Gå till innehåll

Tiltframkallande bad beat på BBJ-bord.

Recommended Posts

Postad

jag skulle må dåligt i fler månader om det hände mig.

fick faktiskt en fet klump i magen abra av att läsa det. Hjälten har på turn i runda slängar 98% chans att vinna 38.000 dollar.

Postad

hände mig med en liknande. kommer inte ihåg vad jackpotten var på men några K euro iaf.

fick lilla str8flushen med ett kort o motspelaren går all in 400 i 40-50pott. syna på en sekund för jag var säker på BBJ, men icke sa nicke.

tilta typ lika mkt som jag skulle fått den kvällen tyvärr

Postad
Nån som ändrat något väsentligt i denna tråd, eller missar jag någon typ av övertydlig information? Förstår nämligen ingenting av detta? :oops:

BBJ utlöses då fyrtal blir slaget då BÅDA spelarna andvänder BÅDA korten.

Vilket det hade blivit om inte damen kommit på rivern

Postad
Nån som ändrat något väsentligt i denna tråd, eller missar jag någon typ av övertydlig information? Förstår nämligen ingenting av detta? :oops:

BBJ utlöses då fyrtal blir slaget då BÅDA spelarna andvänder BÅDA korten.

Vilket det hade blivit om inte damen kommit på rivern

jo, såg inte att sista ordet var en länk bara, därav frågan ;)

Postad

Killen spelar på Party's Bad beat Jackpott-bord och jackpotten ligger på totala 110k$. Det innebär att dom du förlorar med fyrtal i 8 eller bättre och båda använder båda sina hålkort att du får ~38k$.

På turn sitter han med fyrtal i 9'or och är slagen mot den andras J-höga färgstege. På river kommer Qc som ger den andra en Q-hög färgstege, fast med bara ett hålkort och således ingen jackpott.

Med andra ord en 1-outare värd ca 300.000 SEK.

Postad

AJ!

Det var det värsta jag någonsin sett..

Kan inte nån moderator lägga in den i FAQ:en till HA så folk som klagar över att deras TPTK vart utdragen av en inrivrad triss får se hur en riktig Bad Beat ser ut?

Postad
I would have been due roughly $38,500. Hardly life-changing, but for someone who normally does not gamble with nearly that much money, it still sucks ass.

Ha, ge mig dem pengarna och du skall få se hur jag kan förändra mitt liv...

Postad

Har för mig att det står i terms att det räcker med att bägges hålkort kan användas till en kvalificerad hand (d.v.s. han skulle få ha sin J-hög färgstege här), men det kanske är nån annan site?

Skulle ju va grymt tiltande att höra andra snacka om "bad beats" efter det här.