Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hans förlust var väl "bara" 13 Big Bets på hans egentliga nivå?

Det betyder att han i vanliga fall spelar 100/200 Limit.

Samma sak som en 1/2 Limit spelar går ner till 0,05/0,10 Limit och slaskar lite...

• Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Jag kommer ihåg att jag och en kompis hade en rolig tävling i min ungdom. Vi tävlade om vem som var mest moderat genom att slänga ner pengar i en brunn.

Det började med en 50:öring, då drog den andra i en krona osv. Jag dödade tävlingen när jag drog i en hundring ( det var sjukt mkt pengar då, jag var väl kanske 12-13 år)...sedan den dagen kallade jag honom för sosse :-)

Postad

Jag finner denna tråd otroligt lustig. Här finns det folk som tycker att det är förfärligt att folk slösar med sina pengar genom att spela bort dem på poker. De herrar som förfasas över detta förfarande är samma herrar som i samma forum försöker förbättra sina egna förutsättningar för att just de ska vara dem som lyckas vinna de pengar som majoriteten av pokerspelare världen över spelar bort på poker.

Postad

Vilket är rätt coolt, men jag undrar hur verifierat det där blev. Frestelsen att fuska måste ju vara rätt stor.

...och här kan man läsa lite om spektaklet.

Jag har även ett svagt minne av att jag sett en intervju med Drummond på tv, där han menade att de försökte sälja den uppspikade miljonen för dess halva pengavärde, utan att lyckas.

Postad
Jag dödade tävlingen när jag drog i en hundring ( det var sjukt mkt pengar då, jag var väl kanske 12-13 år)

Vet inte om du verkligen vill använda den frasen angående hundra spänn när du kommenterar några killar som eldade upp 1 miljon pund. :)

Postad

Vilket är rätt coolt, men jag undrar hur verifierat det där blev. Frestelsen att fuska måste ju vara rätt stor.

...och här kan man läsa lite om spektaklet.

Jag har även ett svagt minne av att jag sett en intervju med Drummond på tv, där han menade att de försökte sälja den uppspikade miljonen för dess halva pengavärde, utan att lyckas.

KLF är åter aktuella. Nu påstår de att Pete Doherty bara är ett påhitt från deras sida. Ett test för att lura musikbranschen och oss alla.

http://www.hecklerspray.com/hecklerspray/2006/02/klf_uh_hu_uh_hu.html

Postad
Jag kommer ihåg att jag och en kompis hade en rolig tävling i min ungdom. Vi tävlade om vem som var mest moderat genom att slänga ner pengar i en brunn.

Det började med en 50:öring, då drog den andra i en krona osv. Jag dödade tävlingen när jag drog i en hundring ( det var sjukt mkt pengar då, jag var väl kanske 12-13 år)...sedan den dagen kallade jag honom för sosse :-)

Och vad i helvete har med moderat och sosse att göra?

vvv aha, då förstår jag. carry on.

Postad

Och vad i helvete har med moderat och sosse att göra?

Sossar är mesar :roll:

Postad

Är man moderator om man kan slösa med pengar? :S

Postad

Frågan är ju vad som är mest moderat, att inte bry sig om bortkastade/slösade pengar eller att vara så kär i dem att det svider att kasta ner femtioöringar i en gatubrunn. Jag menar, en sån som Joakim von Anka skulle ju aldrig vara med i er lilla lek men han kan knappast anklagas för att vara sosse...

Postad
Anka skulle ju aldrig vara med i er lilla lek men han kan knappast anklagas för att vara sosse...

Röd kavaj, klart han är sosse.

Röd kavaj är ju så typiskt moderat som det bara kan bli. Noppe Lewenhaupt har antagligen 12 röda kavajer i garderoben.

Postad

Det tror jag inte på!

Att de försökte sälja 1 miljon för en halv alltså...

Postad
Anka skulle ju aldrig vara med i er lilla lek men han kan knappast anklagas för att vara sosse...

Röd kavaj, klart han är sosse.

Röd kavaj är ju så typiskt moderat som det bara kan bli. Noppe Lewenhaupt har antagligen 12 röda kavajer i garderoben.

Röda byxor är också ett "modestatement" bland överklassen. Kungen har ju bla visat sig offentligt ett antal ggr i ett par röda byxor...

Postad

Nu när vi ändå är inne på att dömma folk baserat på deras klädstil och utseende, placera dessa i fack beroende på hur de ser ut, ska vi inte passa på att köra samma sak på raser/folkgruppar/religioenr också?

Vad har ni för fördomar mot negrer, judar, zigenare, norrmän och balter?

Jag har f.ö. svarta byxor, vit skjorta och grå kavaj på mig nu.

Nej men ärligt. Vilket jävla I-landsproblem vi har här - vi beklagar oss över att någon slaskar bort pengar på poker. När vi själva sitter i våra uppvärmda lägenheter framför en skön dator, lyssnar på lite soft musik och bara chillar.

Vi fryser inte ihjäl i Sibieriens snöar, vi svälter inte ihjäl på Afrikas stäpper.

Orka klaga på någon som bränner nåra tusen dollar. Hans pengar, hans vilja.

En gång i livet håller jag typ faktiskt litegranna sådär smågulligt med Hjort... :)

Postad
Orka klaga på någon som bränner nåra tusen dollar. Hans pengar, hans vilja.

Den svenska avundsjukan i ett nötskal. Du tror väl inte att en fisblek svensk unnar en rik medelklassamerikan att spela bort lite pengar?

På jobbet har jag några arbetskompisar som är sjukt avundsjuka. Spelar man sina kort rätt, kan man få sig ett otroligt gott skratt. Det är lika roligt varenda gång. :)

Postad

Givet.

Vore kul om någon DI.se-kommentator kunda rapa upp trötta fraser som "Så typiskt JantelagsSverige" och "Jag har redan lämnat landet..." innan jag spyr så att det går lättare att få upp spyorna. Någon frivillig?

Postad
Givet.

Vore kul om någon DI.se-kommentator kunda rapa upp trötta fraser som "Så typiskt JantelagsSverige" och "Jag har redan lämnat landet..." innan jag spyr så att det går lättare att få upp spyorna. Någon frivillig?

Jag kan bara bidra med att stoppa mina fingrar i din hals. Sorry, orka upprepra trötta fraser liksom.

Får vi en TubgirlVarBeta.mpg snart eller?

(Eh, nu slutar jag gå OT i denna tråd, I've said all I want to say)

Postad

Måste först kolla med mamma om hon har kvar filmkameran hon fick som betalning för "Ridskolan"-filmerna... har hon det blir filmen verklighet. Det är ett löfte.

Tack för erbjudandet om fingrar, men jag avböjer vänligt, men bestämt.