Gå till innehåll

15 år, tjänat in 30 000 kr!


Kisen

Recommended Posts

Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

 

Så tillsvidare är jag född den 14:e november 1960 och har ett feminimt namn. För vadå, jag som påstår mig vara en kille här kan ju lika gärna vara den personen jag skrev här precis ovan. Ljuga är lätt på internet, så länge man ljuger på "rätt" sätt.

 

Det enda problemet kan väl isåfall vara att få ut pengarna om sidan som du spelar på vill ha kopia på ID kort osv.. Eller?

 

 

 

Alltså, jag har över två miljoner playmoney på pokerstars, alltså börjar jag tröttna på att spela med playmoney. Missförstånd där :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej killen!

 

Sköönt att veta att det iaf finns EN kille till som är 15 och spelar Poker...........Jag är själv 15, och för mig går det just nu väldigt bra, jag spelar absolut inte på så pass höga nivåers som du gör (än............;) ;)) men jag ligger ändå plus. Jag har inga kommentarer så där, men generellt sätt, bara ett litet tips, när du nu vet att du är en bra spelare, så tänk igenom money managment, tänk igenom hur du kan förbereda dig för en "eventuel" karriär, om du känner dig väldigt säker, och framföralllt beredd dig på förluster. jag hatar att säga det, men alla pokerspelare, som proffs, som amatör, kommer att åka på rejäla bad beats för lr senare, men det som iaf skiljer proffsen från amatörerna, är att proffsen förstår att dom har spelat dåligt. att dom iaf erkänner för sig själva att dom har gjorrt misstag. Det är starkt, och det måste man var om man vill nå högt inom Pokern, såklart. Men lycka till i fortsättningen, killen!

 

PS: Får man fråga vart du spelar nånstans?

 

Ha det bra..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

, och framföralllt beredd dig på förluster. jag hatar att säga det, men alla pokerspelare, som proffs, som amatör, kommer att åka på rejäla bad beats för lr senare, men det som iaf skiljer proffsen från amatörerna, är att proffsen förstår att dom har spelat dåligt. att dom iaf erkänner för sig själva att dom har gjorrt misstag. Det är starkt, och det måste man var om man vill nå högt inom Pokern, såklart.

 

Ha det bra..........

 

Ditt misstag var att tro att man måste ha gjort ett misstag för att bli bad beatad. Erkänner du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog ut 22 000 kr....

 

De resterande 6500 kr spelade jag bort...

 

Det började med 1000 kr sedan 1500kr och sen 2000 kr.

 

Hur du nu kan få ihop detta till att du har tjänat in 30000 som din rubrik säger övergår min matematiskt kassa hjärna men bra spelat i början iofs :)

 

200$+ 400$+850$+3600$=5050$ * 7,88=39 794

 

6500+4500=11 000 39 794-11 000= 28794 (+ 1400 kr på ett annat konto)

 

200+400+850 = 1450$

1450 * 7.32 = 10 614

10 614 - 11 000 = - 386 SEK

 

inse faktum... du lottade en turnernering.. (även om det var bra spelat)

du kan aldrig på såhär kort tid med ett net result på - .. bekräfta att du är en vinnande spelare på den nivån du har lirat cashgame..

 

spar dina pengar och gå ner i nivå och lär dig spela från grunden om du vill bli en bra cashgamespelare.

 

en annan grej... ge din morsa mestadelen av pengarna så hon får spara dem tills du blir 18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag tog ut 22 000 kr....

 

De resterande 6500 kr spelade jag bort...

 

Det började med 1000 kr sedan 1500kr och sen 2000 kr.

 

Hur du nu kan få ihop detta till att du har tjänat in 30000 som din rubrik säger övergår min matematiskt kassa hjärna men bra spelat i början iofs :)

 

200$+ 400$+850$+3600$=5050$ * 7,88=39 794

 

6500+4500=11 000 39 794-11 000= 28794 (+ 1400 kr på ett annat konto)

 

200+400+850 = 1450$

1450 * 7.32 = 10 614

10 614 - 11 000 = - 386 SEK

 

inse faktum... du lottade en turnernering.. (även om det var bra spelat)

du kan aldrig på såhär kort tid med ett net result på - .. bekräfta att du är en vinnande spelare på den nivån du har lirat cashgame..

 

spar dina pengar och gå ner i nivå och lär dig spela från grunden om du vill bli en bra cashgamespelare.

 

en annan grej... ge din morsa mestadelen av pengarna så hon får spara dem tills du blir 18.

Skulle skriva samma sak.

Du lottade en turnering, ta det lungt, och skriv förfan inte att du är 15 överhuvudtaget. Tror du att någon kommer ta dig på allvar då? Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag är 15 år och har vunnit ca 30 000 kr på 2 månaders tid, men poker är mer än vinster..

 

Det började med free rolls och med pengarna från dom spelade jag större turneringar och cash games. Under de första veckorna vann jag ca 200 $ vilket var mycket för mig då. Jag tog sedan ut det mesta men satte efter några dagar in 12,5$ på ett annat poker konto, på kvällen hade jag 400 $. Jag började lira cash games på högre nivå och på en vecka hade jag spelat in 850 $. Och nu för 1 vecka sedan satte jag in pengar på ett ytterliggare konto. Jag satte in 100 $ anmälde mig till en 20 $ ( 10 k guaranteed rb) Den vann jag så på kvällen hade jag 3700 $

( 3700* 7,7=28 490) Jag tog ut 22 000 kr.

