Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker!


anakha

Recommended Posts

  • Svars 517
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det beror på clienten. Men detta fenomen, även kallat datamining, fungerar främst eller nästan bara på Party-nätverket. Diskussionen är fn ganska livlig om det är just att tillåta 3:e part, dvs folk som inte spelar att få ta del av handhistories från borden (bla på 2+2). Egentligen är det ett mycket litet antal som tycker det är en bra grej (förutom de som använder det i stor utsträckning dvs).

 

Tex finns program som underlättar och sätter hela fenoment i nätverk, pokeredge och partymine 0.5 osv. Om du vill göra det själv kan du ta 4bord per site (4-5 st), då kommer du upp i 15-20 bord som du kan dra ut stats från på samma nätverk.

 

Personligen tycker jag att det inte gynnar pokern och/eller siten/nätverket i fråga. Jag har själv inte speciellt mycket övers för att samla data på detta sätt. Man får ändå stats på de som spelar med regelbunden basis och/eller efter 20-30 händer vid ett bord bör man ändå med eller utan statprogram osv ha ganska hyfsad uppfattning om hur en spelare beter sig (dvs Agresiv/Passiv och Loose/Tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har PT sedan en tid tillbaka. Tycker det är mycket bra för att följa upp sig själv och se var man vinner/förlorar sina pengar. Har pga PT ändrat mitt spel med vissa typer av händer.

 

Nu till min fråga: På http://www.bet-the-pot.com får man riktvärden för flera viktiga stats i PT. Dessa värden är främst för NL fullhand. Vad jag undrar är vilka riktvärden gäller för FL, NL6manna, FL6manna.

 

Jag vet, allt beror på omständigheterna! Men ändå borde det finnas lite riktlinjer så man upptäcker om man ligger helt snett, även om man gör en vinst. Kanska foldar man för mycket på floppen? Bettar onormalt mycket etc.

 

Är det någon som har tips om var man kan läsa om mål för stats, annat än ovan nämnda, vore jag mycket tacksam!

 

mvh

Paul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag väntar på en bonus från PP men jag måste "raka" in en viss mängd pengar först. Och jag vill gärna själv kunna hålla koll på när jag har "rakat" denna summa. Men enligt min PT som jag nu har skapat en ny DB till så på 356 händer har jag betalat 878$ i rake, känns som att det är nått som inte stämmer. Är det någon inställning som jag har buggat till ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis skaffat mig pockertracker.

Har ställt in så den ska hämta handhistory automatiskt när jag spelar på partynätverket.

Men det funkar inte så bra.. det kan ta hur lång tid som helst innan programmet hittar några HH filer... även fast jag hittar dom om jag går in i PP mappen.. så hittar PT inte dom förrens kanske 30 min senare.

Men stänger jag ner programmet och öppnar upp PT igen så hittar han dom på en gång.

Vad tror ni problemet är?

 

Kollade på inställningarna nu.. och det visar sig att den går efter amerikans tid. Kan det vara därför?? Var ändrar jag det isånnafall??

 

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skall ställas om till amrikansk tid annars klarar inte PT att läsa hhs.

 

Är din folder full av hh filer/mappar så blir det jobbigt för PT att läsa igenom all dessa filer varje gång du skall importera nya. Då tar det lång tid, därför måste du ställa in "move processed files to..." och välja en mapp som inte ligger i Party directoryn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skall ställas om till amrikansk tid annars klarar inte PT att läsa hhs.

 

Är din folder full av hh filer/mappar så blir det jobbigt för PT att läsa igenom all dessa filer varje gång du skall importera nya. Då tar det lång tid, därför måste du ställa in "move processed files to..." och välja en mapp som inte ligger i Party directoryn.

 

Ställde in så PT ändrar tiden, och har alltid haft "move processed files"

Grejen är den att PT inte hämtar in varje minut som den står inställd på utan det står bra att det inte fanns några filer.. sen efter en kvart/halvtimma så hämtar PT plötsligt in 50 händer.

Trodde den skulle hämta någon ny hand varje minut.

För tar jag upp ett bord och ställer in på något av dom jag spelar.. så blir inte det uppdaterat på ibland kanske 45min, så då är ju det inte mycket till hjälp.

Kan det vara att jag lirar 4 bord samtidigt??

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nysta: om du vill ha ett program som är bra medans du spelar varför provar du inte Pokeroffice? Där trycker du i princip bara på en knapp och sedan så är trackingen igång för alla bord utan strul och dessutom i realtid.

 

Pokertracker följer också bord i realtid och går (för de flesta) igång med en lika enkel knapptryckning som i PO. Nu verkar Nysta dessutom redan ha PokerTracker, så jag förstår att han vill få det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde in så PT ändrar tiden, och har alltid haft "move processed files"

Grejen är den att PT inte hämtar in varje minut som den står inställd på utan det står bra att det inte fanns några filer.. sen efter en kvart/halvtimma så hämtar PT plötsligt in 50 händer.

Trodde den skulle hämta någon ny hand varje minut.

För tar jag upp ett bord och ställer in på något av dom jag spelar.. så blir inte det uppdaterat på ibland kanske 45min, så då är ju det inte mycket till hjälp.

Kan det vara att jag lirar 4 bord samtidigt??

 

Det har inte att göra med att du lirar 4 bord samtidigt, du kan lira 8 och det är inga problem ändå. Ha det inte på vaje minut, ha det på varannan minut istället, beroende på datorns kapacitet kan datorn lagga om du har det på varje minut.

 

Vilken version av PT har du? btw du kan kryssa i "my computer doesnt update the time stamp on my hand history files" för att se om d hjälper...

 

(har hört någon annan med liknande problem men kommer inte ihåg hur lösniningen var)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ berätta hur man får Primas (expekt) turneringar att komma med? Jag lyckas inte med detta!

 

Dessutom: Finns det någon bra sätt att få ner händerna? Jobbigt att behöva ladda ner tre olika filer för att gå ner statsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnum - Låt det nick som har flest händer vara huvudnick när du skapar alias, då skall det funka utan att det error som du rapporterade om dyker upp... gör du tvärtom dyker det error som du rapporterade upp.

 

Toan - installera och kopiera över db filerna.

 

Fido - det finns inget stöd för prima tournaments i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått problem med auto rate funktionen på sistone. Den autoratar inte nya spelare eller uppdaterar till nya ikoner när den borde. Har varit så i två dagar nu. Kommer inte ihåg att jag ändrat några inställningnar. Nån som har någon aning vad det kan vara för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...