Gå till innehåll

NLT - QQ med jobbigt riverbeslut


Recommended Posts

Jag har suttit o väntat på kort med siktet inställt på hgfjdjvc, som är en norrman. Jag har player notes på honom som säger "tokig". Till saken hör oxå att han blivit utdragen tre gånger i snabb följd mot småstackar (han hade $170) för ett par händer sen. Detta har gjort att han bara spelat sämre o sämre.

 

** Game ID 456158230 starting - 2006-03-21 12:43:54

** Withams Road [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- durre79 sitting in seat 1 with $53.95

- eldeffo sitting in seat 2 with $48.50

- Bajz sitting in seat 3 with $48.14

- Markus72 sitting in seat 4 with $94.08

- hgfjdjvc sitting in seat 5 with $99.81

- Jokerit sitting in seat 6 with $40.45 [Dealer]

durre79 posted the small blind - $0.25

eldeffo posted the big blind - $0.50

** Dealing card to durre79: Queen of Clubs, Queen of Spades

Bajz folded

Markus72 folded

hgfjdjvc called - $0.50

Jokerit folded

durre79 raised - $2.25

eldeffo folded

hgfjdjvc called - $2.25

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 8 of Diamonds, 10 of Clubs

durre79 bet - $5.00

hgfjdjvc called - $5.00

 

Perfekt flop, att han synar behöver inte betyda någonting, han kan vara tom.

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

durre79 bet - $10.00

hgfjdjvc called - $10.00

 

Inget jättebra kort, men tror inte han har kungen. Däremot e jag nu rätt säker på att han har något. Antingen en 8:a, 10:a eller PP.

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

durre79 checked

hgfjdjvc went all-in - $82.56

 

Så mkt sämre kort kunde väl inte kommigt för att skrämma mig. Jag har $39 kvar i stacken så det vore inte jättejättejobbigt att folda. Jag gav han läget att bluffa, tog han det? Sitter han med stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att han lirat "tokigt" och "tiltat" vore det jättepraktiskt att veta HUR han lirat. Skulle han spela en T på den floppen så passivt eller skulle han slå om?

 

Men generellt... syn. Rimligen trycker han med precis alla händer... va fan ska han ha, liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUR han lirat. Skulle han spela en T på den floppen så passivt eller skulle han slå om?

 

I början innan utdragningarna så spelade han varje hand såhär: raise till $1, bet $0.50 på varje gata, syna re-raises. Jag tror inte jag såg honom slå om nån gång utan synar ner andras bets, om det kan vara till hjälp. Skulle han verkligen gå all-in där med en 10:a? Skulle han inte mjölka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand!

Du kanske skulle ha bettat lite hårdare på floppen, men det kanske inte spelar nån roll mot en "tokig" kille på tilt!?

Hela hans spel är så konstig lixom...

Jag sätter han på ett mellanpar eller typ QJ...

syna ner här är nog mitt tips. Det är så svårt att spela just QQ och JJ mot folk på tilt.

Men att du checkade på rivern gör inte saken lättare, betta pott igen(all in alltså).

Hoppas du vann...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att du checkade på rivern gör inte saken lättare, betta pott igen(all in alltså).

Hoppas du vann...

 

Checka rivern är väl snarare det bästa han kan göra. Varför commita sig med ett pottbet mot någon som kan ha fyllt monster på rivern? Om nu spelaren är på tilt och bluffar så kommer han ju ändå inte betala av något.

 

Bättre inducera en bluff mot farbror tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hgfjdjvc sitter klockrent på AT... han synar en skaplig preflophöjning, vilket betyder höga kort alt PP. (som regel)

han synar en ännu större höjning på floppen, vilket borde betyda TP men hyffsad kicker...

 

och du gör inga stora förändringar i betandet på turn, och du visar rädsla på river. han betar på i tron om att han har bästa handen helt ovetandes om ditt högre PP.

 

enda andra handen han skulle kunna sitta på är TK, men troligare är AT.

 

...-There you go! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att du checkade på rivern gör inte saken lättare, betta pott igen(all in alltså).

Hoppas du vann...

 

Checka rivern är väl snarare det bästa han kan göra. Varför commita sig med ett pottbet mot någon som kan ha fyllt monster på rivern? Om nu spelaren är på tilt och bluffar så kommer han ju ändå inte betala av något.

