minibiff Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Använder inte mac själv, men låter väl mer som det är någon brandvägg som stör av någon konstig anledning? Gick in och kikade och det såg ut såhär. Så antar jag inte har någon bankdvägg på ens. Citera
YummiKnullarAlla Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Provade en snabbis att konvertera filerna som svenska spel lagrar, verkar funka utmärkt att konvertera formatet så att PT godtar det. MEN koden är långt ifrån klar då det krävs många if-satser för att koden ska förstå hur spelare agerar (dvs, höj, fold, raise). Har inte tid just nu så den som vill kan ju fortsätta. Slutprodukten blir iallafall ett script som körs i bakgrunden under tiden som du spelar där samtliga .js filer importeras in i PT. (ALL INFO SOM BEHÖVS FINNS I hand_history.db) Byebye. conv <- function(){ library(RSQLite) library(RJSONIO) setwd('/Users/xxx/Library/Application Support/Boss Media/Svenska Spel/Svenska Spel.app/Contents/MacOS/npp/history/x') sqlite.driver <- dbDriver("SQLite") connection <- dbConnect(sqlite.driver, dbname = 'hand_history.db') data.parcel <- dbReadTable(connection, 'hands_data', row.names = NULL) e <- data.parcel$xml_data[[8]][1] e x <- fromJSON(e) x setwd('/Users/xxx/Desktop/Hands') bet <- x$history[[1]]$pot sink("outfile.txt") cat(sprintf("GTech G2 Game #2470250295: %s - kr5.00/kr10.00 - No Limit Hold'em - 20:46:33 - 2017/02/26 Seat 1: %s (kr%s) Seat 2: %s (kr%s) Seat 3: %s (kr%s) Seat 4: %s (kr%s) Seat 5: %s (kr%s) %s posts the small blind of kr%s %s posts the big blind of kr%s %s is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to YummiGummi [7h 7c] fishmannen raises kr22.50 YummiGummi calls kr22.50 diverbengt folds eckepoker folds lissas calls kr12.50 *** FLOP *** [5h 5s Ks] lissas checks fishmannen checks YummiGummi checks *** TURN *** [5h 5s Ks] [Jh] lissas bets kr30.00 fishmannen calls kr30.00 YummiGummi folds *** RIVER *** [5h 5s Ks Jh] [Ac] lissas bets kr30.00 fishmannen raises kr126.25 lissas folds *** SUMMARY *** Total pot kr187.69 | Rake kr4.81 Board: [5h 5s Ks Jh Ac] fishmannen won (kr187.69), mucks ",x$history[[1]]$table[1], x$history[[1]]$player[[1]][[1]],x$history[[1]]$player[[1]][[7]], x$history[[1]]$player[[2]][[1]],x$history[[1]]$player[[2]][[7]], x$history[[1]]$player[[3]][[1]],x$history[[1]]$player[[3]][[7]], x$history[[1]]$player[[4]][[1]],x$history[[1]]$player[[4]][[7]], x$history[[1]]$player[[5]][[1]],x$history[[1]]$player[[5]][[7]], #smallblind x$history[[1]]$action[[1]][[4]],x$history[[1]]$action[[1]][[5]], #bigblind x$history[[1]]$action[[2]][[4]],x$history[[1]]$action[[2]][[5]], #button x$history[[1]]$action[[6]]$player[1] )) sink() } conv() Citera
FishFTW Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Någon mer som märkt bugg med saldot efter spel på anonyma bord? Räknade ihop totalbelopp med borden och saldot. Sen klev jag alla bord. Då fattades 1700. Då provade jag att seata mig igen på samma 2 bord för att se om den liksom inte registrerat att jag lämnat, men när jag fyllde på där så drogs det som vanligt från saldot, och sedan när jag lämnade borden fick jag inte tillbaka saldot från de två borden heller lol. Tot 5500 Utgår väl ifrån att svs kommer fixa det, men förstå fisken som inte får in sina cash, hur fan ska dom kunna lite på sidan då? Edit: 20 sek efter inlägget var saldot rätt igen, fan va snabba svs är asså (Y) Tog cirka 13 min för saldot att bli rätt Citera
