Gå till innehåll

NLT - KK, överpar med syn, vad göra på turn?


Recommended Posts

Ett ganska vanligt scenario...

 

 

Texas Hold'em $0,5-$1 NL (real money), hand #176,093,974

Table Karonga, 26 Feb 2006 10:38 PM ET

 

Seat 1: guywithnoear ($149.10 in chips)

Seat 2: hexecutore ($89.00 in chips)

Seat 3: TiltatRiver ($196.50 in chips)

Seat 4: doninorus ($101.60 in chips)

Seat 5: riverdog17 ($94.60 in chips)

Seat 6: PIRI-PARA [ KC,KH ] ($112.50 in chips)

Seat 7: bone256 ($145.10 in chips)

Seat 8: hawkeen ($90.60 in chips)

Seat 9: allinwithout ($76.40 in chips)

Seat 10: MuchMachine ($99.00 in chips)

ANTES/BLINDS

allinwithout posts blind ($0.50), MuchMachine posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

guywithnoear calls $1, hexecutore calls $1, TiltatRiver folds, doninorus folds, riverdog17 folds, PIRI-PARA bets $5, bone256 calls $5, hawkeen folds, allinwithout folds, MuchMachine folds, guywithnoear calls $4, hexecutore calls $4.

 

FLOP [board cards 3S,9D,QC ]

guywithnoear checks, hexecutore checks, PIRI-PARA bets $18, bone256 calls $18, guywithnoear folds, hexecutore folds.

 

Gör ett pott-bet här. Är det lagom eller variera med olika antalet limps(för brukar alltid göra ett ca: pott-bet)?

 

TURN [board cards 3S,9D,QC,5H ]

Vad ska jag göra här? Han kallsynar ju endast på flop som ju kan betyda massor, monsterhand eller endast TPTK kasnke. Men är rädd för tvåpar eller set, inte bara just i den här handen utan detta är ett återkommande scenario. Så vad ska jag göra, jag måste väl antagligen betta eller? Check-syn? och om jag ska betta hur mycket? betta lite för att hålla nere potten (halvt pottbet, men får väl antagligen kanske in allt på river ändå men) eller betta pott ev. all-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad för reads du har på killen (som vanligt). Är han så slaskig att han skulle syna 5xbb med Q3,Q9,Q5?

 

Risken finns ju att han sitter på 33, 99, 55 el. QQ men som sagt det beror ju på vad du har sett utav honom innan.

 

Bettar du turn och han höjer dig skulle jag kännt mig slagen men synat och check-synat rivern.

 

AQ finns ju också att kan sitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju juste att få veta vad han gör? Checkar han turn kan du variera mellan att betta och checka bakom. Checkar du bakom håller du potten nere och får in lite eventuellt bluffvärde mot nåt sjukt drag (JT typ) på river om han missar. Betta gör jag mot de allra sämsta fi's, som kan syna mer med TPNK här. Men utan read tycker jag du kan checka - bettar du får du sällan syn av händer du har slagen IMO, och tappar bluffvärde på river. Brädan är ju rätt sjukt torr dessutom, så risken att bli utdragen när du är WB är ju rätt liten.

 

Om du ska betta, så betta typ halvpott eller drygt halvpott. Att potta eller att ställa in är väldigt sällan ett bra spel, om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som ska tala först, så jag vet ju tyvärr inte det ;)

 

Hur kan det vara du som ska beta först när hexecutore är UTG och du sitter efter honom/henne. Eller ni kanske kör motsols på turn :D

 

Seat 1: guywithnoear ($149.10 in chips)

Seat 2: hexecutore ($89.00 in chips)

Seat 3: TiltatRiver ($196.50 in chips)

Seat 4: doninorus ($101.60 in chips)

Seat 5: riverdog17 ($94.60 in chips)

Seat 6: PIRI-PARA [ KC,KH ] ($112.50 in chips)

Seat 7: bone256 ($145.10 in chips)

Seat 8: hawkeen ($90.60 in chips)

Seat 9: allinwithout ($76.40 in chips)

Seat 10: MuchMachine ($99.00 in chips)

ANTES/BLINDS

allinwithout posts blind ($0.50), MuchMachine posts blind ($1).

