Macallan Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 FLT $1-2, fem spelare Preflop: Hero är BB med UTG raises, 3 folds, Hero calls Inga konstigheter? Flop: Hero checks, UTG checks Kanonflopp! Jag bestämmer mig för en checkraise men Fi svarar med en överraskande check. Konstiga spel gör mig alltid konfunderad och jag har svårt att sätta Fi på en hand. Turn: Hero bets, UTG raises, Hero calls River: Hero checks, UTG bets, Hero calls Jaha, vill inte han beta får väl jag göra det då. Fi svarar med en raise och mina slöspels-varningslampor börjar blinka. Fis spel tyder på ett floppat monster, bluffar och semibluffar känns avlägsna och visst hade Ax betat på floppen? Min passiva avslutning på handen känns självklar, att kasta en så pass stark hand finns inte i min värld och om jag leder vinner jag max ett BB till (Fi kommer knappast att höja igen med sämre än triss) medan jag förlorar två om jag ligger under (alla händer som slår mig cappar turn/höjer river). Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Preflop: Inga konstigheter Floppen: Jag bettar gärna ut i dessa situationer dels för att Fi oftast INTE sätter mig på K då jag bettar samt att ett färgdrag ligger på bordet. CR ligger iof också nära till hands beroende på din image för tillfället. Turn: Hmm, vad har han? Känns inte som K då tre redan är synliga för dig. Ax ja kanske eller lägre pocketpair. Given bet och given syn. River: Jag hade också checkat och kan inte lägga mig här. Vad bettar han med? Ax eller lägre pocket tror jag för din vinst. Har du otur är du slagen av AK, KQ, KJ, eller 66 som han kanske kan tänkas höja med preflop. Citera
Macallan Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Floppen: Jag bettar gärna ut i dessa situationer dels för att Fi oftast INTE sätter mig på K då jag bettar samt att ett färgdrag ligger på bordet. CR ligger iof också nära till hands beroende på din image för tillfället. Det vanligaste spelet här är nog CC på flopp och sedan CR på turn, folk är inte rädda för färgdrag (ingen spelar ju två kort i samma färg) - vissa väntar ju t.o.m. till river. Jag gillar CR bättre än att beta ut därför att jag väldigt tydligt vill visa - så ofta som möjligt - att check inte är lika med svaghet (hade jag däremot varit den aggressive preflop hade jag betat 100 gånger av 100, oavsett hand). Dessutom ger CR ett extra SB i potten. Att Fi inte betar floppen är sällsynt. Hade Fi däremot bara synat preflop hade jag betat ut som standard - framför allt om jag inte vet mycket om Fi. Citera
Ruterkung Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Trebetta turn och beta på river. Citera
heltok Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 RR turn, luktar A långa vägar... lite mer styrka får han allt visa innan du ska börja nedvärdera ditt set. Citera
VikingSW Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag gillar CR bättre än att beta ut därför att jag väldigt tydligt vill visa - så ofta som möjligt - att check inte är lika med svaghet Varför vill du visa detta? - För att dom ska bli rädda att autobetta floppen, vilket i längden hjälper dina draghänder genom att det blir rundcheck? Nej, du måste ha ett annat skäl antar jag eftersom du inte får in tillräckligt med värde på bra draghänder. Citera
Vinden Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Trebeta turn, om cap syna ner, annars betar du ut på river. Du måste få värde från alla ess och PP han kan tänkas ha. Citera
anegym Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Trebetta turn och beta på river. Spontant tror jag detta kan vara klokt.. Känns som du spelar handen lite väl passivt. Det här beror ju givetvis på motståndet, men att trebetta turn tycker jag känns ganska givet i den här situationen mot alla utom de väldigt passiva. Du visar svaghet på floppen och jag tror han höjer med sämre än triss på turn. När du nu bara synar hans höjning på turn är jag lite frestad att donka rivern. Har inget riktigt bra argument för det egentligen annat än att du spelade turn så passivt. Vad säger andra om det spelet? Vi vill ju inte att han ska check bakom river. Å andra sidan så är det väl osannolikt att han höjer med en sämre hand? Hmm.. Citera
bossbaver Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 eftersom du postar antar jag han oxå hade K med högre kicker än dig, (eller nae fan.. han sitter nog på AJ eller nåt...) men tycker annars du spelade helt rätt.. hur stor va höjningen på river? varför inte reraisa isf att bara syna? du lär ju som regel ha bästa handen? Citera
Ruterkung Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 hur stor va höjningen på river? varför inte reraisa isf att bara syna? du lär ju som regel ha bästa handen? En BB ? Det är FL Citera
bossbaver Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 "simpson-Doooou" missa det men vad betyder Trebeta? Citera
Ruterkung Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Bet, raise och sen trebettar man. OT: Stavas det trebeta eller trebetta? Citera
bossbaver Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Bet, raise och sen trebettar man. OT: Stavas det trebeta eller trebetta? ahaaaaaaaaaaa, där ser man. tackar tackar! nu äre fanimje helg! då äre poker på schemat =) Citera
Macallan Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Du visar svaghet på floppen och jag tror han höjer med sämre än triss på turn. Sämre triss kan han inte ha - spelare som höjer med K4 preflop märks snabbt. Vi vill ju inte att han ska check bakom river. Å andra sidan så är det väl osannolikt att han höjer med en sämre hand? Hmm.. Om han kan höja turn med en sämre hand varför skulle han då inte kunna höja river med samma hand? Citera
Macallan Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag gillar CR bättre än att beta ut därför att jag väldigt tydligt vill visa - så ofta som möjligt - att check inte är lika med svaghet Varför vill du visa detta? - För att dom ska bli rädda att autobetta floppen, vilket i längden hjälper dina draghänder genom att det blir rundcheck? Nej, du måste ha ett annat skäl antar jag eftersom du inte får in tillräckligt med värde på bra draghänder. Jag har faktiskt inget bra argument. Äh, men CR är i alla fall roligare. Dessutom blir nog folk irriterade av spelare som check-raisar mycket - jag blir det i alla fall och irriterade pokerspelare spelar normalt sämre. Annars är ju den stora fördelen med rundcheck när jag förbättrar en skithand till en spelbar hand. Citera
Kenny_Roger Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Jag kanske inte ska uttala mig för mycket om FL, men spontant sett föredrar jag nog ett donkbet på floppen. Vad jag har sett av FL-hand histories verkar nästan alla förespråka höjningar på donkbet "för att se var du står". Då kan du 3-betta och har antagligen gjort potten för stor för att hitta en fold på vägen. Citera
Recommended Posts