FARBAUTE Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Någon mer som märkt bugg med saldot efter spel på anonyma bord? Räknade ihop totalbelopp med borden och saldot. Sen klev jag alla bord. Då fattades 1700. Då provade jag att seata mig igen på samma 2 bord för att se om den liksom inte registrerat att jag lämnat, men när jag fyllde på där så drogs det som vanligt från saldot, och sedan när jag lämnade borden fick jag inte tillbaka saldot från de två borden heller lol. Tot 5500 Utgår väl ifrån att svs kommer fixa det, men förstå fisken som inte får in sina cash, hur fan ska dom kunna lite på sidan då? a Edit: 20 sek efter inlägget var saldot rätt igen, fan va snabba svs är asså (Y) Tog cirka 13 min för saldot att bli rätt Handen du lirat, om du autolämnar, måste spelas klart innan saldot uppdateras korrekt. Så 20 sek låter vettigt. Inte 13 min dock. Citera
Nebo Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Har blivit mycket svårare få igång FR-bord i och med att man inte kan sitta och vänta flera stycken på samma bord. Ingen som startar FR-bord vill spela heads up, men folk drar gärna igång borden när det sitter 3-4 spelare. Citera
svsgellin Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Någon mer som märkt bugg med saldot efter spel på anonyma bord? Räknade ihop totalbelopp med borden och saldot. Sen klev jag alla bord. Då fattades 1700. Då provade jag att seata mig igen på samma 2 bord för att se om den liksom inte registrerat att jag lämnat, men när jag fyllde på där så drogs det som vanligt från saldot, och sedan när jag lämnade borden fick jag inte tillbaka saldot från de två borden heller lol. Tot 5500 Utgår väl ifrån att svs kommer fixa det, men förstå fisken som inte får in sina cash, hur fan ska dom kunna lite på sidan då? Edit: 20 sek efter inlägget var saldot rätt igen, fan va snabba svs är asså (Y) Tog cirka 13 min för saldot att bli rätt Hände mig nu. Det har gått 15 minuter och det saknas fortfarande 2000 kr på saldot Citera
DonnieDarko1 Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Okej. Nu har jag fyllesurfat och reggat konto på ett italienskt forum som behandlar och skriver om samma klient vi spelar på. Alltså Lottomatica.it. Det verkar som att dom inte har några problem med HM/PT överhuvudtaget. Deras hand_history-filer skiljer sig alltså från våra. Det är ju lite märkligt, kan man tycka, då vi använder samma program. Det känns verkligen som att SvS vill streta emot här. Och jag säger det igen: Fine, slopa HUD's, men ge mig tillgång att få fram grafer. Jag behöver min dagliga dos av självbefläckelse! Citera
HwardShore Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Hände mig nu. Det har gått 15 minuter och det saknas fortfarande 2000 kr på saldot samma sak med mig 6 lökar helt lost atm.. Citera
chipstutten Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 (redigerade) Ganska säker det fattas pengar på mitt konto med... Ska man behöva hålla koll på saldot när man spelar nu? Geeeez EDIT: Nu kom pengarna tillbaka, tog 15-20 min Redigerad 9 Mars , 2017 av chipstutten Citera
StoffeRemy Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Samma här. Efter lir på anonymt bord försvann pengarna ut i tomma intet. De kom dock tillbaks efter sisådär 15min. Så oroa er inte. Dock får man väl börja ha lite koll själv vilket är semidrygt. Citera
bigdwarf Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Hur ser prognosen ut efter ett sånt här svar, DonnieDarko? Man känner sig verkligen gravt handikappad när man spelar nu. Nu har dom svarat via FB på en del frågor, b la. om möjligheten att kunna analysera sina händer i PockerTracker eller HM Förklaringen på 3:an är helt enkelt att vi valt att spara handhistoriken centralt för att kunderna ska kunna komma åt sin handhistorik oavsett enhet man sitter på. Att detta gör det svårare för trackingprogram att ta del av handhistoriken är inget kommer arbeta aktivt för att underlätta. Vill man utvärdera sina händer får man i dagsläget göra detta via handspelaren. Mvh/Niklas Kanske inte det svaret många av oss hoppades på men åtminstone ett svar. Då återstår bara för dom att göra det möjligt att ladda ner historiken då, för det fungerar ju inte heller. Föga förvånande förvisso. Sen tycker jag fortfarande att dom pratar emot sig själva gällande ansvarsfullt spelande samtidigt som man gör det smidigt att spela från telefoner. Citera
