Gå till innehåll

Början på slutet av onlineboomen


Filip

Recommended Posts

Jag tror faktiskt att fuskandet nu har nått kritisk massa och kommer att starta dra ner spelandet i en negativ trend.

 

Under mina år som "proffs" oroa jag mig aldrig för fusk och när folk fråga om det så jag att de som fuskar är ofta så jävla kassa att det inte spelar någon större roll.

 

Nu har jag dock en annan uppfattning och tror som sagt att isberget nu är stort nog att sänka titanic. Yttersta spetsen på toppen av isberget är folk som JJprodigy o ZeeJustin samt killarna i denna tråden.

 

Är jag förvånad? Nej, med tanke på vad folk var villiga att göra för hamna högt på en CS ranking vad gör de då inte när det handlar om pengar? Och mycket pengar är det.

 

Kommer man inte kunna gå plus mer? Självklart kommer man det och onlinepoker kommer inte försvinna heller för den delen.

 

 

 

Nu orkar jag inte vara domedagsprofet mer - F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

för oss vanliga dödliga som är trötta på natten, va stod det egentligen i den där länken?

 

orkade inte läsa allt, kan nån förklara lite snabbt på svenska :?

 

Någon har observerat en hand på $300/$600 på UB där det ser ut som de två spelare tillsammans försöker bluffa ut hjälten i en stor pott (ingen av dem har mycket till hand). En del tycker det ser mycket skumt ut, några tycker att det är sjukt spel men inte nödvändigtvis collusion. Lite andra händer postas också samt korrespondens med UB när någon lallare på supporten försäkrar att inget skumt är i görningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yttersta spetsen på toppen av isberget är folk som JJprodigy o ZeeJustin samt killarna i denna tråden.

 

Vad har JJprodigy och ZeeJustin hittat på då?

 

En utav dom spelade samma turnering på party (nån stor sak) med två konton och vann med det ena (åkte ut tidigt med det andra). Party upptäckte detta och stängde ner båda hans konton och han fick inte ut en dollar av allt han hade där, vilket om jag förstått det rätt var en ganska ansenlig summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska intressant att läsa om ZEEJustin och hans fuskande... Tycker det är jävligt tråkigt att folk håller på med sånt. Han var väl inte direkt stolt så här i efterhand heller.

 

Något som man faktiskt också börjar reflektera över efter att ha läst hans tråd är hur bra koll sidorna ändå har. Jag tror man underskattar deras förmåga att komma på folk som fuskar. Sen tror jag dock att collosion är ett större vapen i FL än i NL, men de kan också bara vara spekulationer...

Hoppas bara sidorna fortsätter att jobba väldigt aktivt med att få buckt på fuskandet, hade varit väldigt tråkigt om detta blev något som gemeneman sysslade med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja lilla stackars grabben sitter i whinar över hur party snodde hans pengar när han fuskade, han får läsa villkoren och skylla sig själv!

Sen kan han ju alltid trösta sig med de $ 5 000 000 som han plussat under sin tid som fuskare.

 

Dessa snubbar dödar förtroendet för online poker, boomen har peakat, nu kommer ett dalande intresse, "proffsen" sitter och bligar på varandra och grindar sina bonusar för att gå +. Vi smarta letar upp når mer lönsamt, ett bra jobb, utbildning så kan man garanterat klonka $50 000 i månaden, utan å bli asocial, tiltad, utdragen, gnällig.

 

Haha dags å mjölka nästa ko, gäller å vara bäst tidigt i en boom, kanske kommer cs-"proffs" att bli min nästa grej.

 

Inse att pokerboomen är över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som man faktiskt också börjar reflektera över efter att ha läst hans tråd är hur bra koll sidorna ändå har.

 

Om nån spelar från samma IP och tom samma burk bör det rimligen inte vara så svårt att upptäcka fusk. I Zeejustins fall vart väl ändå party tipsade om saken om jag uppfattat saken rätt. Är det fallet så tycker jag att det är skrämmande dålig koll dem har.

