Gå till innehåll

Lås denna!


DaPine87

Recommended Posts

  • Svars 299
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har rätt mycket i skolan just nu så hinner inte lira så mycket men har allafall lirat 12 st idag.

 

Dag 1, onsdag 5/4:

 

12st

1: 2st = +103$

2:

3: 1st = +11$

4: 4st

X: 9 = -144$

Tot: -30$

ITM: 25%

ITM from bubble: 43%

ROI: -15%

 

 

Har inte det rätta flytet. Torskad marioteten av coinflips och har haft ett antal lägen där jag vart dominerad med t.ex AQ mot AK, jag har inte klonkat en enda av dem men blivit utklonkad i samma läge, skoj är det :)

 

Denna gången ska jag dock inte ge upp när det går motigt, bara lira på så jämnar det förhoppningsvis ut sig efter tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 1:

Seat 1: JohnD13 (1258 in chips)

Seat 2: ji-_-ge (1665 in chips)

Seat 3: AcePenguin (2807 in chips)

Seat 6: No-Limit Lee (2330 in chips)

Seat 7: jake2x (2715 in chips)

Seat 8: Cho1bo1 (1875 in chips)

Seat 9: TheThrill13 (850 in chips)

 

JohnD13: posts small blind 75

ji-_-ge: posts big blind 150

 

Dealt to ji-_-ge [7d As]

AcePenguin: folds

No-Limit Lee: folds

jake2x: folds

Cho1bo1: folds

TheThrill13: folds

JohnD13: raises 1108 to 1258 and is all-in

ji-_-ge: calls 1108

*** FLOP *** [Ah 6c Td]

*** TURN *** [Ah 6c Td] [Ac]

*** RIVER *** [Ah 6c Td Ac] [3h]

 

Känns ju som att han trycker any two i det här läget rätt så ofta, rätt o ta synen? Jag tror de allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra. Hade inte speciellt tur så att jag drog ut massa men händerna stod upp när jag var favorit. Börjat 6-tabla med, blir så tråkigt med 4 bord ;) Kommer jö så att jag lirar 6 bord i set, allstå jag fyller INTE på med nya så fort jag åker ur, passar inte mig på nått sätt. Sen efter dem 6 så tar jag en kort paus. BLir dock inge mer lir idag då jag helt enkelt inte orkar :)

Imorn är det sista dagen i skolan före lovet. Då jäklar ska de liras poker 8-) Tyvärr så har jag ingen rolig HH att dela med mig med idag men kommer säkerligen imorn.

 

Skriver också upp exakt placering i alla sng eftersom varken PO eller PT lyckas se vilken placering man får :? Kommer i min redovisning också redovosa antalet 4:e platser.

 

 

Dag 2, torsdag 6/4

 

6 st

1: 2st = +103$

2: 2st = +49$

3: 1st = +11$

4:

X: 1st = -16$

Tot: +147$

ITM: 83%

ITM from bubble: 100%

ROI: 153%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar lite nu, går inge bra. Börjat med 6 st OTM. Asdålig tajming.

Två misslyckade steals där FI har AA och en där FI har KK. Sen AA torsk mot 99 sen en A7 där jag var shortie och tryckte från knappen och BB har AK, floppar 7:an, men han rivrar stegen, skräll ;)

 

Har dock ett antal HH att diskuter sen :) Tänkte på swingsen ni som lirar mycket SnG, hur stora swings BRUKAR ni ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukade ha ganska stora swings när jag körde mycket SnG. Allt från att komma ITM 8ggr i rad och känna sig som pokerguden på jorden till 20 raka utan ITM placering. Jag blev ganska galen efter ett tag och la ner det :)

 

Så äre för mig med även om 20 raka OTM händer väldigt sällan. Undrar lite mer med om man tex lirar 20 sng/dag, är vinnande med ROI på ca 10%, hur många dagar backar man och hur många inköp i snitt, erfarenheter?

 

igår tex då vann jag 8 inköp idag är jag back 6 inköp. Känns ju som swingsen är ernorma, lirar justnu bara 16$ SnG eftersom rullen har gått åt till diverse saker ( fickpengar och tiltar). Tänkte på om swingsen blir lägre på högre nivåer, eftersom det inte blir lika många coinflips då? eller jag kanske är helt ute och cyklar :lol: Tänkte på t.ex iremmats, han plussar ju varje dag känns det som :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat 10 st hitils idag. Ska lira mer ikväll så uppdaterar inte än. har allafall 8 OTM en 3:e plats och en 2:a plats. Inte så fint med fixar till de ikväll :D

Undrar vad som är EV+, lira enbart 6 bord eller lira 4 bord och läsa PF samtidigt? ;) Har också en 3-4 stycken HH till men hinner ej fixa till dem nu aså dem kommer också ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer lirande igår kväll då jag helt enkelt inte örkade :) Lirar en session nu, hinner dock inte lira så länge då jag ska spela livepoker snart :D

Går upp och ner, har haft äcklig tur t.ex då Ak vann mot AA och äcklig otur då t.ex JJ som floppade triss förlorar mot 22 som får runner runner färg :shock: Går nog lite pluss allafall... Kommer gårdagens resultat pluss några HH snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

Kör själv mest sng på din nivå och måste säga att svängningarna just nu är sjukt jobbiga. Började spela på Stars för ett tag sen och multitablade 6+.50 Turbosarna vilket gick riktigt bra. Hoppade upp till 16 dollars turbo och missar helt plötsligt alla coinflips på bubblan och med tre kvar..

