Gå till innehåll

SAJT: Pkr.com


Painman

Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet i och för sig inte hur jag borde ha spelat bättre, det skulle du kunna precisera...

 

Ni upprepar era inlägg hela tiden, och jag tänker inte ge samma svar hela tiden. Så jag tycker att vi slutar tjata här om ni bara upprepar det ni tidigare har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man dessutom att jag inte fick AA en enda gång, och TT 2 gånger så blir bilden ännu tydligare.

 

LOL :lol:

 

Jag betackar mig för kommentarer i stil med: "urvalet är för litet...". Den som vill göra ett t-test för att ta reda på p-värdet, kan göra det.

 

Här får du istället en kommentar i stil med: "var vänlig sluta spamma sajttråden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som haft problem med utbetalningar från PKR? Måste man inte få utbetalningen på check om man vunnit över en viss summa eller något sånt?

 

Jag har gjort några uttag från PKR och det har funkat jättebra varje gång.

Utbetalningarna har gjorts till mitt Visakort och det har tagit 2-3 dagar vilket jag antar är godkänt snabbt. Deras support är också väldigt bra tycker jag. Så har du problem så tveka inte att kontakta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fattar uppenbarligen inte poängen. Jag var noga med att INTE påstå att det var något bevis, ändå så kommer ditt idiotsvar som ett brev på posten.

 

Men gud, om du spelar nl200+ borde du väll ha lite bättre koll än att skriva nått sånt här.

Kom tillbaka när du åkt mot 2 outare på rivern 6 gånger i rad eller fått aa bustade av kk 3 gånger under loppet av 100 händer.

På det du skriver låter det ungefär som dom där 560 händerna är dom enda du spelat i ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort några uttag från PKR och det har funkat jättebra varje gång.

Utbetalningarna har gjorts till mitt Visakort och det har tagit 2-3 dagar vilket jag antar är godkänt snabbt. Deras support är också väldigt bra tycker jag. Så har du problem så tveka inte att kontakta dem.

 

Ok, tack. Då hade jag nog hört ett felaktiktigt rykte (eller blandat ihop den med någon annan sajt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej igen!

 

Jag har väntat med att skriva svar, så att ni har haft tid att lugna ner er lite. Sanningen är att jag misstänkte att det fanns en rigg när jag skrev inlägget, men jag tror inte det längre. Jag hade i alla fall kvar omdömet att vara så pass nyanserad att jag aldrig kallade något för ett bevis, men det fanns det ju andra som påstod att jag gjorde.

 

Jag har spelat poker i 2½ år och närmar mig en miljon i totala vinster. Självklart har jag blivit utdragen många gånger, men jag hade aldrig tidigare upplevt en sådan utdragen serie av inget annat än bad beats. Så jag hade förlorat mycket pengar, kanske det bidrog till att jag började misstänka riggen.

 

Syftet var att höra med andra spelare om de hade upplevt något liknande, så att man kanske skulle kunna dra några slutsatser efter det. Om det finns över 100 pokersajter i världen, är det ju faktiskt ganska sannolikt att någon av dem är riggad, och jag tycker att detta forumet är bra för att dela med sig av sina erfarenheter för att ta reda på om så är fallet. Men igen, jag tror inte att pkr är riggat!

 

Sedan blev jag lite sur på de kommentarerna som skrevs av andra. Megadeath ryckte loss en mening ur sitt sammanhang för att förvränga mitt budskap. Han skrev att jag har bevisat riggen genom...

att du istället för AA fick 10 10 två gånger.

 

Detta är att medvetet missuppfatta vad jag skrev för att få mitt inlägg att verka korkat. Om mitt inlägg redan hade varit så korkat så hade han inte behövt felcitera mig för att bestrida det.

 

lär er spela spela bättre och klaga mindre.

 

den hör också hemma i sandlådan :)

 

Men...hampulito tillhör dem som klarar av att diskutera på ett sakligare sätt...

 

Men gud, om du spelar nl200+ borde du väll ha lite bättre koll än att skriva nått sånt här.

Kom tillbaka när du åkt mot 2 outare på rivern 6 gånger i rad eller fått aa bustade av kk 3 gånger under loppet av 100 händer.

På det du skriver låter det ungefär som dom där 560 händerna är dom enda du spelat i ditt liv.