 

Så frågan kvarstår vad guywithnoear gjorde på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb analys:

Kan ex ha TPTK eller någon annan topppar hand. Han kan ha J10. Om man ser på fördelningen måste chansen vara oerhört mycket större att han har någon av dessa händer istället för set. Nu är potten så stor att du därför automatiskt blir comitted mot nästan alla typer av motståndare(möjligen undantaget en WT-player. (känns som om du rent statistiskt måste vinna minst 4 gånger av 5)Tycker att du ska beta så att han i längden får betala för sitt drag ex 3-4/5delar av pott. Skulle ett skrämselkort komma checka river annars värdebetta mot TPTK.

Ganska basic egentligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att betta ut igen.. slår han om då är du oftast slagen om det inte är en supertomte lr en som bluffar ofta.. synar han bara kan du nog valuebetta river alternativt check syna för att få han att bluffa om inte hans drag sitter... kommer sista rutern lr stegkortet får du check syna/folda river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som ska tala först, så jag vet ju tyvärr inte det ;)

 

Ah, sorry. Okej, då blir det ju lite knepigare. Vet du vad han kan tänka om dig? Du skriver att du "brukar alltid göra ett ca: pott-bet" på floppen - betyder det att du varje gång bettar floppen när du raisat pre, eller att du varje gång du verkligen bettar, bettar typ pott? Det gör ju en ganska stor skillnad hur han ser på dig. Om du typ alltid CB:ar och även i en 4-vägspott, så är ju hans HD bredare än om du är selektiv med CB:andet och inte skulle betta tom i en 4-vägspott. Och sen igen: hur fiskig är fi, du vet ingenting om honom? Sett honom syna ner med TP's och skit tidigare? Slowspelar han monster?

 

Om vi säger att fi är normalbra, så skulle jag på turn ge honom credit för ett set ganska ofta faktiskt. Tänk på det: han sitter i postion, men har på floppen två spelare till som ska agera. Med ett TPTK i det läget tror jag att han väljer att spela tillbaka ganska direkt faktiskt och inte att bara syna, och samma med ett 2-par. Med ett set däremot, tror jag chansen att han bara synar på den där torra brädan kan vara rätt stor, för att gå för en raise på turn. Ev. kanske han kan ha JT som sagt och synar för att dels få med nån av de andra och dels för att han spekulerar att du kanske checkar turn när han sitter i position och att han ska antingen kunna köpa potten då, eller ta ett frikort.

 

Så, mot en spelare jag tror kan syna med TP där som är hyffsat aggro går jag för en C/R AI på turn. Mot nån jag inte har koll på alls och utan att veta hur din tableimage är så spelar jag den lite långsammare och försöker få en billig showdown. Antingen weak-betta turn eller checksyna då. Pottar du turn kan du ju sen inte folda ett omslag, så då kan du lika gärna C/R honom AI istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check

Gratiskortet borde inte vara altför farligt. Har han AQ så har han 3 outs, har han JT så blockar du honom men han har fortfarande 6 outs och du vill nog inte lägga ett set på river. Betar han så måste du nog syna eftersom han mycket väl kan valuebeta en Q här. Är han en sponge så skulle jag nog check/raisa.

 

Bet

Raisar han dig så tycker jag du har en enkel fold, synar han så blir det lite jobbigare, då måste du checka river och utvärdera igen om han betar. Där blir readen väldigt viktig, kan han bluffa en bustad JT eller "valuebetta" TPTK? Annard är det lägg.

 

Håller nog med jacobmal i hans analys att bet är ett bra alternativ, dock viktigt att inse att hur du spelar turn avgör hur du sedan spelar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettade iallfall $25 på turn (ca: 1/2 pottbet), skulle kanske vart lite mer ca: 3/4 pottbet eller lite mindre om jag nu skulle hålla nere potten eftersom jag ju blir ganska comitted på river nu annars. har jag rätt att göra något antingen eller? eller var det bra med 1/2 pott?

 

På river kom sedan ett ess, inge bra...

Så vad ska jag göra? C/C men checkar jag antar jag att fi kommer betta oavsett vad han har, men om jag ska betta hur mycket och om jag ska C/C eller ev. C/F vart ska jag sätta gränsen för call?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...