Gå till innehåll

15 år, tjänat in 30 000 kr!


Kisen

Recommended Posts

"Lyckan av att vinna pengar är mycket svagare än olyckan av att förlora"

 

Är väldigt bra sagt tycker jag iaf :). Men att det skulle vara en anledning till att 15 åringar inte är mogna för poker tror jag däremot inte stämmer överlag.

 

Självklart finns det dom i min ålder som skulle slänga ut datan genom fönstret vid "otur", jag var själv frustrerad i början men senare förstod jag att min frustration nästan endast ledde till ännu mer "otur"/ fel beslut.

Det är också därför jag har lärt mig mer och mer att behandla den frustrationen genom att omvandla den till energi som istället då går till koncentration och bättre spel.

 

Men om olyckan däremot som psykopaten beskriver den skulle vara någon slags långvarig depression tror inte jag att poker på hög nivå är något frö den spelaren.

 

Och det var någon som skrev att jag nog inte är 15 isf vilken ålder syftar du på?;) , och har du tänkt på att de som gillar och kan någorlunda mycket om det ämnet de skriver om oftast bedöms som "säkrare" och kanske äldre? vart kan man se detta fenomen? , jo vid pokerbordet! osäker vid bluff säker med hand. Men frågan är då bluffar jag ?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du bara spelat poker i 2 månader och inte läst särskilt mycket så är det nästan physiskt omöjligt att vara en bra vinnande poker spelare på nätet. Var glad för det du har vunnit och sätt in några hundra och spela på låga limits(0.05/0.1 eller 0.1/0.2) och försök bli bra på spelet. Att läsa en massa olika pokerböcker är också att rekomendera. Jag hade börjat med pokerhandboken om jag hade varit som dig, du lär väl inte vara en direkt höjdare på engelska pga åldern och då är pokerhandboken det bästa valet, enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen Jenzoar , jag har redan läst pokerhandboken ( gjorde faktist det innan jag började spela:) ) jag har också läst Holdém poker -For advanced Players av David Sklansky och Mason Malmuth men den var främst för fl 10-20 $ men gav ändå lite okej tips. och om någon vet en bra NL Holdem bok som är lite advancerad skulle jag gärna vilja veta nmanet på den/dom . Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig. Men ska fundera på att börja spela 0,25- 0,50 nl kanske 2-4 bord ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela poker som proffsen av Phill Hellmuth..men framför allt sitta och nöta vid bordet och analysera felen du gör, det är den absolut bbästa medicinen, det kan jag lova :)

 

 

Tack för tipsen Jenzoar , jag har redan läst pokerhandboken ( gjorde faktist det innan jag började spela:) ) jag har också läst Holdém poker -For advanced Players av David Sklansky och Mason Malmuth men den var främst för fl 10-20 $ men gav ändå lite okej tips. och om någon vet en bra NL Holdem bok som är lite advancerad skulle jag gärna vilja veta nmanet på den/dom . Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig. Men ska fundera på att börja spela 0,25- 0,50 nl kanske 2-4 bord ..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen Jenzoar , jag har redan läst pokerhandboken ( gjorde faktist det innan jag började spela:) ) jag har också läst Holdém poker -For advanced Players av David Sklansky och Mason Malmuth men den var främst för fl 10-20 $ men gav ändå lite okej tips. och om någon vet en bra NL Holdem bok som är lite advancerad skulle jag gärna vilja veta nmanet på den/dom . Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig. Men ska fundera på att börja spela 0,25- 0,50 nl kanske 2-4 bord ..

 

Några tips till dig om du nu är 15 år vilket jag tror att du inte skulle hitta på:

 

1. Säg inte till någon att du spelar poker online, du vill väl inte ha ryktet som "spelberoende" trots att du vinner pengar? Dessutom kan folk hota dig på ett eller annat vis om de vet om att du lirar genom farsan/morsan. De kan också hota dig för att de vet om att du har pengar.

 

2. Skriv inte i forum att du är 15 år, moderatorn kan spåra IP-adressen och skicka till pokerföretaget som på 1 sekund stänger av ditt konto och konfiskerar alla dina pengar.

 

3. Börja lågt för att sedan avancera, ha inte bråttom, du är som sagt 15 år gammal.

 

4. Läs en fundamental pokerbok som hjälper dig med lite grunder.

 

5. Använd poker-tracker för att se om du gör några stora misstag.

 

6. Ha tålamod, allt är knappast frid och fröjd när det gäller poker.

 

7. Hoppa för guds skull inte av skolan bara för att du ser att poker ger dig enorma pengar kortsiktigt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig.

 

Självklart. Det är jävligt svårt att slå de små borden, men det är jävligt lätt att slå de stora borden. Jag har märkt det själv. Jävlar vilka fiskar det finns på 25/50. Oj, oj, oj. Man tror inte det är sant. Rika oljemiljonärer sitter och donerar pengar hela tiden. Har de inte nog med sitt harem? Transvestiterna på 0.05/0.10 spelar så jävla bra, så där gör jag aldrig några pengar. Fan, vilka jävla proffs! Och så sitter de på så låga nivåer! Jag blir helt tiltat varenda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig.

 

Självklart. Det är jävligt svårt att slå de små borden, men det är jävligt lätt att slå de stora borden. Jag har märkt det själv. Jävlar vilka fiskar det finns på 25/50. Oj, oj, oj. Man tror inte det är sant. Rika oljemiljonärer sitter och donerar pengar hela tiden. Har de inte nog med sitt harem? Transvestiterna på 0.05/0.10 spelar så jävla bra, så där gör jag aldrig några pengar. Fan, vilka jävla proffs!

