konstant ordbajsande. Han skriver ungefär som en gymnasieelev som försöker göra en tunn uppsats till en lång och fyllig sådan. En grej som var ruskigt irriterande var hans inkonsekvens, på säkert tio ställen i boken står det ungefär: "Gör alltid så här i det här läget. Självklart kan det vara farligt att göra så här i det läget, så ibland måste du givetvis göra motsatsen, det beror på omständigheterna." Vilka omständigheter det beror på och när man ska agera tvärtom framgår sämre Citat Något man ibland kan förbise i sin fokusering på den förbättring man hoppas göra med sin hand, är att det fjärde kortet öppnar nya möjligheter man inte hade tänkt på från början. ja det där känns väldigt mycket som du säger. känns som de flesta pokerböcker är rätt kassa. är den här killen en känd highstakes-lirare eller? Citera
mantanquzzmo Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Var den absolut sämsta pokerbok jag någonsin läst... Till exempel skriver han att man sitter på en kung i hålet. Då har man 4 kungar som kan förbättra din hand ^^ Citera
Gummo Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 mantanquzzmo säger: Var den absolut sämsta pokerbok jag någonsin läst... Till exempel skriver han att man sitter på en kung i hålet. Då har man 4 kungar som kan förbättra din hand ^^ Vi är några som har diskuterat just den biten för vi fattade inte heller. Och efter många timmars diskussion kom Oscar ("FknCrzyCat" på B2B och SS) på att det fins ju bara fyra kungar, så han menade nog 3 kungar. Alltså, det är nog bara ett slarvfel. Rådet i sig kanske inte var så dumt. För övrigt så gav mig boken inte mycket. Den var i och för sig snygg, om man nu känner att man vill ha en snygg pokerbok i garaget. Citera
mantanquzzmo Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Jo självklart. Den funkar på farmor men inte på erik123 ^^ eftersom det var så många slarvfel och inget djup. Citera
MrPoker584 Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Jag har också läst boken. Jag tyckte inte heller att den gav speciellt mycket. Absolut ingen för medelspelaren som vill avancera. Sklanskys No limit hold em, Theory and practice e i så fall ett bättre val. Citera
crillux Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Alltså, en bok full av stav- och slarvfel borde man bojkotta av flera anledningar. Främst för att det är kass att en författare inte kan stava (och då borde förlaget korrigera). Dessutom är det jävligt respektlöst mot köpare av boken att ge ut ett verk full av elementära skrivfel. Citera
rickie Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Xram säger: mantanquzzmo säger: Var den absolut sämsta pokerbok jag någonsin läst... Till exempel skriver han att man sitter på en kung i hålet. Då har man 4 kungar som kan förbättra din hand ^^ Vi är några som har diskuterat just den biten för vi fattade inte heller. Och efter många timmars diskussion kom Oscar ("FknCrzyCat" på B2B och SS) på att det fins ju bara fyra kungar, så han menade nog 3 kungar. Alltså, det är nog bara ett slarvfel. Rådet i sig kanske inte var så dumt. För övrigt så gav mig boken inte mycket. Den var i och för sig snygg, om man nu känner att man vill ha en snygg pokerbok i garaget. Efter flera timmars diskussion kom ni på att det bara finns 4 kungar? Citera
laban333 Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 värdelös.inget nytt att komma med Citera
Recommended Posts