Gå till innehåll

NLT - SH, slänga seminöt?

Recommended Posts

spelade NL100 när en jobbig situation uppstog, SH 6 spelare, alla foldar till SB(stack $120) som synar min BB(10-7o, s $85), jag checkar och floppen visar 8-9-J rainbow, fi betar 2$, jag re-raisar till 6$, fi re-raisar nu till 21$.

Nu börjar man bli lite undrande om vad han har, första som slog mig var nöten Q-10, men känns endå jobbigt att slänga seminöten då han mycket väl kan träffat ett set. Jag bestämmer mig för att syn och om turn parar bordet så ger jag upp handen.

Turn visar blankt och fi steker lite och ställer in allt han äger, nu till mitt beslut, vad gör man?

Hade inte direkt några reads på han förutom att han absolut inte var någon fisk. Han verkad grymt självsäker när han beta/raise fick jag känslan av.

vad hade du gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt in redan på flop där du synade. Det finns många som re-raisar som du gjorde med bara öppet stegdrag, så det är inte säkert att han sätter dig på färdig stege. Och jag hade nog spelat som honom med set.

Och jag förstår inte ditt resonemang om din syn angående turn. Om brädan parar sig så ger du upp, det kan man förstå. Men du saknar ju plan för om den inte parar sig. Väljer du att syna hans $21 så måste du vara villig att syna en all in som han gör på turn, annars kunde du lika gärna foldat hans re-raise på flop.

För att svara på din fråga så jag hade synat hans all in. Har han nötstegen så får väl den betala av sig. Tough luck liksom.

Länk till kommentar

534,600 games 0.062 secs 8,622,580 games/sec

Board: 8h 9d Jc

Dead:

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 58.9470 % 56.44% 02.51% { T7o }

Hand 2: 41.0530 % 38.54% 02.51% { 99-88, QTs, J9s-J8s, 98s, QTo, J9o-J8o, 98o }

Med andra ord, om han har någon av de händerna så har du (i längden, så att säga) 56.44% att vinna.

Mot allt annat än QT är du favorit med 64% eller mera (så vitt jag kan se iaf).

Länk till kommentar

534,600 games 0.062 secs 8,622,580 games/sec

Board: 8h 9d Jc

Dead:

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 58.9470 % 56.44% 02.51% { T7o }

Hand 2: 41.0530 % 38.54% 02.51% { 99-88, QTs, J9s-J8s, 98s, QTo, J9o-J8o, 98o }

Med andra ord, om han har någon av de händerna så har du (i längden, så att säga) 56.44% att vinna.

Mot allt annat än QT är du favorit med 64% eller mera (så vitt jag kan se iaf).

Underbart att någon har tagit sig besväret att räkna ut, har själv aldrig riktigt förstått hur det går till.

Kan du inte fortsätta och räkna vinstchansen från turn(med en blank) och glöm inte att räkna ut pottoddset så vi får se hur fantastisk synen faktiskt var!

Länk till kommentar

Underbart att någon har tagit sig besväret att räkna ut, har själv aldrig riktigt förstått hur det går till.

Kan du inte fortsätta och räkna vinstchansen från turn(med en blank) och glöm inte att räkna ut pottoddset så vi får se hur fantastisk synen faktist var!

Kolla in Poker Stove så förstår du hur han "räknat" ut det ;)

Länk till kommentar

Till min "förvåning" är resultatet av tråden att Fi har nötterna. :roll:

Dessutom, vad tusan är en "seminöt"?

:)

Det skulle vara av intresse för oss andra dödliga att veta hur du gjort din så drastiska reduktion av fis handkombinationer :)

Du missade nog ironin en smula.

Länk till kommentar

största anledningen till att du inte kan lägga dig är att det handlar om för små stacks, du har inte ens ett fullt inköp. som påpekat tidigare har han nöten får du helt enkelt betala.

största anledningen till att du faktiskt kan lägga dig är att potten är oraisad, du har bara lagt in 6 dollar när du börjar fundera på folden... på turn kan du absolut inte lägga dig. men fold känns ändå sjukt.

Länk till kommentar