icecreem Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 samma sak med mig 6 lökar helt lost atm.. hur gåre? sitter i samma sits atm edit: tänkte ringa innan jag kikade i tråden, undra hur de hade tolkat samtalet då Citera
PIMM95 Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Wow, nästan skatteåterbäring på att logga in och se man visst fått tillbaka pengar man inte trodde man hade. Citera
PIMM95 Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Nån som kollat om försvunna cashen ligger på ditt konto på svenskaspel.se, eller håller SVS dem helt? Citera
icecreem Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Nån som kollat om försvunna cashen ligger på ditt konto på svenskaspel.se, eller håller SVS dem helt? inte där heller:evil: Citera
Esactun Postad 9 Mars , 2017 Rapport Postad 9 Mars , 2017 Nån som kollat om försvunna cashen ligger på ditt konto på svenskaspel.se, eller håller SVS dem helt? De har problem och alla tekniker sitter för att återbetala pengar som låsts på borden, så alla pengar kommer tillbaka allt eftersom. Vet man vilket bord det gäller så kan man ringa in det och då fixar dem degen snabbare. Citera
PIMM95 Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Går köpa in för 20 big blinds på anonyma 5/10 6M NLHE. Inte sett det på andra bord. Citera
pulverpysen Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Saknas ca 3000kr på mitt konto efter att jag loggade ut från en +session. Grymt bra jobbat. Citera
PIMM95 Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Det verkar ju "bara" vara delay på transaktionerna just nu. Men GTO är ju hålla extra koll nu och inte räkna med att cashen till 100 % kommer rätt. Citera
Klas andersson Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Det verkar ju "bara" vara delay på transaktionerna just nu. Men GTO är ju hålla extra koll nu och inte räkna med att cashen till 100 % kommer rätt. fick min deg på 5 min. tror ni kan vara super lugna:lol: 0% chans ni blir av med det Citera
Folke Rosvall Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Sen tycker jag fortfarande att dom pratar emot sig själva gällande ansvarsfullt spelande samtidigt som man gör det smidigt att spela från telefoner. Jag håller inte med om det. Oavsett om man spelar på fast computer eller bärbar telefon så är det upp till var och en att själv ta ansvar för sitt spelande. Det ena har egentligen inte med det andra att göra. Svenska Spel ska erbjuda frivilliga begränsningar, men aldrig agera förmyndare. Citera
SvSklient Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 funkat bra för mig 2 dagar i sträck. men nu när man ska gå in på klienten så är den bara svart laddar inte upp något så man kan logga in. någon som har samma problem? Citera
MrSokrates Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Ja trafiken har ju helt klart gått ned både på cash och SnG. En irriterande bugg (ytterligare) är att handens värde visas med jämna mellanrum trots att rutan är avbockad. Citera
HasseA Postad 10 Mars , 2017 Rapport Postad 10 Mars , 2017 Men vilket skämt till klient. Loggade nyss ut från pokerborden och ca 25000 sek saknas?! Hur kan man lyckas göra en klient så värdelös när vi är i år 2017? Typ 100 buggar och fel som man märker direkt när man spelar....... Citera
Recommended Posts