 

Det behöver inte vara 2-outare för att det skulle kunna vara en rigg. Så vitt jag vet så har KK mot AA bättre odds (preflop) jämfört med att sätta en runner-runner-Färg (från floppen). Dessutom vidhåller jag att det är sjukt osannolikt att få den starthandsfördelningen som jag skrev i inlägget.

 

Det låter som du menar att en rigg måste se ut på ett särskilt sätt. Det räcker inte att man blir utdragen i 70%-lägen 10 gånger i rad, det måste tydligen vara 2-outare på rivern 6 gånger i rad...? Om någon hade programmerat en rigg så hade ju syftet varit att inte väcka misstanke. eller?

 

Jag tror alltså inte att pkr är riggat, men jag vill att detta forum (genom samarbete oss emellan) ska vara det första med att bevisa om någon sajt, någon gång i historien, skulle vara riggad.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men orka!

Jag citerade inte ditt inlägg i ditt exempel. Nu gör jag det!

 

"Jag har aldrig tidigare trott på riggade pokersajter, men det här är det närmaste man kan komma ett BEVIS.

 

Jag begärde en utbetalning i förrgår, och igår började oturen.

 

Fram till klockan 5 på eftermiddagen spelar jag 548 händer, och utfallet på utvalda starthänder blir följande:

 

AA 0 gånger

KK 1 gång

QQ 1 gång

JJ 2 gånger

TT 2 gånger

 

Totalt 6 gånger fick jag alltså AA-TT. Om utfallet hade varit statistiskt så hade jag fått en hand ur denna grupp 12.4 gånger, dvs mer än dubbelt så många gånger som jag fick.

 

Ser man dessutom att jag inte fick AA en enda gång, och TT 2 gånger så blir bilden ännu tydligare"

 

1 000 000 kronor i pokervinster är det bara att gratulera till armis och då förstår jag inte hur du överhuvudtaget kan skriva detta inlägg från första början...

 

Men lycka till med bevisföringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar PKR...Så många feskiga Engelsmän där. Däremot en del duktiga svenskar som spelar där faktiskt....

kram allesammans

 

 

Men orka!

Jag citerade inte ditt inlägg i ditt exempel. Nu gör jag det!

 

"Jag har aldrig tidigare trott på riggade pokersajter, men det här är det närmaste man kan komma ett BEVIS.

 

Jag begärde en utbetalning i förrgår, och igår började oturen.

 

Fram till klockan 5 på eftermiddagen spelar jag 548 händer, och utfallet på utvalda starthänder blir följande:

 

AA 0 gånger

KK 1 gång

QQ 1 gång

JJ 2 gånger

TT 2 gånger

 

Totalt 6 gånger fick jag alltså AA-TT. Om utfallet hade varit statistiskt så hade jag fått en hand ur denna grupp 12.4 gånger, dvs mer än dubbelt så många gånger som jag fick.

 

Ser man dessutom att jag inte fick AA en enda gång, och TT 2 gånger så blir bilden ännu tydligare"

 

1 000 000 kronor i pokervinster är det bara att gratulera till armis och då förstår jag inte hur du överhuvudtaget kan skriva detta inlägg från första början...

 

Men lycka till med bevisföringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar PKR spelade där mycket för med gott resultat , dom mesta spelarna är ganska dåliga så det är lätt att tjäna en slant , dessutom är sajten en verklig upplevelse som att spela live nästan ;-) jag spelar under namnet

Andersson1962 när jag spelar där , rekomenderar PKR och jag tror inte en sekund på att PKR är riggad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat många siter. Den enda sida jag har upplevt riggad är Svenska Spel. Helt sjukt många ggr triss möter triss där...

 

 

Gillar PKR spelade där mycket för med gott resultat , dom mesta spelarna är ganska dåliga så det är lätt att tjäna en slant , dessutom är sajten en verklig upplevelse som att spela live nästan ;-) jag spelar under namnet

Andersson1962 när jag spelar där , rekomenderar PKR och jag tror inte en sekund på att PKR är riggad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat många siter. Den enda sida jag har upplevt riggad är Svenska Spel. Helt sjukt många ggr triss möter triss där...

 

Brukar vara så när folk är lösa och synar höjningar med lite vad som helst som t.ex alla par.

