Gå till innehåll

FLT - QQ mot parad flopp, vilka fel?


mape

Recommended Posts

jag är ***, vart gör jag för fel, antar att jag gör fel på en del ställen.

 

 

*** (EUR 38,00 in seat 1)

Beyonce (EUR 86,00 in seat 3)

gornji (EUR 138,50 in seat 4)

Rokottaja (EUR 70,00 in seat 5)

wilner (EUR 169,00 in seat 6)

 

Dealer: ***

Small Blind: Beyonce (1,00)

Big Blind: gornji (2,00)

 

*** was dealt: Qd - Qc

 

Har precis plockat upp AA och förlorat mot A6 som köper in stegen, inte helt i balans

 

Rokottaja Fold

wilner Call (2,00)

*** Raise (4,00)

Beyonce Fold

gornji Raise (4,00)

wilner Call (4,00)

*** Raise (4,00)

gornji Call (2,00)

wilner Call (2,00)

 

Flop 4s - Jc - 4d

 

gornji Bet (2,00)

wilner Call (2,00)

*** Raise (4,00)

gornji Raise (4,00)

wilner Fold

*** Raise (4,00)

gornji Call (2,00)

 

Turn 4s - Jc - 4d - 8d

 

gornji Check

*** Bet (4,00)

gornji Call (4,00)

 

River 4s - Jc - 4d - 8d - 4c

 

gornji Bet (4,00)

*** Raise (8,00)

gornji Raise (8,00)

*** Raise (8,00)

gornji Call (4,00)

 

ja, vad tror ni...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, omöjligt att säga annat utan read på Fi. Hade bordet inte "kåkat" på river tror jag du förlorar 2 bets oftare än du vinner ett bet genom att reraisa hans raise, men nu när brädan ser ut som den gör är jag övertygad om att det är ett +EV-spel på 2/4 där gemene-motspelare inte tänker öht.

 

I detta fall kan du mycket väl vara slagen av AA, KK, JJ (att han reraisar preflop och flop med x4 är jag tveksam till om han inte är jättejätteLAG, men den readen har vi tydligen inte).

 

I det genomsnittliga fallet sitter Fi. på AJ, KJ, QJ, JTs och har stål så fort han träffar i hans ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelar handen för hårt. Fundera på vilka händer han kan ha för att spela som han gör. Du nämner knappt något om hans spelstil (att han dragit ut dig innan säger inte så mycket). Säg att han trebetar dig med 99-AA samt AK-AJ, ganska rimligt (en del kanske spelar så med KJs och QJs men jag tror att det är ganska ovanligt). Hans första bet på floppen säger knappt något men när han reraisar dig signalerar han en stark hand. 99, TT samt AK och AQ är knappast händer han vill spela så hårt ur position när du visat styrka. AJ (och möjligtvis någon J till) är möjlig och den slår du, men JJ, KK och AA slår dig. Jag tror att du oftast är slagen i det här läget, syna ner och var glad om du vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du ska reraisa checkraisen på river. Vilka händer är det som han ska ha trebetat med preflopp som han spelar så där som du slår?

 

Teorin att han skulle ha typ AJ och flippat på river håller ju inte riktigt, iom att det är en så pass ovanlig trebetshand. Dessutom har du ju i stort sett sagt att du inte kan ha lägre än QQ med ditt floppspel.

 

Hans riverspel är ju trés retardé, iom att din HD vid din riverbet i stort sett är QQ-AA samt JJ. Alltså 6 vinster, 1 oavgjort och 9(!) vinster varvid du kommer slå om en gång till med en hyffsad del av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...