Bjorn_ Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 9 players Converter Pre-flop: (9 players) Hero is Button with A:heart: K:diamond: 6 folds, Hero raises, SB folds, BB calls. Flop: J:heart: Q:diamond: 7:heart: (4.5SB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero re-raises, BB calls. Är det för överaggresivt att trebetta här med två överkort, nötstegdrag samt bakdörr till nötfärgen? Turn: K:heart: (5.25BB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB calls. Träffar TPTK plus nötfärgsdraget, given bet River: Q:heart: (7.25BB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero ??? Träffar nötfärgen men med möjlig kåk ute. Att betta är ju självklart men vad göra när fi checkhöjer? Syna ned, trebetta med avsikt att syna eller trebetta med avsikt att folda? (Trebetta med avsikt att återhöja känns ju uteslutet.) /Bjorn Citera
lill-z Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 så som han spelar så itter han nog bara på en Q, kanske JQ... Citera
Dahlberg Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag tycker du ska spela säkert och bara syna. Citera
anegym Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Cryptologic Är det för överaggresivt att trebetta här med två överkort, nötstegdrag samt bakdörr till nötfärgen? Träffar nötfärgen men med möjlig kåk ute. Att betta är ju självklart men vad göra när fi checkhöjer? Syna ned, trebetta med avsikt att syna eller trebetta med avsikt att folda? (Trebetta med avsikt att återhöja känns ju uteslutet.) /Bjorn Jag tycker inte det är överaggresivt. Du har en mycket stark hand. Men du måste nog träffa för att vinna. Trebet ger ju möjlighet till frikort på turn om man inte träffar också. Jag tycker att du ska trebetta med avsikt att syna. Trebet med avsikt att folda känns helt uteslutet för mig. Ett enligt mig mycket dåligt spel. Jag har aldrig någonsin spelat på det sättet med en sådan här stark hand och skulle aldrig göra det heller. För att göra ett sånt spel behöver jag en orimligt bra read. Fi checkraisar där med trissen betydligt oftare än med kåken. Jag spelar inte utan cap så du har säkert rätt att det är uteslutet att höja med avsikten att återhöja, även om det finns spelar som definitivt skulle cappa den här rivern med en stark triss. (jag spelar 1/2 på party) Citera
anegym Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Cryptologic Är det för överaggresivt att trebetta här med två överkort, nötstegdrag samt bakdörr till nötfärgen? Träffar nötfärgen men med möjlig kåk ute. Att betta är ju självklart men vad göra när fi checkhöjer? Syna ned, trebetta med avsikt att syna eller trebetta med avsikt att folda? (Trebetta med avsikt att återhöja känns ju uteslutet.) /Bjorn Jag tycker inte det är överaggresivt. Du har en mycket stark hand. Men du måste nog träffa för att vinna. Trebet ger ju möjlighet till frikort på turn om man inte träffar också. Jag tycker att du ska trebetta med avsikt att syna. Trebet med avsikt att folda känns helt uteslutet för mig. Ett enligt mig mycket dåligt spel. Jag har aldrig någonsin spelat på det sättet med en sådan här stark hand och skulle aldrig göra det heller. För att göra ett sånt spel behöver jag en orimligt bra read. Fi checkraisar där med trissen (eller lägre färg) betydligt oftare än med kåken. Jag spelar inte utan cap så du har säkert rätt att det är uteslutet att höja med avsikten att återhöja, även om det finns spelar som definitivt skulle cappa den här rivern med en stark triss. (jag spelar 1/2 på party) EDIT Kan du motivera Jessica varför 3-bet och fold mot cap är rätt? Citera
Callahan Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag är förvirrad. Varför pratar vi om att fi checkhöjer river med triss i damer när det ligger fyra hjärter ute? Det är inte normalt beteende. Det är inte helt rationellt spelat om han har kåk heller, men likväl tror jag att det är vad man får se för det mesta. 3-beta och lägga på 4-bet? Tja... det går att överväga om motståndet inte är alltför oberäkneligt. Problemet med att 3-beta och syna 4-bet är att man måste ha bäst hand nästan 2 gånger av 3 för att kunna höja. Det tror jag inte att man har. Citera
Hjort Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Alltså, hur mycket tror ni egentligen att det är möjligt att förbättra EV:et jämfört med att bara syna? Om en förbättring ens är möjlig så är det i storleksordningen 1/100 bet och då är man ändå ute och springer i jätteexploaterbart område. Citera
anegym Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Jag är förvirrad. Varför pratar vi om att fi checkhöjer river med triss i damer när det ligger fyra hjärter ute? Det är inte normalt beteende. Det är inte helt rationellt spelat om han har kåk heller, men likväl tror jag att det är vad man får se för det mesta. 3-beta och lägga på 4-bet? Tja... det går att överväga om motståndet inte är alltför oberäkneligt. Problemet med att 3-beta och syna 4-bet är att man måste ha bäst hand nästan 2 gånger av 3 för att kunna höja. Det tror jag inte att man har. Oj! jag trodde den ena hjärtern var en ruter! Då blir det ju annorlunda... Fast jag tycker ändå inte om trebet/fold till fyrbet. Känns som en verkligt märklig linje, bättre att bara syna då. Potten är stor och jag vill ha en showdown. Citera
ampixo Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 3 beta och folda mot cap Skojar du? Måste vara ett av de sämre alternativen? Förklara hur du tänker! Citera
Trippin Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 3 beta och folda mot cap Lol, den var... kanske inte så bra Han har troligtvis en lägre färg eller triss i damer (Q8-Q10?). Det kan förstås vara QJ det handlar om men då "borde" han cappat floppen. Triss i 7or är förstås också möjligt men då borde han varken stannat på floppen eller bara synat turn. Fast det är klart att det kan vara ett weak tight spel. Read? Värdehöj. Floppen tycker jag du spelar rätt. Citera
Recommended Posts