 

För övrigt så har jag ALDRIG blivit kompenserad i efterhand för att någon person åkt dit och fått sina vinster konfiskerade. Jag är dock övertygad om att blivit utsatt för fusk många många ggr. (Mest för att statistiken talar för det)

 

Nja lilla stackars grabben sitter i whinar över hur party snodde hans pengar när han fuskade, han får läsa villkoren och skylla sig själv!

 

Är det samma villkor där man ger dem rätt att frysa kontot och konfiskera alla tillgångar utan att ge något skäl till det? (Hänvisar INTE till ZeeJustins fall). Men annars har du rätt. Killen har gjort bort sig totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Zeejustins fall vart väl ändå party tipsade om saken om jag uppfattat saken rätt. Är det fallet så tycker jag att det är skrämmande dålig koll dem har.

 

Jag misstänkte chipdumpning på Party en gång (det visade sig att så inte var fallet, det var bara uselt spel) och kontaktade supporten. De svarade med att de inte lagrade HH:s och så man måste kontakta dem direkt så att de kan se spelet in action liksom. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha dags å mjölka nästa ko, gäller å vara bäst tidigt i en boom, kanske kommer cs-"proffs" att bli min nästa grej.

 

Inse att pokerboomen är över...

 

Har ni hört den förut? De dyker ju upp här, med jämna mellanrum, postarna som dödförklarar nätpokern.

 

Antingen är det "robotarna som tagit över", "fisken som dött ut" eller nu "fuskarna som förstört spelet".

 

De brukar få medhåll av andra som drabbats av några dagars bad-run och tillsammans begraver de nätpokern.

 

Konstigt nog märker vi andra inte av något. Pengarna flyter in lika lätt som förut, antalet spelare ökar hela tiden och sanningen är ju den att det aldrig varit så lätt att vinna på poker som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni hört den förut? De dyker ju upp här, med jämna mellanrum, postarna som dödförklarar nätpokern.

 

För övrigt står AAisking för 95% av de posterna. 4% är istället ett liknande raljerande över hur feta skattesmällar alla som spelar på EU-sajter kommer att åka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha dags å mjölka nästa ko, gäller å vara bäst tidigt i en boom, kanske kommer cs-"proffs" att bli min nästa grej.

 

Inse att pokerboomen är över...

 

 

 

Konstigt nog märker vi andra inte av något. Pengarna flyter in lika lätt som förut, antalet spelare ökar hela tiden och sanningen är ju den att det aldrig varit så lätt att vinna på poker som nu.

 

Jamen hallå!!!! Det är ju helt uppenbart att folk märker av att det tajtar till sig på bl.a. b2b nätverket, ovh i andra nätverk. Att SS öppnar ett akvarium är ju helt ok, men det kommer att gå åt samma håll.

 

Såklart kommer vissa att fortsätta ha en massa tur o leva gott på nätpoker men för flera av proffsen slutar det tvärt.

 

Men Vinden att du inte märker av nåt kan ju betyda att du har en enorm turperiod just nu som sammanfaller med att SS öppnar sin pokersite och andra upplever att det blir svårare när spelet blir tajtare.

Tydligen ett förbannat känsligt område för vissa det där med att diskutera nätpokerns framtid, jag tror och är säker på att boomen avtar, folk kommer att se på nätpoker som man gör på stryktipset, om några år kommer en ny fluga och fångar massans intressen, så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli.

Klagandet över bad run eller downperioder hör till det kommer o går i perioder och har inget att göra med att nätpokerboomen snart är över.

Förresten vinden så är ju en boom ofta en tillfällig företeelse, och det är den boom som svingat upp nätpokern i höjden som ett mycket populärt intresse och hobby för 99 procent av spelarna, några kan leva på sin poker, men de allra flesta tycker bara att det är skitkul.

 

Sen ska ju de självgoda spelarna passa sig, det kommer hela tiden nya talanger och tar över så den som kallat sig proffs ena året kan vara värsta fisken ett annat.

