Gå till innehåll

NLT - TPTK i ganska stor pott på turn


Recommended Posts

En situation där jag i efterhand kom på att jag kanske spelade fel. Det var mitt turnspel jag funderade på och jag ska inte avslöja för mycket om det. Vill gärna höra lite åsikter om vad man bör göra bara. Måste vara tråkig och skriva att jag inte har några reads.

 

** Game ID 741001868 starting - 2006-03-31 18:20:20

** Sligo [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- jackbalsam sitting in seat 2 with $128.75

- Indyrakeman sitting in seat 3 with $49.21 [Dealer]

- lord_B sitting in seat 4 with $51.20

- Stormus sitting in seat 5 with $164.35

- LordBattle sitting in seat 6 with $104.10

 

lord_B posted the small blind - $0.50

Stormus posted the big blind - $1.00

** Dealing card to jackbalsam: Ace of Clubs, King of Hearts

LordBattle folded

jackbalsam raised - $4.00

Indyrakeman folded

lord_B called - $4.00

Stormus called - $4.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 3 of Hearts, 8 of Hearts

Pott: $12

lord_B checked

Stormus checked

jackbalsam bet - $11.00

lord_B called - $11.00

Stormus called - $11.00

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

Pott: $45

lord_B checked ($36 kvar)

Stormus checked ($150 kvar)

jackbalsam ??? ($113 kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänkte få fram är att ett alternativ är att gå allin direkt. Är det ingen som spelar så?

 

Jag tror en stor del av den andra storstackens HD består av färgdrag och om jag bettar pott och får syn så har jag en halv pottbet kvar på rivern (mindre om lillstacken synar också) och det är gränsfall att man orkar undvika tiltsynen om ett hjärter kommer.

 

Om man dessutom tänker syna om storstacken slår om på turn så är det ännu ett argument för allin direkt.

 

Detta kanske inte är ett bra spel mot bra motspelare men många man möter lägger inte ett färgdrag no matter what så mot dom är det ju såklart ett bra spel.

 

Nu är iofs min stack på gränsen till för stor för det här spelet men om jag haft <$90 hade jag nog spelat så.

 

Kommentarer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det är möjliga pockethänder Ax (x hög kicker), Axsuited (x behöver inte vara hög kicker här), A8, eller t o m A3s, samt 33 och 88.

 

Frågan är också om AA, KK, QQ, JJ finns där ute. AA o KK är lägre sannolikhet med tanke på att du har AK.

QQ och JJ hade jag väntat mig reraise preflop, men det finns folk som slöspelar sånt emellanåt före flopp.

 

Med färgdrag på bordet och 3 spelare involverade känns det inte helt rätt att Fi1 och Fi2 bara skulle syna floppen med triss eller tvåpar, utan försöka ta bort åtminstone en motståndare med farligt färgdrag genom reraise.

 

Hade jag spelat handen hade jag bettat 60-75% av potten på turn. Min read hade varit att triss och tvåpar inte är ute utan du är uppe mot Axs eller AKo, AQo, kanske även AJo (ev. QQ-JJ) och därmed har du bästa handen. Dessutom vill du inte ge gratiskort till ev. färgdrag, så en bett måste ut, dels för att ta potten, dels informationsvis.

 

Hade en Fi reraisat så hade jag baserad på potodds fattat nytt beslut. Om möjligheten fanns att syna ner och sedan komma igenom river billigt så hade jag tagit den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En triss ligger nog inte ute, och då du vinner mer än 33% av gångerna så vill du bli synad. Tough luck om du blir utdragen, men det är EV- att höja ut fi där. Med de flesta av deras möjliga händer så är det de som förlorar i det långa loppet om de synar.

 

Förutom denna anledning (att du vill ha syn) så får du mest bara syn när du e slagen om du kör för hårt på den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...