Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker!


anakha

Recommended Posts

  • Svars 517
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du requestar hh's via mail osv får du turneringshänderna, eller om du tar dom från din hårddisk (enligt "How To Import Party (and affiliates) Hand Histories Stored On Your Hard Drive") spelar liten roll du får in dom i alla fall. Om du tycker att dom inte dyker upp under "tournament player statistics" så har det att göra med att du inte har någon summary. Det fixar du genom att gå under File -> Party et affiliates tournament results - Manual Entry, där turneringarna dyker upp och där det kan hända att du får fixa lite med turneringens data (ställa in rätt), testa gärna Auto-fill knappen....

 

Om du när turneringen är slut får frågan "do you want a tourny summary sent to you" trycker du givetvis "yes" och sen är det bara att importera från din mail. Detta gäller främst i SnGs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en fundering. ..

har en bärbar och en stationär, givetvis bara betalat licens till stationära. men borde ja inte kunna spara händerna på bärbara i samma databas ja har stationära på? alltså typ skriva //slask/c:/pokertracker/mindatabas.databas som sökväg?

har inte provat då ja sitter på jobbet, men tänkte göra de när ja kommer hem. fast blir de då så om ja har 30000000 händer i databasen kan ja inte spara fler för ja inte reggat pokertracker på bärbara?

va tror ni? låter som en plan va :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan hitta inforamtion om hur ofta

motståndarna foldar på flop och turn.

När man har bettat preflop och i turn fallet om man bettat

både preflop och flopp.

Kolla på General Info., tryck på knappen More Detail... Då får du se bland annat siffror på "first action on flop after a preflop raise" och en tabell med player actions uppdelat på preflop, flop, turn & river. Så åtminstone hälften av det du letade efter om jag förstod dig rätt.

 

har en bärbar och en stationär, givetvis bara betalat licens till stationära. men borde ja inte kunna spara händerna på bärbara i samma databas ja har stationära på? alltså typ skriva //slask/c:/pokertracker/mindatabas.databas som sökväg?

har inte provat då ja sitter på jobbet, men tänkte göra de när ja kommer hem. fast blir de då så om ja har 30000000 händer i databasen kan ja inte spara fler för ja inte reggat pokertracker på bärbara?

Du menar att ha alla sina händer i en och samma databas, och att kunna öppna denna i pokertracker på båda datorerna? Att ange sökvägen borde ju funka, men problemet är väl i så fall fortfarande att du måste ha två registrerade versioner av PT, en på varje dator. Tror nämligen inte att man ens kan öppna stora databaser (mer än 1000 händer) i demoversionen.

 

Kanske kan du eposta PT-pat/mike och övertala dem att skicka en ny kod. De brukar vara rätt sjyssta.

 

Annars är kanske det smidigaste att använda nån form av vnc-server, dvs ett program som öppnar ditt skrivbord på den stationära som ett fönster på den bärbara datorn. Sök efter realvnc eller tightvnc. Vet inte riktigt hur sånt funkar i windowsvärlden, men jag tror det bara är att starta en vncserver på den stationära, en klient på den bärbara, och sen är det bara att starta PT. Bonus får du i och med att alla beräkningar i PT sköts av den stationära, som antagligen är snabbare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan betalat för en licens så får men har två datorer så skickar du ett mail till Pat så skickar han dig en till din bärbara.

 

då ska ja göra det.

bärbara är rätt slö, orkar med ett fönster typ :) så att köra vnc är rätt lönlöst om ja vill spela samtidigt. men om bägge PT är reggade borde de funka fint att lägga in en nätverkssökväg till dbn på stationära. :) blir å prova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ågon som vet varför mitt PT laddar ALLA händer om igen vid första "import" hela tiden?

 

Har cirka 3,000 händer, i början så laddande den fin fint, endast de nya händerna. Men nu varje gång vid första "import" så laddar den alla 3,000 händer sen vid nästa import fattar den att det inte är några nya händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om de är nån som frågat de tidigare.

men hur fan räknar PT amount won.

ja menar, går ja all in varje runda med 100 dollar, tycker den då att amount won är flera hundra dollar fast ja bara vinner blindsen för alla slängt sej?

ja gick all in med 22$ men PT tycker ja vunnit 38$ på den handen. hur fan tänker den då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om de är nån som frågat de tidigare.

men hur fan räknar PT amount won.

ja menar, går ja all in varje runda med 100 dollar, tycker den då att amount won är flera hundra dollar fast ja bara vinner blindsen för alla slängt sej?

ja gick all in med 22$ men PT tycker ja vunnit 38$ på den handen. hur fan tänker den då? :)

 

Säker på att du har senaste patchen? Vet att det var problem med all-ins i en patch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att du har senaste patchen? Vet att det var problem med all-ins i en patch.

 

skulle just skriva de själv :) såg att ja hade en något gammal version. har spelat FL hittills, så de har inte besvärat mej spec mycke. men precis som du säger så bytte visst Partypoker sätt att skriva historyn vilket gjorde att PT tyckte man vann myyyycke pengar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar PT med prima, laddies nu för tiden?

 

Ja. MEN, Prima/laddies har problem med sin playcheck feature vilket gör att det inte går att ladda ner händer. Felet har funnits i två månader och det finns ingen estimate för när det kommer lösas. Prima är inte de snabbaste i denna typ av ärenden.

 

Funkar till följande:

Party Poker (Alla IGM)

Paradise Poker

Poker Stars

Ultimate Bet

Absolute Poker

PokerRoom

Prima Network

Ladbrokes Poker

CryptoLogic (WagerLogic)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått rejält med problem med PT nu:

Importerade lite händer, allt går bra. Tyvärr glömde jag bort att min PT alltid hänger sig om jag byter aktivt fönster medan jag importerar, så jag råkade surfa lite. Mycket riktigt hänger sig PT. Jag laddar hem en ny patch till PT. Nu kan jag inte importera händer längre, får något skumt felmeddelande oavsett vilken HH jag försöker importera. Försökte även starta en ny databas, men inte heller till den gick det att importera.

 

Några idéer om vad som kan vara fel? (Har prövat att starta om datorn..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså inget fel när PT hänger sig, det ser ut så, men den arbetar alltså, så du kan lungt arbeta i andra fönster. PT vaknar till liv igen när den är klar. Hur många händer importerar du isänder?

 

Om du kan reproducera felmeddelandet så är det betydligt mycke lättare att hjälpa till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...