Juzam Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Har inte suttit speciellt länge och har ingen speciell read. Game # 298063277 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Igea" Game ended 2006-04-06 19:41:11 GMT+01:00 Players: jumle1 (EUR 232,50 in seat 1) Kickan00 (EUR 293,56 in seat 2) kaka__21 (EUR 630,72 in seat 3) sneakyworm (EUR 411,60 in seat 4) Mr_X85 (EUR 152,72 in seat 5) Jetset111 (EUR 257,72 in seat 6) Dealer: Jetset111 Small Blind: jumle1 (2,00) Big Blind: Kickan00 (4,00) sneakyworm was dealt: Q - Q kaka__21 Raise (12,00) sneakyworm Call (12,00) Mr_X85 Fold Jetset111 Fold jumle1 Fold Kickan00 Fold Flop K - Q - 9 kaka__21 Bet (15,00) sneakyworm Raise (50,00) kaka__21 Call (35,00) Turn K - Q - 9 - A kaka__21 Check sneakyworm Bet (65,00) kaka__21 Call (65,00) River K - Q - 9 - A - K kaka__21 Check sneakyworm Check Vad säger ni om mitt spel? Vad har han? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Wow, sjukt skum hand - känns omöjligt att sätta fi på en vettig hand. Förstår inte varför han skulle vilja checka ut t ex KQ/KK/AA/AK där på river, och kan inte heller hitta några andra händer att sätta honom på. Qh9h finns iofs, 99 också.. Äh, hursomhelst gör du helt rätt i att checka bakom, vad skulle han betala av med för sämre händer? Varför bettar du så svagt på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Mycket knepig hand. Hade jag haft AK hade jag inte ckeckat river, du hade nog reraisat pf med AA dessutom är det osannolikt att du har den. Kan han ha floppat en stege med JT, småbetat 1/2 pot och sen slowspelat den för långt? Han hade nog reraisat på turn med JT. Din raise på floppen är stor, och sen betar du ca halva potten på turn. KJ hade han nog släppt på turn om inte på floppen. Kanske Q9 i hjärter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Kul att vi båda säger Qh9h. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Vad hade han då? Detta var ju helskumt. Vad ska han ha som verkar rimligt? Speciellt när han bara synar turn och checkar rivern. Jag vet faktiskt inte vad han ska ha. Skumt spel. Säg gärna vad han hade? Står väl i handhistorien? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
romanista85 Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 Checkraise all in på turn. Om fi sitter på Jt shit happens... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upstart Postad 6 April , 2006 Rapport Share Postad 6 April , 2006 miss read. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Checkraise all in på turn. Om fi sitter på Jt shit happens... Det skulle varken bli en checkraise eller raise, utan en bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
romanista85 Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Checkraise all in på turn. Om fi sitter på Jt shit happens... Det skulle varken bli en checkraise eller raise, utan en bet. My bad! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ? Jag säger: gör det. Har inte direkt spelat på NL2/4, utan som mest på 0.5/1, men reraise med QQ+ (beroende på vem man möter) är oftast rätt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ? Jag säger: gör det. Har inte direkt spelat på NL2/4, utan som mest på 0.5/1, men reraise med QQ+ (beroende på vem man möter) är oftast rätt där. Du kommer få ett svårt bet efter flopp om det dyker upp en K eller A, skulle hellre vänta med att re-raisa till efter floppen då det är lättare att se var du står i handen. Troligen sitter ju FI med antingen K eller A på hand. Raise innan flop är ok, men inte re-raise, du får bara syn av bättre eller marginellt sämre händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Själv slår jag alltid om pf med damerna. Det är trots allt shorthanded och de enda händer du är riktigt illa ute mot är AA, KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Missclickar du när du checkar efter på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Missclickar du när du checkar efter på river? Han är rädd för KQ, AK och K9... Vilket alla är mycket tänkbara händer. Sen finns ju faktiskt en teoretisk möjlighet till AA och KK också. Bara för att det är så sjukt så satt han säkert på fyrtalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