 

Bättre inducera en bluff mot farbror tilt.

 

Ja ok det har du rätt i, all in är dumt här!

Kanske en liten bet hade varit på sin plats 10-15$? Jag kan ha fel men jag hade nog visat lite styrka på rivern.

Tycker beslutet blir så mycket svårare om han checkar.

Men tycker du att han ska syna all in här eller folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände väl som så att bettar jag något öht så kommer han antingen folda eller gå all-in med en tia eller kung. Check ger han möjligheten att bluffa, plus att jag eventuellt skulle få showdown lite billigare.

 

Och bossbaver.. AT skulle innebära triss för fi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ditt spel. På floppen betar du pott, förstår inte riktigt varför folk tycker att man ska beta hårdare där, pott brukar vara lagom. Turn betar du 2/3, kanske är du rädd för kungen? Hur som helst brukar det också räcka.

 

Spelar själv ofta likadant på river, tyvärr får man ibland lite mer än man önskade :) Man vill helst ha ett bet på mellan halv och hel pott...

Ruter tio är det absolut värsta kortet som kan komma på river känns det som. Svårt läge men jag måste nog ändå vara riktigt jävla dryg och hänvisa till Sklansky här. Har du checkat eller visat svaghet för att induca en bluff måste du syna. Fast samtidigt är det NL50, inte säkert de andra läst Sklansky...hehe.

 

Välkommen till Helsingborg förresten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips o tack för välkomandet till hbg :) Jag tror vi känner oss redo för upplösningen?

 

hgfjdjvc went all-in - $82.56

durre79 went all-in - $36.95

hgfjdjvc shows: 9 of Clubs, Jack of Hearts

durre79 shows: Queen of Clubs, Queen of Spades

durre79 wins $105.90 from the main pot

End of game 456158230

 

En väldigt oväntad hand. Stegdrag tänkte jag inte ens på. Jag bestämde mig för att han hade nått pocket par och kokade av ilska, så jag synade. 5 minuter senare hade han $0 kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag som precis skulle skriva att alla överskattar killens HD sukt mycket och att han antagligen inte hade något öht, ett stegdrag med 97 eller J9 på sin höjd. Kunde du inte hållt dig lite så jag fått visa för forumet vilken stor pokerspelare jag verkligen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jag som precis skulle skriva att alla överskattar killens HD sukt mycket och att han antagligen inte hade något öht, ett stegdrag med 97 eller J9 på sin höjd. Kunde du inte hållt dig lite så jag fått visa för forumet vilken stor pokerspelare jag verkligen är?

 

jag brukar oxå vänta tills resultatet är postat och sen komma med en liknande kommentar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt spelat Juster. Fast norrmannens spel är jag mindre nöjd med ;)

 

Ray nu tror jag vi går lite off topic. Kort fattat - vad jag menade med min kommentar (men inte uttryckte) var att ens table image blir helt förstörd om man checkar där och sen inte synar. På NL50 kanske inte motståndarna uppfattar sånt. Annars har du rätt, det har ingen betydelse :)

 

(Juster, låt mig gissa, du går Service Management på Campus Helsingborg?!) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Ja ok det har du rätt i, all in är dumt här!

Kanske en liten bet hade varit på sin plats 10-15$? Jag kan ha fel men jag hade nog visat lite styrka på rivern.

Tycker beslutet blir så mycket svårare om han checkar.

Men tycker du att han ska syna all in här eller folda?

 

Checka river är faktiskt det enda rätta här, även om jag inte gillar när folk skriver "rätt" eller "fel". Vad vill du med den beten på $10-15? Vad vill du att han ska syna med? Om du sedan sätter honom på ett drag, typ QJ blir det än mer dumt att betta på river. Då vill du väl få honom att bluffa dej? Självklart blir beslutet enklare om du bettar, men du vinner inget på det. Han lägger alla missade drag, och han höjer om han har en tia. Checkar du ger du honom en chans att bluffa + att du håller ner potten om han klonkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norrmän är ett fiskigt folk, med en jävla massa slantar. Precis som nån annan sa så kan den här typen av spelare (jag tror mig känna igen den) spela väldigt konstiga händer ner till river. Och allin efter ett missat drag i det där läget är ett drag jag själv skulle göra om jag var på tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...