Gå till innehåll

Lista över skattefria sajter! (Läs inlägg #1!)


Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inget är egentligen förändrat vad gäller partypoker läs följande:

 

Licensing

PartyGaming is a Gibraltar incorporated public company and is managed and controlled from its head office in Gibraltar where its technical, marketing, payments, customer service, accounting, and administrative operations have their headquarters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget är egentligen förändrat vad gäller partypoker läs följande:

 

Efter att ha läst igenom hela "terms and conditions" (slarvigt av mig att inte ha gjort det inför mitt förra inlägg) så är det uppenbart att nätpokertjänsten drivs via ett Gibraltarbolag och är således skattefritt.

 

Jag ber om ursäkt att jag skapade förvirring med mitt tidigare inlägg och poängterar alltså:

 

Partypoker är skattefritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom hela "terms and conditions" (slarvigt av mig att inte ha gjort det inför mitt förra inlägg) så är det uppenbart att nätpokertjänsten drivs via ett Gibraltarbolag och är således skattefritt.

 

Jag ber om ursäkt att jag skapade förvirring med mitt tidigare inlägg och poängterar alltså:

 

Partypoker är skattefritt.

 

Vilken del av TOC refererar du till

 

När jag läser igenom den är det uppenbart att avtalsparten är ett Alderneybolag, och det är väl den "formella" avtalsparten som gäller?

 

Men det kanske står något i TOC som jag inte hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken del av TOC refererar du till

 

När jag läser igenom den är det uppenbart att avtalsparten är ett Alderneybolag, och det är väl den "formella" avtalsparten som gäller?

 

Men det kanske står något i TOC som jag inte hittar.

 

Avtalstexten är lite rörig, men så här står det lite längre ner:

 

"...and (d) to the extent you are using the Gaming Services, as defined below , at all times ElectraWorks Limited, a Gibraltar company, of Suite 711 Europort, Gibraltar under company number 94014."

 

Gaming Services inkluderar http://www.partypoker.com, dvs pokertjänsten. Se under rubriken "Gaming Services" i avtalstexten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL- BESTPOKER ÄR SKATTEFRITT - ONGAMES NÄTVERKET.

 

Enligt tidigare disskussioner på forumet skall den inte vara skattefri, men då det står att företaget är registerad i cypern under terms and conditions på deras hemsida, så borde den ju vara skattefri, right?

 

 

"BestPoker.com Public Limited (BestPoker), regnr. HE159865, is a company registered and incorporated under the laws of Cyprus,

"The Company may be contacted in writing at: BestPoker.com Public Ltd., 10 Gregori Afxhentiou Avenue, Livadhiotis Building No. 5, Office suite 107, PO Box 42631 CY 6501, Larnaca, Cyprus"

 

 

Servrarna är dock i canada men detta bör ju inte spela någon roll, ilr?

 

Så BESTPOKER= SKATTEFRI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL- BESTPOKER ÄR SKATTEFRITT - ONGAMES NÄTVERKET.

 

Enligt tidigare disskussioner på forumet skall den inte vara skattefri, men då det står att företaget är registerad i cypern under terms and conditions på deras hemsida, så borde den ju vara skattefri, right?

 

 

"BestPoker.com Public Limited (BestPoker), regnr. HE159865, is a company registered and incorporated under the laws of Cyprus,

"The Company may be contacted in writing at: BestPoker.com Public Ltd., 10 Gregori Afxhentiou Avenue, Livadhiotis Building No. 5, Office suite 107, PO Box 42631 CY 6501, Larnaca, Cyprus"

 

 

Servrarna är dock i canada men detta bör ju inte spela någon roll, ilr?

 

Så BESTPOKER= SKATTEFRI?

 

Ja pga EU-registreringen av bolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL- BESTPOKER ÄR SKATTEFRITT - ONGAMES NÄTVERKET.

 

Enligt tidigare disskussioner på forumet skall den inte vara skattefri, men då det står att företaget är registerad i cypern under terms and conditions på deras hemsida, så borde den ju vara skattefri, right?

 

 

"BestPoker.com Public Limited (BestPoker), regnr. HE159865, is a company registered and incorporated under the laws of Cyprus,

"The Company may be contacted in writing at: BestPoker.com Public Ltd., 10 Gregori Afxhentiou Avenue, Livadhiotis Building No. 5, Office suite 107, PO Box 42631 CY 6501, Larnaca, Cyprus"

 

 

Servrarna är dock i canada men detta bör ju inte spela någon roll, ilr?

 

Så BESTPOKER= SKATTEFRI?

 

Nej, för du spelar inte på BestPoker, utan på Ongame.

 

Rent tekniskt sa ar hela Ongames pokerverksamhet arrangerad av Safepay Internacional S.R.L. i nulaget (Costa Rica), och savida de inte planerar att andra pa det inom det närmaste sa spelar det ingen roll att BestPoker bor på cypern heller.

 

Bolaget som arrangerar lotteriet måste vara innanfor EU's granser (eller inom ramarna for EES-avtalet for att vara exakt, inte inom EU).

 

Visst, en lokal handläggare på skatteverket kommer med all sannolikhet att betrakta BestPoker och andra sajter med liknande upplägg som skattefria, men Dag Hardysson som har hand om dessa frågorna känner däremot till svängarna. Så om det i praktiken är skattefritt eller inte beror på hur det utreds, på vems bord det hamnar, och detaljerna kring det känner jag inte till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan vi då ha skrivit att följande siter är skattefria på inlägg 1?

 

 

Eurobet

Bet24

Canbet

 

Samam princip borde väl gälla de??? Ilr?