 

Jaharu vinden hoppas du har medvind, plussar friskt och har kul med pokern, för dig verkar pokerboomen hålla i sig för alltid, jag kan bara hoppas att du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni hört den förut? De dyker ju upp här, med jämna mellanrum, postarna som dödförklarar nätpokern.

 

För övrigt står AAisking för 95% av de posterna. 4% är istället ett liknande raljerande över hur feta skattesmällar alla som spelar på EU-sajter kommer att åka på.

 

:D Faaan avslöjad, sant det du skriver, men de flesta på pf.nu vill ju inte höra sånt, känsligt det där med skatten har jag märkt...

Står för mina argument, och mina tankar kring nätpokern och dess "slut" så grundar sig det på åsikter o tankar jag har hört ute på nätet, på olika forum, diksussioner och pokerspel. Så det är ju inget bulls**t direkt.

 

Eller vad tror du myssion.....

 

Om pokerboomen alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt text

 

För vilka är det uppenbart att det blivit tightare? De som har haft en bad-run i någon vecka? För jag har då inte märkt något och då har jag spelat dagligen i flera år på de stora nätverken. Det är sämre spel nu.

 

Naturligtvis kommer pokerboomen att dö ut någon gång det tror jag också, det är därför man skaffat sig en civil utbildning, men du hävdar att det sker här och nu, vilket jag tror är helt felaktig. Det är verkligen nu man kan vinna stora pengar när intresset är på topp och nyrekretyringen som störst.

 

Tackar förövrigt för att du bryr dig om min ve och välgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Faaan avslöjad, sant det du skriver, men de flesta på pf.nu vill ju inte höra sånt, känsligt det där med skatten har jag märkt...

 

Känsligt och känsligt, du har hittills inte bemött argumenten, det är väl mer det som gör "diskussionen" lite lustig... Vad grundar du det på?

 

 

Står för mina argument, och mina tankar kring nätpokern och dess "slut" så grundar sig det på åsikter o tankar jag har hört ute på nätet, på olika forum, diksussioner och pokerspel. Så det är ju inget bulls**t direkt.

 

Eller vad tror du myssion.....

 

Om pokerboomen alltså?

 

Klart att boomen kommer att dö ut, eller allra minst mattas ut, även om jag inte ser en domedagsprofetia i samma utsräckning som du gör. Däremot har vi inte sett toppen på den än, antalet spelare ökar och fisken likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

 

 

 

Hand #30429734-2438 at Palisade (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 23/Mar/06 11:25:17

 

Erik123 is at seat 5 with $10000.

ROZOBOWSER is at seat 6 with $10000.

The button is at seat 5.

 

Erik123 posts the small blind of $50.

ROZOBOWSER posts the big blind of $100.

 

Erik123: -- --

ROZOBOWSER: -- --

 

Pre-flop:

 

Erik123 calls. ROZOBOWSER raises to $9950. Erik123

calls.

 

Flop (board: Kh 9d Jd):

 

ROZOBOWSER checks. Erik123 goes all-in for $50.

ROZOBOWSER folds. Erik123 is returned $50 (uncalled).

 

 

 

 

Hand #30429734-2438 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $19900.

Erik123 wins $19899.50.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant hand med allas våran hjälte Erik123:

 

 

 

Hand #30429734-2438 at Palisade (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 23/Mar/06 11:25:17

 

Erik123 is at seat 5 with $10000.

ROZOBOWSER is at seat 6 with $10000.

The button is at seat 5.

 

Erik123 posts the small blind of $50.

ROZOBOWSER posts the big blind of $100.

 

Erik123: -- --

ROZOBOWSER: -- --

 

Pre-flop:

 

Erik123 calls. ROZOBOWSER raises to $9950. Erik123

calls.

 

Flop (board: Kh 9d Jd):

 

ROZOBOWSER checks. Erik123 goes all-in for $50.

ROZOBOWSER folds. Erik123 is returned $50 (uncalled).

 

 

 

 

Hand #30429734-2438 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $19900.

Erik123 wins $19899.50.

----------------------------------------------------------------

 

Varför möter aldrig jag sådana fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...