 

Det räcker, du behöver inte vara sarkastisk. Försök istället att tillföra något till tråden och ge tips till trådskaparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tyvärr tror jag att 0.1 - 0.2 nl är lite för lågt för mig.

 

Självklart. Det är jävligt svårt att slå de små borden, men det är jävligt lätt att slå de stora borden. Jag har märkt det själv. Jävlar vilka fiskar det finns på 25/50. Oj, oj, oj. Man tror inte det är sant. Rika oljemiljonärer sitter och donerar pengar hela tiden. Har de inte nog med sitt harem? Transvestiterna på 0.05/0.10 spelar så jävla bra, så där gör jag aldrig några pengar. Fan, vilka jävla proffs! Och så sitter de på så låga nivåer! Jag blir helt tiltat varenda gång.

Om du läser hans inlägg så skriver han att 0.1/0.2 är lite för lågt, inte lite för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om någon vet en bra NL Holdem bok som är lite advancerad skulle jag gärna vilja veta nmanet på den/dom .

 

Harrington on Hold'em volym 1 & 2 är dom bästa (no limit)turneringsböckerna enligt mig (och många andra) :)

Sen har väl Phil Helmuth nyligen skrivit en bok om turneringspoker,,"Kill Phil",,som jag inte själv inte har läst men hört att den ska vara bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser hans inlägg så skriver han att 0.1/0.2 är lite för lågt, inte lite för svårt.

 

Oj! Ursäkta! Jag såg inte att han spelat i två månader.

 

Jag ber å det ödmjukaste om ursäkt! Jag hoppas att alla läsare i tråden godtar min ursäkt, då jag burit mig mycket dumt åt. Det kommer inte att hända igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har möjlighet, lägg upp korten på bordet och informera päronen. Låt dem obehindrat följa din utveckling, både inom som utanför pokern, även om du är säker på att du har full kontroll.

bra råd. jag började spela på internet när jag var 17 med mina föräldrars tillåtelse. två år senare försörjer jag mig på poker och mina föräldrar är fortfarande positiva och så, det känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju se till mig själv när jag började lira som satte in $20 in i det oändliga.

 

Ja? Du är en förlorande spelare eller också spelar du för högt.

 

Vad är problemet?

 

Jag tycker dock att alla nybörjare bör sätta in minst $1,000. Tro ingenting annat.

 

 

Eh. Antingen vill du inte förstå eller så fattar du inte. Jag skrev i början när jag lirade poker och då brydde mig knappast om BR-krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det må låt oskyldigt att en 15-åring spelar poker på nätet om pengar - men det är det inte - det är en brottslig handling och denna 15-åring är en brottsling.

 

 

Pokersiter på nätet har licenser från länder där det är lagligt med poker. Kraven för att få bedriva poker är att pokerspelarna är vuxna och då oftast minst 18 eller 21 år gamla. Pokersiter som inte följer licenskraven blir av med sina licenser och kan inte längre tillhandahålle poker.

 

Spelare som då gör att pokersiterna riskerar att förlora sina licenser och ljuger för pokersiterna bör i min mening starkt förkastas och fås att ändra sina vanor. Pokersiten kan när som helst - fullt lagligt - konfiskera denna 15-årings hela insatta kapital och utestänga honom att spela poker för all framtid på sin pokerplattform. Att bli avslöjad skulle vara mycket otrevligt för personen i fråga.

 

En 15-åring kan inte spela på nätet utan att ljuga om sin identitet - ett brott som i sverige är bedrägeri och är straffbelagt och kan leda till fängelse.

 

 

Därför ser jag med stor avsmak på de personer som i denna tråden ger råd åt en 15-åring att fortsätta att spela poker på nätet.

 

 

En 15-åring får inte spela poker på nätet om pengar. Sådan är lagarna. Jag vill därför uppmuntra ALLA att alltid rekommendera personer som inte är myndiga att sluta spela poker på nätet pga att de gör sig skyldig till brott om de fortsätter.

 

Det är viktigt att man från pokerspelare i allmänhet ser till att göra pokern mera rumsren genom att bekämpa olagligheter som sker på pokerrummen och därför bör alla som inte är myndiga starkt kritiseras om de spelar poker om pengar på nätet.

 

 

Med tanke på JJ och Zeejustin just blivit avslöjade med att fuska så finns det all anledning att tro att det kommer att bli mera vanligt att pokerspelare som ljuger blir avslöjade och att de även kommer att få hårda straff - förutom konfiskering av alla pokerpengar på siterna så kan det även bli långa kanske tom livslånga avstängningar från att öht få spela poker online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så mycket annat som en femtonåring gör som är både dummare och farligare. Visst så kan pokern rent utav vara farlig och skadlig då man kan förlora pengar och skada sitt psyke. Poker kan även vara ett nöje ett arbete eller en börda. Det gäller att ha självinsikt och det kanske en femtonåring saknar, men om Kisen håller det på en sund basis så kan det gå bra.

 

På ett sätt så kanske det är lite oroväckande att du vunit en stor summa och tror att det kommer gå lika enkelt i fortsättningen också.

 

Prata med din mor och far eller kanske en äldre bror som också spelar så att du håller dig a jour med din familj så även de kan hålla ett öga på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog ut 22 000 kr....

 

De resterande 6500 kr spelade jag bort...

 

Det började med 1000 kr sedan 1500kr och sen 2000 kr.

 

Hur du nu kan få ihop detta till att du har tjänat in 30000 som din rubrik säger övergår min matematiskt kassa hjärna men bra spelat i början iofs :)

 

200$+ 400$+850$+3600$=5050$ * 7,88=39 794

 

6500+4500=11 000 39 794-11 000= 28794 (+ 1400 kr på ett annat konto)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...