 

Bytte till Partys 11$-speed vilket började upp ca 300 dollar snabbt men nu är det som förgjort igen. Lirar nästan alltid bara 2 bord åt gången för att få reads osv men när flipparna missar spelar det ju mindre roll liksom.. Ska nog testa köra 4 bord framöver och skita i reads..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

Kör själv mest sng på din nivå och måste säga att svängningarna just nu är sjukt jobbiga. Började spela på Stars för ett tag sen och multitablade 6+.50 Turbosarna vilket gick riktigt bra. Hoppade upp till 16 dollars turbo och missar helt plötsligt alla coinflips på bubblan och med tre kvar..

 

Bytte till Partys 11$-speed vilket började upp ca 300 dollar snabbt men nu är det som förgjort igen. Lirar nästan alltid bara 2 bord åt gången för att få reads osv men när flipparna missar spelar det ju mindre roll liksom.. Ska nog testa köra 4 bord framöver och skita i reads..

 

Tack, hoppas du vill va med och diskutera HH:S :D Tycker inte om partys speed sng då strukturen är på tok för brant, blir mest bara lotto, pokerstars struktur däremot tycker jag är perfekt. Satsa på 4 bord istället, du kommer aldrig få så bra reads att du tjänar mer på 2 bord med reads än på 4 bord utan.. Satsa istället på t.ex pokertracker och kö med deras livetracker så får du ju lite siffror som är användbara, vilka som släpper blinds enkelt t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH 2:

 

 

Seat 1: LeMytho (1590 in chips)

Seat 2: WhALe 2 bE (1650 in chips)

Seat 3: jph181 (1310 in chips)

Seat 4: camel-n (1470 in chips)

Seat 5: DD&C (1660 in chips)

Seat 6: polishgyp (1420 in chips)

Seat 7: Dankage (1440 in chips)

Seat 8: Getbacker (1215 in chips)

Seat 9: ji-_-ge (1745 in chips)

 

LeMytho: posts small blind 15

WhALe 2 bE: posts big blind 30

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ji-_-ge [Ah Kc]

 

jph181: folds

camel-n: folds

DD&C: folds

polishgyp: raises 120 to 150

Dankage: folds

Getbacker: folds

ji-_-ge: raises 270 to 420

LeMytho: folds

WhALe 2 bE: folds

polishgyp: raises 1000 to 1420 and is all-in

ji-_-ge: folds

polishgyp collected 885 from pot

polishgyp: doesn't show hand

 

 

Idiot fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiot fold?

 

Jag skulle synat eftersom potten redan är så stor. Om han har ett pocketpar (troligast) så behöver det absolut inte vara AA eller KK. Många väljer ju att höja mindre än 5bb med de högsta paren för att få minst en syn i alla fall. Känns som ett mellanpar runt 99 eller så och då är det ju en klar syn.

 

Jo, partys struktur är brant men den känns riktigt bra när -coinflipparna sitter- och många inte inser att de måste syna oftare när blindsen blivit så stora. Många är för veka på bubblan tex, vilket ju ger bra värde.

 

Jag gillade verkligen också Stars förrut när jag plussade bra där men nu känns det som jag inte KAN vinna med den strukturen. Det är variansen, men det känns inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite dagsresultat:

 

Dag 3, fredag 7/4

 

10 st

1:

2: 1st = +24.5$

3: 1st = +11$

4:

X: 8st = -128$

Tot: -92.5$

ITM: 20%

ITM from bubble: 100%

ROI: -58%

 

-------------------------------------------

 

 

Dag 4, Lördag 8/4

 

9 st

1: 3st = +154.5$

2: 1st = +24.5$

3: 2st = +22$

4: 1st

X: 3st = -48$

Tot: +153$

ITM: 67%

ITM from bubble: 86%

ROI: 106%

 

 

---------------------------------------------

 

 

Dag 5, Söndag 9/4

 

11 st

1: 2st = +103$

2: 3st = +73.5$

3: 1st = +11$

4:

X: 5st = -80$

Tot: +107.5$

ITM: 55%

ITM from bubble: 100%

ROI: 61%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju riktigt bra det här. men jag förstår ju att det inte kommer att fortsätta gå så här bra speciellt länge till, snart kommer en downswing :D Kanske redan har börjat, åkte ur dem 3 sista där jag dominerade stenhårt...

 

HH:s har jag i mängder men eftersom jag är så himla fet och trött så kommer antagligen en del av dem imöra ;)

 

Sen var 10:e dag så kommer jag sammanfatta statsen...

 

BTW så äre gött som fan att United krossa Arsenal! 8-):D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...