under_cover Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 dags o berätta vad muppet hade nu då låt mig gissa på A-K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2006 Re-raisar oftast med QQ. Nämnas kan att i ss2 förordas att man bara callar med QQ. Iaf gav det ju mig en chans att vinna en riktigt stor pott, men rivern sabbade allt. Dom händer han kan ha raisat, och sen följt min raise med, är ju faktiskt: AA, KK, AK, KQ, 99. Den enda jag slår är ju 99, vilken också är det mest osannolika. Folk höjer sällan trots allt JT och K-9. Det jag sätter honom på är AK. Med KQ eller bättre på floppen tror jag han hade slagit om tillbaka/ställt in. Mycket riktigt visar han AK. 96.77 % hade jag att vinna den handen på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2006 Wow, sjukt skum hand - känns omöjligt att sätta fi på en vettig hand. Förstår inte varför han skulle vilja checka ut t ex KQ/KK/AA/AK där på river, och kan inte heller hitta några andra händer att sätta honom på. Qh9h finns iofs, 99 också.. Äh, hursomhelst gör du helt rätt i att checka bakom, vad skulle han betala av med för sämre händer? Varför bettar du så svagt på turn? Han kanske hade foldat mot ett pottbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ? Jag säger: gör det. Har inte direkt spelat på NL2/4, utan som mest på 0.5/1, men reraise med QQ+ (beroende på vem man möter) är oftast rätt där. Du kommer få ett svårt bet efter flopp om det dyker upp en K eller A, skulle hellre vänta med att re-raisa till efter floppen då det är lättare att se var du står i handen. Troligen sitter ju FI med antingen K eller A på hand. Raise innan flop är ok, men inte re-raise, du får bara syn av bättre eller marginellt sämre händer. Man får syn rätt så ofta av händer man fet-dominerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 April , 2006 kaka__21 shows: Kc - Ac (a full house, kings full of aces) sneakyworm shows: Qd - Qc (a full house, queens full of kings) kaka__21 wins: EUR 257,00 (with a full house, kings full of aces) Rake: EUR 3,00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Har inte suttit speciellt länge och har ingen speciell read. Game # 298063277 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Igea" Game ended 2006-04-06 19:41:11 GMT+01:00 Players: jumle1 (EUR 232,50 in seat 1) Kickan00 (EUR 293,56 in seat 2) kaka__21 (EUR 630,72 in seat 3) sneakyworm (EUR 411,60 in seat 4) Mr_X85 (EUR 152,72 in seat 5) Jetset111 (EUR 257,72 in seat 6) Dealer: Jetset111 Small Blind: jumle1 (2,00) Big Blind: Kickan00 (4,00) sneakyworm was dealt: Q - Q kaka__21 Raise (12,00) sneakyworm Call (12,00) Mr_X85 Fold Jetset111 Fold jumle1 Fold Kickan00 Fold Flop K - Q - 9 kaka__21 Bet (15,00) sneakyworm Raise (50,00) kaka__21 Call (35,00) Turn K - Q - 9 - A kaka__21 Check sneakyworm Bet (65,00) kaka__21 Call (65,00) River K - Q - 9 - A - K kaka__21 Check sneakyworm Check Vad säger ni om mitt spel? Vad har han? klurig som sagt.. jag skulle gissat på typ AT.. det får bli min gissning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Vad anser ni förresten om att re-raisa pf med QQ? såklart att du ska! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 kaka__21 shows: Kc - Ac (a full house, kings full of aces) sneakyworm shows: Qd - Qc (a full house, queens full of kings) kaka__21 wins: EUR 257,00 (with a full house, kings full of aces) Rake: EUR 3,00 hmm, ok han "bluffcheckar" på river alltså, trixigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Mycket jobbig hand.. men som du säger, du slår endast 99 av de troliga händer. Så check efter på river känns inte helt fel, för kan inte tänka mig man får syn av en sämre hand speciellt ofta. Så länge man inte möter en storfiskare. Poker handlar juh även om att inte förlora mer än nödvändigt, detta skötte du mycket snyggt i denna hand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Själv slår jag alltid om pf med damerna. Det är trots allt shorthanded och de enda händer du är riktigt illa ute mot är AA, KK. Och de är de enda händer du får syn av, eller AK (kanske)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts