Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker!


anakha

Recommended Posts

  • Svars 517
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du ska ladda direkt från textfilerna Party sparar på hårddisken måste du fixa en update:

 

"PLEASE NOTE: On Sept. 10, 2004 Party Poker introduced a new feature where hand histories are stored locally on your hard drive. THESE WILL NOT IMPORT INTO POKER TRACKER. The support for this functionality is currently being beta tested. If you are interested, you can download the beta patch here (trial version users can also download and try this beta patch)...2.05.00 beta."

 

Betapatchen fungerar alldeles utmärkt för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså skulle man kunna göra så här:

1 När du spelat färdigt för dagen, sparka igång alla partypokerklienter du har installerade.

2 Öppna 4 bord vid varje.

3 Starta Pokertracker och konfigurera auto-import för observerade bord.

4 Gå och lägg dig.

 

När du sen vaknar nästa dag kommer du att ha en massa matnyttig info om dina kommande motståndare... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man när man ska välja player id? jag har ca 8 olika ids... eftersom jag spelar på så många olika ställen och har importerat händer från olika siter... kan jag på nåt sätt välja att min player id ska bestå av dessa 8 olika namn? så jag får se samtliga mina stats..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt detta prat om hur pt fungerar och så är väldigt bra,men vore kul om vi kunde fixa ihop en liten sammanfattning om vad för pt stats man strävar efter.

Vad som skilljer olika nivåer, tipps och tricks om hur man hittar brister i sitt spel och så vidare!

 

Jag vet inte mycket, men kan skriva en sammanfattning om det jag vet(tror mig veta).Välkommna att lägga till eller kritisera!

 

Vp$ip:

Bör ligga mellan 15-20% Duktiga/överlägsna spelare kan vinna lite till genom att gå upp på lite drygt 20% i passiva spel. Men detta äringet att sträva efter föräns du fullt ut behärskar postflop spelet.

 

preflop raise%:

Det är bra att vara aggresiv och det är viktigt att straffa folk för syna med svaga händer. Siffror mellan 7-11% är det vanligaste för vinnande spelare.

 

 

Folded BB to steal:

Den här är väldigt nivå beroende. Har ingen egen uppfatning om denhär men bra 15-30 spelare deffendar runt 60%. Detta bör vara lägre på mindre nivåer.

 

Attempt to steal :

Återigen har jag bara 15-30 stats. 25-40% är standard för vinnande spelare på denna nivå. Bör återigen vara lägre på tex 2-4 pga att folk är loose och callar dig oftare. Men 25% är nog iaf inte för mycket.

 

 

Went to showdown:

Standard verkar vara runt 30%

 

Won at showdown:

Varierar mycket på olika spelstilar ändå från 48% till runt 66%.

 

BB/100 hand: Så hög som möjligt! :twisted: Men över 3.3/100 är förmodligen inte hållbart i längden.

 

 

Se till att öka på det här nu och skrik ifall ni ser ngt som är galet!

 

ps jag har tagit lite data från andra forum och är själv inte 15/30 spelare ds

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan se vad du menar. Men tror inte man ska dra ner på raise knappen bara föratt det är många limpers. Det blir bara mer value raising i sen possiotion istället för många blind steal raise i ett tightare game.

Som Ed sa "Att inte raisa ATs efter några loosalimpers är ett större misstag än att calla 72o"

 

Så möjligen att vilka händer man raisar ändras men tror fortfarande att preflop raise ska vara över 7%.

 

Även om jag har fel och du har rätt så är det lätt värt att vara van vid raiseknappen när man kommer upp i nivåer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vara petig bara för att hålla diskusionen igång. Dessa händer är juh bara limpar händer.. Bara för att man spelar det också så behöver man juh inte raisea mindre ;)

Dessutom är de händerna du postade inte specielt marginella, utom T9. Axs och låga par limpar jag med utg iaf på upp till 3/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testkört PT ett tag nu, och har ett par små funderingar över huruvida det är värt ett inköp eller ej.

 

Dels så blir det ett felmeddelande om division med noll lite då och då, vilket gör att jag inte kan använda alla funktioner. Detta har jag förstått har med Primanätverket att göra, och skall gå att fixa med en patch. Men icke då, jag har lagt in den patch som enligt expertisen skall hjälpa, utan resultat.

 

Det andra störmomentet är att jag under "Known Starting Hands" har ett gäng mystiska poster, som helt enkelt inte under några omständligheter kan stämma.

 

Exempel:

JTs - 211 gånger - minus 211 dollar

88 - 95 gånger - minus 94 dollar

Q9s - 79 gånger - minus 32.25 dollar

 

Totalt sett har jag enligt dessa data gått minus 325 dollar.

 

Dessa värden är helt absurda då jag, för det första endast har 981 importerade händer, samt i själva verket gått rätt mycket plus sen jag började testköra programmet.

 

Är det någon mer som har liknande problem?

Måste man överge Expekt.com helt för att kunna dra nytta av en licens månne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vivi!, jag hade samma problem (division med null) när jag körde in min handhistorik från Expekt, problemet var att version 2.04 inte klarade vissa händer och databasen blev korrupt.

Lösningen är:

1. Uppgradera till 2.05b

2. starta en ny tom databas

3. importera alla händer igen.

 

funkade bra för mig iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat pocketracker lite. Men är en sak, inställning jag undrar över.

När man kollar igenom en hand nu så står community cards längst ned.

När man läser igenom handen så står det aldrig vilka kort som kommer på flopp, turn, river. Alltså det står ju där nere, community cards och player cards.

Men det finns ingen möjlighet att man kan få korten "synliga" vid flopp, turn river? Eller det är så här det är bara?

Idiotisk fråga säkert, men stör mig rätt mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så här att jag spelar både på Empire och Multi just nu fast jag har olika nicks på de sidorna, vilket ger mig statistik på två olika spelare. Går det att slå ihop dessa två på något sätt så att jag får det lite mer överskådligt?

 

Javisst.

Det finns en aliasknapp på fliken General Info där du kan ange flera nicks.

 

KAOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fundering

Går det bara exportera 100 händer åt gången till pokertracker från Ladbrokes?

 

 

mvh doope

 

Nä, om du väljer "advanced search" under playcheck så kan du välja att söka på datum och exportera alla händer som spelades den dagem, även om det är 100+ händer. Det är väl i princip bara jobbigt första gången man gör det, då man måste exportera typ 20 dagar på en gång, men det funkade bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte igång PT med expekt, det kommer upp nåt fel meddelande dock har jag endast gratis versionen eftersom jag vill prova programet först innan jag inhandlar det. Såg att nån sa att det ska funka med patchen men går det att patcha programet även om man har gratis versionen, kan inte testa eftersom sidan där patchen ligger verkar vara nere.

 

EDIT: nu har jag lagt in patchen men får ändå fel meddelande då jag försöker importera HH.

Här är meddelandet: File contains no Texas Hold'em hands or unable to determine what poker site this file came from.

 

Nån som har nån lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...