Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är en inte speciellt lysande pokerspelare, det gäller även sitngo, men på ladbrokes finns det tillräckligt många engelsmän för att det ändå ska bli ett plus. Ibland är ju nackdelen att de är synbenägna när man vill försöka bluffa lite, som i handen nedan.

Hur bör man lira följande hand?

Det är 5dollars sitngo, o bordet är väl som vanligt ganska löst. Dvs, har nån limpat in, så synas höjningar upp till 4 bb i princip på en gång.

Har ingen aning om ifall de vid bordet märker det, men jag lirar betydligt färre händer än genomsnittet, o borde ha en tight image.

Jag har 2000 i marker, de som är mot mig i handen har 2500, 1800 respektive 1200.

Tredje blindsrundan, blindsen är 20/40. 7 pers kvar av 10, jag sitter i mitten.

Fi 1, Utg: raise till 80 (2500 i chips)

fold

fold

Jag (har 66) call

Fi 2, call (1800 i chips)

SB fold

Fi 3,BB call (1200 i chips)

Pott 340

Flopp 3 4 7 rainbow.

Fi 3 (BB) check

Fi 1 bet 200 (bettar ungefär 60% av potten).

Jag?

Frågan är här, ska jag slänga in alla markerna?

Som jag ser det sitter jag förmodligen som sämst med 6 outs (2 till triss o 4 till stege), dvs lite mer än 20% att förbättra min hand. Frågan är ju hur pass stor chans det är att alla foldar, eller om jag måste lita till min förmåga att klonka, eller att mina 6:or håller.

Syna ser jag själv som uteslutet, eftersom alla kort som kommer i princip är scarecards. Men det kanske är fel tänkt?

Har ingen vidare read på Fi 1, förutom att han inte är en jättetomte. Han kan mycket väl sitta på ett pp typ 88 eller 99 (kanske 77, men den tror jag han hade checkat. Många slowar set är min känsla), alternativt en sc. I värsta fall såklart 56, men det känns mindre troligt eftersom jag själv sitter på 66.

Hur skulle ni gjort?

Postad

I den här handen har du ju inte bara en, utan tre, synbenägna storslaskare i handen, så jag tycker inte att trycka är någon bra idé. Får du syn är du med största sannolikhet kraftig underdog och om alla lägger sig vinner du en ganska liten pott. Fold.

Postad

Syn o tryck på turn oavsett kort. Har han pp typ TT så foldar han mot alla J-A. Är han bra kanske han även kan misstänka att du slowspelar en floppad stege. Har du en tight image bör han ha uppfattat det och respektera dig. Är motståndaren lös o nyfiken så är fold såklart bättre. Skulle även den andra motspelaren gå med så får du nog checkfolda turn o du inte träffar dock.