 

Så ifall jag förstår detta rätt så skall var nätverket är registrerat även beaktas för att man skall vara fullt säker i de fall man tecknar avtal med nätverket. Men tecknar man även ett avtal med nätverket när man registrerar sig på bestpoker? Är nätverket eller sajten det som beaktas av skatteverket, som jag uppfattar det så menar du att detta är oklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan vi då ha skrivit att följande siter är skattefria på inlägg 1?

 

 

Eurobet

Bet24

Canbet

 

Samam princip borde väl gälla de??? Ilr?

 

Så ifall jag förstår detta rätt så skall var nätverket är registrerat även beaktas för att man skall vara fullt säker i de fall man tecknar avtal med nätverket. Men tecknar man även ett avtal med nätverket när man registrerar sig på bestpoker? Är nätverket eller sajten det som beaktas av skatteverket, som jag uppfattar det så menar du att detta är oklart

 

Nu sitter jag o spelar, och det är länge sedan jag kollat upp...

.. Eurobet har egen licens på gibraltar

...Bet24 har egen på malta(dock gäller den bara vadslagning, så jag e tveksam)

..Canbet vet jag inget om

länkar till Maltas samt gibraltars lotteriinspektion finns nånstans tidigare i tråden

(med reservation att nåt ändrats, var flera månader sedan jag kollade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För att en sajt i dagsläget ska kvalificeras som skattefri ska företaget som kunden (d.v.s. du) sluter ett avtal med vara hemmahörande i ett land som faller under reglerna om fri rörlighet för tjänster enligt EG-fördraget. Var servrarna finns är irrelevant. Var licensen är utfärdad är också irrelevant, men i vissa fall kan detta vara en ledtråd till var företaget hör hemma"

 

Eftersom licensen skall betraktas som ointressant (enligt vår definition) så bör detta inte spela någon roll. Det är endast företagets belägenhet som är viktig.

Så antingen är Eurobet, canbet, bet24 samt bestpoker skattefria eller så är ingen av dessa skattefri. De bör betraktas likadant då de alla är registerade i ett land inom Eu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För att en sajt i dagsläget ska kvalificeras som skattefri ska företaget som kunden (d.v.s. du) sluter ett avtal med vara hemmahörande i ett land som faller under reglerna om fri rörlighet för tjänster enligt EG-fördraget. Var servrarna finns är irrelevant. Var licensen är utfärdad är också irrelevant, men i vissa fall kan detta vara en ledtråd till var företaget hör hemma"

 

Eftersom licensen skall betraktas som ointressant (enligt vår definition) så bör detta inte spela någon roll. Det är endast företagets belägenhet som är viktig.

 

sorry, skriver oklart i all hast

va jag menar är att dom i listan är egna sajter med egna licenser/bolag i eu(licensen utfärdad till EU bolag), dom övriga är s.k. skins i ongame nätverket så gör man deal med costarica bolag.(som innehar licensen, fölaktligen bolaget utanför EU)

 

edit:huruvida listan stämmer tar jag inte ställning till, men vad jag förstått är väl orsaken till att dom 3 är på listan och sajter som bestpoker, betsson osv saknas, dom är skins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion talade lite om detta innan men har ni fler aningar om hur det blir för spelare som spelar på bestpoker, betsson och sedan deklarerar sina vinster.

Sedan undrar jag var man läser om dessa lagar i lagboken. (Måste man ha den nyaste lagboken)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion talade lite om detta innan men har ni fler aningar om hur det blir för spelare som spelar på bestpoker, betsson och sedan deklarerar sina vinster.

Sedan undrar jag var man läser om dessa lagar i lagboken. (Måste man ha den nyaste lagboken)?

 

finns nog i denna tråd, men länkar till lagar...(hela lagboken finns ju online)

- det vet väl inte skatteverket ens själva ännu, min personliga åsikt är att dom kommer anses skattefria(borde ju stå mellen tex betsson o bolaget betsson i sin tur köper tjänster av hur såna saker skall hanteras, inte kunden)

- men det är ju den där lagen om att endast licens innehavaren kan vara anordnare(hur den står sig i nån EU domstol vet man ju inte heller)

-listan är ju "100% skattefria", men tror nog många andra kommer att anses skattefria om skatteverket nu får nåt gjort nån gång.

 

(men va vet jag, jag bara mummlar i skägget som jag inte har :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här på forumet tycks vara överens om att var pokersiter har sin licens är irrelevant.

 

var licensen finns spelar ingen roll(dvs var den är utfärdad)

vem som innehar licensen har betydelse, finns bolaget i EU/utanför EU

(licens-innehavaren och pokersajten är ofta inte samma bolag)

 

pga. endast licens innehavaren kan vara lotteri annordnare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här på forumet tycks vara överens om att var pokersiter har sin licens är irrelevant.

 

var licensen finns spelar ingen roll(dvs var den är utfärdad)

vem som innehar licensen har betydelse, finns bolaget i EU/utanför EU

(licens-innehavaren och pokersajten är ofta inte samma bolag)

 

pga. endast licens innehavaren kan vara lotteri annordnare

 

 

Det går ju att hävda att denna konstruktion är olaglig i sverige! (såvitt jag förstått är den det).

 

Men om vi nu tänker oss att en svensk annordare ändå hade en licens utanför EU/ESS skulle pokerspelarna beskattas då? (anordnaren skulle förståss bryta mot lagen men vad gäller för spelarna?)

 

Om så är fallet vore det ju inte "diskriminering" att beskatta samma konstruktion i andra EU/ESS länder!!!

 

Jag säger inte att det är så här. Jag hoppas snarare på att detta är ett hål i lagen där spelaren inte kan beskattas eller på annat sätt bestraffas.

 

Men det skulle vara bra om det gick att få bekräftat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...