 

Svenska Spel, Everest och Party är de ställen där jag har blivit utdragen mest i FL Hold'Em på låga nivåer.

 

Dock är jag endast back på FL i Everest eftersom man ofta får betalt av dåliga händer.

 

Har spelat väldigt lite på Everest som är den mest troliga förklaringen av att "oddsen har inte jämnat ut sig".

 

Överhuvudtaget är chansen att bli utdaragen ofta större när man spelar mycket /& många bord än om man bara spelar 1 bord åt taget.

 

Tidsperioden utdragningarna händer är direkt i förhållande till antalet bord man spelar och det är lätt hänt att man upplever att det är fler utdragningar vad snabbare de kommer även om de är statistiskt korrekta.

 

Dessutom hörs det inte så ofta att någon jublar om att rent statistiskt borde de ha blivit utdragna mycket oftare än de blivit.

 

Mänskliga faktorn/känslor existerar på de flesta pokerspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart den är riggad........not!

 

Bad beats händer på alla satjer ffs.

 

Har bara gott att säga om PKR, snabba med utbetlningar, SJUKT snabb leveranstid från shoppen. Fick mina saker inom ett par dagar.

 

Svagt motstånd.

 

Enda nackdelen är väl att det går rätt segt att spela speciellt om man är van vid multitabla.

 

Annars en sajt värd att prova.

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar också PKR. Det är en annorlunda upplevelse jämfört med 2D-klienterna, som kan bli riktigt mekaniska. På PKR känner man verkligen att man spelar poker. :) Visst, det blir kanske max 40 händer i timmen på ett FR-bord, men då kan man multitabla för att få mer action. Sedan finns det många sjukt dåliga spelare på PKR, och de är generellt tightare och passivare än på Svenska Spel (när de inte synar sig all-in pre för ett fullt inköp på KTo); d v s lättare att köra med när man inte har ett monster.

 

Vad gäller riggandet tycker jag då att SS är klart mer riggat än PKR. Har du ett PP, KK-, och möter minst en motståndare på SS kan du vara helt säker på att A kommer på bordet. Icke så på PKR. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Förstår dig, men får jag ge ett tips. Den bästa supporten är deras Live support. De svarar på nästa alla frågor och kan oftast ge dig omedelbar hjälp. Finns på hemsidan

http://www.pkr.com/pkr-support/pkr-customer-services.cfm

välj live web chatt

 

 

Vill bara skriva att pkr har den sämsta support jag stött på av alla jag haft kontakt med genom åren, mailat dom 2 ggr och nu efter snart 5 dagar har jag inte fått svar på något av mailen, trots att det står att dom ska svara på frågor inom 48 timmar ruskigt svagt av dem tycker jag!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min bedömning om pkr.com är att det överlag är färre proffs som spelar där än i de större nätverken som b2b och prima etc. Det gör det lättare att köpa potter och så att säga "spela" motspelarna mer än de egna korten. Många som spelar på pkr´s lägre nivåer gör det mest för att det är kul med 3D-poker och bryr sig inte riktigt lika mycket om pengarna som alla proffs och gnidare i de stora nätverken. Bra värde med andra ord. Armis ord om rigg har inget med enbart pkr.com att göra för jag har varit med om minst lika mycket skumma upplägg i flera andra nätverk. Som att KK och AA mycket ofta möter QQ och att QQ märkligt ofta får triss mot de förstnämnda ;-). Huvudargumentet för ett eventuellt riggsystem är att det väsentligt ökar rakeintäkterna för spelbolaget. Inte någon riktad rigg mot särskilda personer för det skulle ju vara fråga om rent trolleri. Däremot kanske en allmän rigg som innebär att de högsta pocketparen ofta ställs mot varandra. Hur det i så fall går till rent tekniskt får man fråga "Syndikatets" tekniker 8-). Jag har själv inte vågat mig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är NL, SNG och turneringar som spelas på Pkr. Tyvärr är det heldött på limitborden (högsta nivån är 10/20) och på PLO (2/4). Finns rikligt med fisk på lägre nivåer och på högsta nivån på NL som är 5/10 finns det en hel del svaga spelare. Nackdelen är dock att det är väldigt få bord igång och det nästan alltid är 3-4 av vinnarna som sitter på dessa bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...