 

De resterande 6500 kr spelade jag bort under ca 1 veckas tid, jag besparar er på bad beats men de kan inte bara ha berott på det. Kanske spelade jag cash games på gör hög nivå? kanske hade jag lurat in mig själv i ett dunkel som bara kunde leda till förlust?..eller går det bara sällan bra efter en så stor vinst?

 

Efter förlusten på pengarna tog jag en "paus" från poker ett antal dagar ( antagligen skulle jag ha behövt ett längre break) Jag började sedan sätta in pengar på kontot igen. Det började med 1000 kr sedan 1500kr och sen 2000 kr. Pengarna bara försvann trots bra spel. Och till slut iaf för mig tappade jag den så livsviktiga "balansen".

 

Nu har jag inte spelat poker på 3 dagar och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har funderat på att bara spela turneringarn eftersom det är på dom jag har min säkraste inkomst men antagligen skulle jag ändå hamna på cash game borden igen och i så fall hoppas jag att jag kan ta beslutet att spela på en lägre nivå.

 

Jag vet att jag är för ung för att spela, men jag försöker alltid analysera situationerna i efterhand , jag kommer alltid vilja bli bättre så att sluta spela poker helt och hållet är för tillfället ganska omöjligt.

 

Jag skulle verkligen uppskatta kommentarer, båda som 15 åring men också som poker spelare. / Uräkta stavingen på förhand/

 

 

Jag tror helt enkelt inte på den här historien från början. Det låter alldeles för mycket som en "skrythistoria" för mej. Jag säger inte att man inte kan vara bra och lyckas med poker bara för att man är 15. Jag säger inte heller att inget är sant. Däremot verkar en del här ha missat rätt mycket i "logiken" i det hela, t ex undrar jag väldigt mycket hur du har lyckats få 12,5$ upp till 400$ samma dag?? Cashgame tror jag inte ett dugg på att du har lirat isåfall, du skulle knappast ha kunnat spela på en högre nivå än 0.1-0.2$ och jag tror på nåt sätt att det är väldigt väldigt svårt att vinna så mkt på den nivån.

 

I annat fall har du spelat en turnering, och isåfall får jag säga att du har haft mkt tur eftersom du verkar lyckas vinna så många turrar...

 

Poker är inte så enkelt som en del vill ha det till, och är det du skrev sant får jag gratulera till en fantastisk tur. Men om du inte har samma begåvning som Stu Ungar får du räkna med mycket "hard work" innan du kommer bli en bra spelare, för ingen (utom möjligtvis Stu) skulle greja att behärska poker fullständigt efter 2 månader. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker det verkar som att du har sinne för spelet men kör inte på för höga nivåer och definitivt inte på för låga, där råchansar fiskarna vilt och du missar när dom får in sina fina drag på rivern. Plenty of callingstations där! Som exempel körde jag själv en Freeroll på kul igår och av 1453 spelare kom jag in på 25-26! Det blev $38 dollar i vinst som jag sen satsade på 1/2 Dollars cashgame. Jag satt i Ca 2 timmar och la sen av när jag hade 229 dollar. Folk la sig gärna vid skapliga höjningar och trots att jag hade slowspelat fyrtal till rivern och la in 35 dollar så synar den andre!? Mycket bluffande vid det bordet. Jag kan bara ge dig lite råd på vägen där du kan hitta ytterligare koncept på vinnartaktik. Ingen är fullständig för att man vunnit lite!

 

Vet ej om Länken är ok men då får moderatorn ta bort den:

 

Denna länk leder till 3 killar som startar med 10.000 dollar! Målet är 1 Miljon Dollar inom 1 år. Läs och beskåda så kanske du också lyckas! Ännu bättre!

 

http://www.milliondollarpokerexperiment.com

 

Lycka Till/Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej killen!

 

Sköönt att veta att det iaf finns EN kille till som är 15 och spelar Poker...........Jag är själv 15, och för mig går det just nu väldigt bra, jag spelar absolut inte på så pass höga nivåers som du gör (än............;) ;)) men jag ligger ändå plus. Jag har inga kommentarer så där, men generellt sätt, bara ett litet tips, när du nu vet att du är en bra spelare, så tänk igenom money managment, tänk igenom hur du kan förbereda dig för en "eventuel" karriär, om du känner dig väldigt säker, och framföralllt beredd dig på förluster. jag hatar att säga det, men alla pokerspelare, som proffs, som amatör, kommer att åka på rejäla bad beats för lr senare, men det som iaf skiljer proffsen från amatörerna, är att proffsen förstår att dom har spelat dåligt. att dom iaf erkänner för sig själva att dom har gjorrt misstag. Det är starkt, och det måste man var om man vill nå högt inom Pokern, såklart. Men lycka till i fortsättningen, killen!

 

PS: Får man fråga vart du spelar nånstans?

 

Ha det bra..........

Godkänd stavning är också bra 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Funderar lite på en sak. Säg att Nisse 44år sitter och spelar poker. Då kommer Ola 9 år och hoppar på musen så att Nisse gör en Reraise. Är då Ola olaglig ? =)

 

Är väl lika lagligt som om Nisse dricker en öl och Ola råkar snubbla på en sten, ramlar på ölen och dricker upp den, om det var så du menade =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...