under_cover Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 spelade NL100 när en jobbig situation uppstog, SH 6 spelare, alla foldar till SB(stack $120) som synar min BB(10-7o, s $85), jag checkar och floppen visar 8-9-J rainbow, fi betar 2$, jag re-raisar till 6$, fi re-raisar nu till 21$. Nu börjar man bli lite undrande om vad han har, första som slog mig var nöten Q-10, men känns endå jobbigt att slänga seminöten då han mycket väl kan träffat ett set. Jag bestämmer mig för att syn och om turn parar bordet så ger jag upp handen. Turn visar blankt och fi steker lite och ställer in allt han äger, nu till mitt beslut, vad gör man? Hade inte direkt några reads på han förutom att han absolut inte var någon fisk. Han verkad grymt självsäker när han beta/raise fick jag känslan av. vad hade du gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trelkovsky Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Man blixtsynar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ogredani Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Jag hade ställt in redan på flop där du synade. Det finns många som re-raisar som du gjorde med bara öppet stegdrag, så det är inte säkert att han sätter dig på färdig stege. Och jag hade nog spelat som honom med set. Och jag förstår inte ditt resonemang om din syn angående turn. Om brädan parar sig så ger du upp, det kan man förstå. Men du saknar ju plan för om den inte parar sig. Väljer du att syna hans $21 så måste du vara villig att syna en all in som han gör på turn, annars kunde du lika gärna foldat hans re-raise på flop. För att svara på din fråga så jag hade synat hans all in. Har han nötstegen så får väl den betala av sig. Tough luck liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 vad hade du gjort? Synat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Hade gått all in på hans reraise på floppen. På turn hade jag synat. Har han nötterna är det bara att betala av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Du ska vara nästan gråtfärdig av lycka att du fick sådan action. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
under_cover Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 kan säga att jag TVEKA innan jag syna på turn, visst jag syna, till min "förvåning" visar han upp Q-10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Klart du ska ställa efter hans re-raise till 21$. Han kan ha mycket stegdrag, toppar, triss, 2-par... Kan bara hålla med Brut! Du ska vara nästan gråtfärdig av lycka att du fick sådan action. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 turnbeslutet är väl inget att bråka om, du säger ju själv att du redan har bestämt dig om det blir blankt. Du kan ju inte helt plötsligt ändra dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Klart man ska trycka in varenda slant man har på den brädan. Har fi QT har fi QT, inte så mycke att orda om tycker jag? Fi reraisar ju allt från set till top-par här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psychologically loose Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Patetiskt att säga att det alltid är självklart. Beroende på storlekarna på höjningarna och spelaren kan det mycket väl vara en marginell fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 534,600 games 0.062 secs 8,622,580 games/sec Board: 8h 9d Jc Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 58.9470 % 56.44% 02.51% { T7o } Hand 2: 41.0530 % 38.54% 02.51% { 99-88, QTs, J9s-J8s, 98s, QTo, J9o-J8o, 98o } Med andra ord, om han har någon av de händerna så har du (i längden, så att säga) 56.44% att vinna. Mot allt annat än QT är du favorit med 64% eller mera (så vitt jag kan se iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 534,600 games 0.062 secs 8,622,580 games/sec Board: 8h 9d Jc Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 58.9470 % 56.44% 02.51% { T7o } Hand 2: 41.0530 % 38.54% 02.51% { 99-88, QTs, J9s-J8s, 98s, QTo, J9o-J8o, 98o } Med andra ord, om han har någon av de händerna så har du (i längden, så att säga) 56.44% att vinna. Mot allt annat än QT är du favorit med 64% eller mera (så vitt jag kan se iaf). Underbart att någon har tagit sig besväret att räkna ut, har själv aldrig riktigt förstått hur det går till. Kan du inte fortsätta och räkna vinstchansen från turn(med en blank) och glöm inte att räkna ut pottoddset så vi får se hur fantastisk synen faktiskt var! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Underbart att någon har tagit sig besväret att räkna ut, har själv aldrig riktigt förstått hur det går till. Kan du inte fortsätta och räkna vinstchansen från turn(med en blank) och glöm inte att räkna ut pottoddset så vi får se hur fantastisk synen faktist var! Kolla in Poker Stove så förstår du hur han "räknat" ut det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Till min "förvåning" är resultatet av tråden att Fi har nötterna. Dessutom, vad tusan är en "seminöt"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
under_cover Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Till min "förvåning" är resultatet av tråden att Fi har nötterna. Dessutom, vad tusan är en "seminöt"? näst bästa möjliga 5 korts handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Det är 2:a nöten. Semi betyder "halv". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Till min "förvåning" är resultatet av tråden att Fi har nötterna. Dessutom, vad tusan är en "seminöt"? Det skulle vara av intresse för oss andra dödliga att veta hur du gjort din så drastiska reduktion av fis handkombinationer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Till min "förvåning" är resultatet av tråden att Fi har nötterna. Dessutom, vad tusan är en "seminöt"? Det skulle vara av intresse för oss andra dödliga att veta hur du gjort din så drastiska reduktion av fis handkombinationer Du missade nog ironin en smula. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 Ok är det det här med att Hero alltid förlorar på Handanalys. Men eftersom jag har fått uppfattningen att Stonberg förordar den tighta linjen så var jag inte riktigt säker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 27 Mars , 2006 Rapport Share Postad 27 Mars , 2006 största anledningen till att du inte kan lägga dig är att det handlar om för små stacks, du har inte ens ett fullt inköp. som påpekat tidigare har han nöten får du helt enkelt betala. största anledningen till att du faktiskt kan lägga dig är att potten är oraisad, du har bara lagt in 6 dollar när du börjar fundera på folden... på turn kan du absolut inte lägga dig. men fold känns ändå sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts