Gekko Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Knappen är en typisk TAG spelare, väldigt aggresiv har dock inte visat upp många händer så jag har ingen direkt uppfattning om hur han spelar. Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx saw flop|saw showdown BB ($1700.41) UTG ($676.56) MP ($1302.50) Hero ($1389.07) Button ($1013.50) SB ($1094) Preflop: Hero is CO with 6:diamond:, 5:diamond:. SB posts a blind of $5. UTG raises to $20, 1 fold, Hero calls $20, Button calls $20, SB (poster) calls $15, 1 fold. Flop: ($90) T:diamond:, 2:diamond:, 4:heart: (4 players) SB checks, UTG checks, Hero bets $65, Button raises to $225, SB folds, UTG folds, Hero calls $160. Turn: ($540) 8:club: (2 players) Hero checks, Button checks. River: ($540) A:diamond: (2 players) Hero bets $200, Button bets $768.50 (All-In), Hero calls $568.50. Final Pot: $2077 Det jag undrar mest över är turn spelet, hur hade ni gjort där? Men jag har även lite funderingar kring river spelet... Vill inte vinkla inlägget genom att ge kommentarer på hur jag tänkte, utan de kommer när jag postar resultatet. Citera
spyse Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Jag tycker gott du kan betta ut på turn och ställa mot ev raise, du har open-ended + färgdrag potten är $500 fi har $750, eller nej förresten ställ honom AI direkt på turn, även med en marginel fold eq så har du EV+ och han har svårt att syna med färgdraget (ja lite utan read men mitt resonemang utgår från det). Observera att jag själv lirar NL50. Citera
Snusarn Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Tjae, du får en dubbel belly och ett svagt färgdrag, hade nog kunnat beta på turn. På river känns det ju onekligen som han klonkat en färg eftersom han raisade flop å tog gratis river. Sen får du ju dock 3 ggr pengarna på hans pengar, så hade nog synat å hoppats på att han spela lite konstigt. Citera
stackbrat Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 hade ställt in på turn, vad kan han ha? Det jobbigaste är ju att efter sett att ni check/check:ade på turn lika gärna kan sätta han på ett högre f-drag. men med open ended och flushdrag så hade iaf jag ställt (jag spelar dock lägre blinds men utgår från att du har BR för blindsen ) och vetat att åtdetminstonde ett av dragen varit en vinnande hand, förhoppningsvis bägge. Citera
hazeelnut Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Det är på floppen du klantar dig lite. Här är en av dom sällsynta situationer när syn faktiskt är det sämsta alternativet. Du är ur position med ett kasst färgdrag utan några som helst implicita odds. Träffar du din färg blir det smärtsamt uppenbart vad du har. Vidare kan motståndaren mycket väl ha ett högre färgdrag som du nästan alltid blir tvungen att betala av. Ställ eller lägg på floppen istället lite beroende på read. Utan read ställer jag nog. Motståndaren behöver inte lägga så ofta för att ett tryck på floppen ska vara rätt. Väl på turn ställer jag. Väl på river lägger jag nog mot hans höjning även om jag hatar det. Citera
Hjort Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Räknade du med hålpipan där? För om typ 8d5d hade varit en JOF-hand så borde ju de 3-4 extra outsen trycka in handen i ickemarginellt territorium. Jag ställer, men så är jag ju en tomte också. Citera
Gekko Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Finns en heldel intressant saker som ni nämner här... Att pusha på turnen hade nog fungerat... Nu råkar fi vara vänlig nog att ge gratis-kort. Men frågan är väl om man får syn av något annat än ett set där? Hur ofta har då fi ett set här? Vilka händer kommer han att folda? Mot ett set så är vi en 70/30 underdog och mot t.ex. över par 65/35. Känns som ett marginelt +EV spelet om något... Hazzelnut har dock en intressant kommentar om att man borde pusha floppen. Funderade på de movet... Men jag föredrar att göra de med nöt drag. Säg en hand så som A3s. Men jag tror absolut de hade funkat här också, problemet är väl att de blir ofta ett ganska genomskinligt spel. Å andra sidan har vi (förhoppningsvis) rätt mycket outs 12 st på flop och 15 på turn. För att lugna stackbrat så har jag en rätt bra tilltagen rulle för 5/10 så de är inga "scared-money" eller dylikt Btw, så Tycker jag de är lite konstigt att ingen har lagt märke till mitt river bet... Citera
Nidson Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Btw, så Tycker jag de är lite konstigt att ingen har lagt märke till mitt river bet... Du försöker visa svaghet och fi valueraisar med 35? Hursomhelst måste du ju syna omslaget, ruteresset är ju det överlägset bästa ruterkortet som kan komma för dig. De flesta av hans troliga färgdrag försvinner ju då, KdJd och dylikt är inte såpass troligt att du kan folda här. Citera
jacobmal Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 river?!?! led turn eller slå om floppen. Citera
Gekko Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Btw, så Tycker jag de är lite konstigt att ingen har lagt märke till mitt river bet... Du försöker visa svaghet och fi valueraisar med 35? Hursomhelst måste du ju syna omslaget, ruteresset är ju det överlägset bästa ruterkortet som kan komma för dig. De flesta av hans troliga färgdrag försvinner ju då, KdJd och dylikt är inte såpass troligt att du kan folda här. Ja poängen med bettet var att de va designat så fi skulle ha ett stort utrymme för ett omslag. Med andra ord, ja visa svaghet... Uppenbarligen så funkade de också. Hero shows [ 6d, 5d ] a flush, ace high. Button doesn't show [ Tc, Jc ] a pair of tens. Hero wins $2074 from the main pot with a flush, ace high. Citera
hazeelnut Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Räknade du med hålpipan där? För om typ 8d5d hade varit en JOF-hand så borde ju de 3-4 extra outsen trycka in handen i ickemarginellt territorium. Jag ställer, men så är jag ju en tomte också. Jo, räknade med hålstegen. Utan den tycker jag det är en rätt enkel läggning på floppen. JOF hand va? Det är inte det att jag inte gillar JOF-händer men var är det exakt? Hazzelnut har dock en intressant kommentar om att man borde pusha floppen. Funderade på de movet... Men jag föredrar att göra de med nöt drag. Säg en hand så som A3s. Men jag tror absolut de hade funkat här också, problemet är väl att de blir ofta ett ganska genomskinligt spel. Det är bara genomskinligt om du slowplayar dina set. Citera
Hjort Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 JOF hand va? Det är inte det att jag inte gillar JOF-händer men var är det exakt? "Jam Or Fold" Citera
Staahla Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Btw, så Tycker jag de är lite konstigt att ingen har lagt märke till mitt river bet... Eftersom du gör det för att inducera en bluff så måste du ju syna, inga konstigheter där. Eller du kanske menade kommentarer om ditt försök att inducera en bluff? Det är ju väldigt beroende på hur du och motspelaren spelat tidigare och därför svårt att sia generellt om. Citera
Recommended Posts