Mr.Moto Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 $50 NL Texas Hold'em - Thursday, March 09, 17:01:33 ET 2006 Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: X ( $52.47 ) Seat 4: Y ( $34.37 ) Seat 5: Z ( $93.08 ) Seat 6: A ( $60.95 ) Seat 3: Hero ( $67.02 ) Seat 2: B ( $50 ) X posts small blind [$0.25]. B posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ A:s: K:c: ] Hero raises [$2]. Y folds. Z calls [$2]. A folds. X calls [$1.75]. B folds. ** Dealing Flop ** [ A:c:, 5:s:, K:d: ] X bets [$4]. Hero calls [$4]. (slowspelar en aning, inga drag ute) Z raises [$12]. X calls [$8]. Hero calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ Q:s: ] X is all-In [$38.47] Vad göra?? Reads: Z, något loose. X, något konservativ/ej så loose Ska jag verkligen lägga min hand? Är något förvirrad... Kanske borde jag reraisat på floppen efter Z´s höjning, för att kolla hur jag låg till. Vore tacksam om någon hade något att säga som gjorde att det klarnade lite. Citera
Sansrom Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag antar att du slowspelar på flop för att få in degen på turn, eller vad har du för strategi med det spelet? Nu fick du ju som du ville i så fall. Damen är väl knappast något scarecard för dig (om nu X är konservativ lär han väl inte sitta på TJ), tvärtom ett bra kort, eftersom AQ/KQ inte är helt osannolikt, så jag hade synat alla dagar i veckan. Har han 55 får du väl dra ut. På flopp måste du slå om. Själv hade jag nog slagit om redan efter X:s bet, men när du nu synar och en lös spelare höjer får du ju drömläget. Potten är stor och du har en stark hand mot två motspelare. Katastrof att syna här och sedan lägga turn i alla fall. Citera
Mr.Moto Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Ja... Inser att du har helt rätt. Fan danke Citera
brut Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Chansen att din han är bäst är stor. Tror att opp kan ha ex AQ eller möjligen färg/combodrag. Tror inte att han har set då han oftast visar aggressivitet i något skede innan. Det finns en liten risk att han jagat med J10då får du hoppas att sätta kåken. Tycker att synen är självklar med de pottoddsen. Citera
bossbaver Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Finns det inte fler "Hero" som postar?!?!? hmm, jaja, för att fatat mig kort: syn! för att fatta mig lite längre. jäkligt jobbig syn enligt mig. finns många händer faktistk som slår dig. men tippar på att han semibluffar med färgdrag eller typ AT kanske? Citera
Skumdum Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 för att fatta mig lite längre. jäkligt jobbig syn enligt mig. finns många händer faktistk som slår dig. Finns det? Det finns många händer som slår dig men inte så många av dom som FI faktiskt kan ha. Citera
bossbaver Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 för att fatta mig lite längre. jäkligt jobbig syn enligt mig. finns många händer faktistk som slår dig. Finns det? Det finns många händer som slår dig men inte så många av dom som FI faktiskt kan ha. ...ja det gör det faktikt.. eller kan få om inte annat =) men som sagt: syn i vilket fall.... Citera
Kenny_Roger Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 På flopp måste du slå om. Varför då? Nog för att jag oftast hade gjort det själv, men mot många motståndare är en syn absolut tänkbar. Det hela handlar ju om hur man får in stacken lättast, eftersom nästan inga kort på turn är riktiga scarecards. Jag menar, synar de 12$ med ett gutshot och träffar förlorar de ändå på det i längden. På turn synar du förstås. Visst, har han A5,KQ,(AQ) "borde" han inte vara så ivrig att slänga in pengarna i mitten. Men å andra sidan är endast 55 en möjlig hand som slår dig, så det är klart att du synar! Citera
rickie Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Tycker synen på floppen är helt okej även jag. Syn på turn, eftersom det finns lite olika 2-pars kombos som man slår. Citera
Recommended Posts