Gå till innehåll

15 år, tjänat in 30 000 kr!


Kisen

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du helt ska bortse från de 30000 kr du vann på turneringen. De flesta av dina vinnst pengar kommer ju från den. säger inte så mycket att du vann 30000 på en månad eller vad det var om allt kom från en turnering där du satsta 20 dollar, om man vinner en turnering beror visserligen på skicklighet men minst lika mycket tur också. satsa på att Spela några billiga turneringar och se hur det går, häng inte upp dig för mycket på att du vann en stor vinnst eftersom som det egentligen inte säger så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Varför uppmuntrar ni honom att fortsätta spela? Hela tråden tyder på en osäkerhet som verkar vara svår att hantera.

Du kan inte räkna med att vinna hela tiden. Fråga alla erfarna spelare här, det finns gott om dem, och du märker snart hur många som varit i liknande kurvor. Rent statistiskt behöver det inte betyda att du är varken bra eller dålig spelare. Precis som Moneymaker hade stor tur att vinna WSOP via en satellit, kan du haft oturen att korten inte var med dig - eller turen att de var med dig i början.

 

Även om du tjänat stora summor som 15-åring, måste du överväga att hålla en balans med resten av livet. Att du uppfattar mig som din farsa nu är förståerligt, men om du nu väljer att fortsätta, spela hellre om mindre och lev gott på resten tills du blivit äldre. Det lär dämpa svackkänslorna som du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan innan den turneringen och efter har jag vunnit turneringar samt cash games. Jag går plus i genomsnitt och är ritkigt nöjd med mitt spel. Hoppas bara jag kan utvecklas i samma takt som nu och börja lira live när jag fyllt 18 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Kan ju se till mig själv när jag började lira som satte in $20 in i det oändliga.

 

Ja? Du är en förlorande spelare eller också spelar du för högt.

 

Vad är problemet?

 

Jag tycker dock att alla nybörjare bör sätta in minst $1,000. Tro ingenting annat.

 

Snälla nån de behövs väll absolut inte!

 

Kisen behöver lära sig från grunden, oavsett talang eller inte... Du får absolut inte ha för bråttom kisen! Eftersom man alltid lär sig mest på erfarenhet så får inte erfarenheten kosta för mycke!

 

Kolla vad den lägsta nivån du hittar har för stort inköp, sedan sätter du in 30 såna stora inköp på sidan... Sen HÅLLER DU DIG TILL LÄGSTA NIVÅN tills du har 30 stora inköp på nästa nivå... DÅ kan du gå upp till den! Det är träligt, och tråkigt att inte kunna tjäna lika snabba pengar man en gång gjorde, men lets face it. Att du tjänade 30 k kr på så kort tid med dom små insättningarna säger att du har talang, men också hade stor tur!

 

En mycke bättre spelare än dig hade lugnt kunnat drabbas av lite mindre tur än dig och fått en mycke sämre start. Det är inte kunskapen du saknar för att tjäna såna summor, det är pengarna!

 

1000 dollar behövs INTE i min mening! Det är snarare dumt att kasta bort 10 månaders studiebidrag i den låga åldern på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag bara tacka för all respons, kul att folk bryr sig :)

Faktist så har jag tagit ett "break" nu under sommaren. Kände att jag kan lägga mer tid på pokern under vintern då vädret har mindre att erbjuda .Har tagit ut alla pengar från pokern o lirar endast lite free rolls då jag har lite över tid.

 

Många snackar om rutin osv, nån har också nämnt mycket tur i turneringen jag vann. Men faktan är den att jag endast vann 1 gång då jag var i underläga "öppna kort" o då var de en 60 - 40 situation (kan eventuelt ha vart något mindre läga tex 3bb strl på poten då jag vunnit i underläge). Hela tureningen fick jag bad beats emot mig plus ett antal förlorade all in situationer. Vann antaglien turneringen genom att bluffa o köra agressivt men ändå solit då de passa. Otroligt många passiva-"fega" spelare på betsson 10 k guaranted iaf måste jag säga. Kul turnering för den som gillar o leka med sinnen :D Om jag själv skulle ta fram det jag är bäst på som spelare (i mtt o sng) är det nog överslagstiden i slutet av turneringar och på betsson kan man utnyttja de till max.

 

Angående rutin o inköp så kommer jag lägga in 2000 kr på ett konto på slutet av sommaren o lira lite low bord för att sedan trappa upp .

Men ni ska veta att jag har lirat mycket cash games innan plus turnering så rutin är de inte brist på ( tro de eller ej)

 

Hoppas att de kommer bra och vill återigen tacka er alla , föresten de finns ett sjunde sinne ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Angående rutin o inköp så kommer jag lägga in 2000 kr på ett konto på slutet av sommaren o lira lite low bord för att sedan trappa upp .

Men ni ska veta att jag har lirat mycket cash games innan plus turnering så rutin är de inte brist på ( tro de eller ej)

 

Tyckte du sa att du bara lirat 2 manader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter som em discussion på "fantastiska" Lunarstorm om en tjej i min förra skola som är gravit. Och hon är bara 14 år!(men hon ljuger säkert) Och att vara med barn som 14 åring är väl mycket värre än att spela poker på internet när man är 15 år. Så det finns andra saker i världen att gnälla på.

 

Iallafall så är jag *host* antal år och jag spelar enbart freerolls, för att sedan när jag vunnit en viss summa börja spela lite billiga turneringar.

 

T :heart: J :heart: Q :heart: K :heart: A :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter som em discussion på "fantastiska" Lunarstorm om en tjej i min förra skola som är gravit. Och hon är bara 14 år!(men hon ljuger säkert) Och att vara med barn som 14 åring är väl mycket värre än att spela poker på internet när man är 15 år. Så det finns andra saker i världen att gnälla på.

 

 

 

Ja, och i Libanon bombas folk.. och i Harlem i USA skjuts folk ihjäl... och.. tja vad kan vi mer dra upp för sjukt orelevant men festligt..

 

.. jo just det, i Kina äter man hundar, och Jehovas vittnen äter barn.

 

Ja, det finns uppenbarligen värre saker att gnälla på än att en minderårig spelar poker, så därför kan alla sådana diskussioner läggas ned omedelbart? Eller hur, Zidane?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

 

Många snackar om rutin osv, nån har också nämnt mycket tur i turneringen jag vann. Men faktan är den att jag endast vann 1 gång då jag var i underläga "öppna kort" o då var de en 60 - 40 situation (kan eventuelt ha vart något mindre läga tex 3bb strl på poten då jag vunnit i underläge). Hela tureningen fick jag bad beats emot mig plus ett antal förlorade all in situationer.

Vinner man en turnering med så många deltagare har man haft tur, det är bara att inse fakta. Om du skulle sätta Phil Ivey att spela mot 5000 åsnor så måste han också ha tur för att vinna. Det räcker helt enkelt inte att spela bättre än de andra, man måste ha flyt också. Det kan räcka med att ha flyt utan att spela bra, men aldrig att spela bra utan att ha flyt när det är så många deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

Nix! Men dom tar pengarna och sätter dina föräldrar i fängelse. Så du får varken behålla pengar eller föräldrar. inte så skoj när du blir hungrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

 

Det är det närmaste stört omöjligt för någon att klura ut att just du spelar poker ifall du gör det i någon som är över 18 års namn, opch ännu omöjligare att bevisa det. Spelar du i ditt eget namn är ju det värsta som kan hända att ditt konto blir låst. Farbror polis kommer knappast knacka på dörren.

 

Kan säga så mkt som att min pokerkarriär är ett enda stort mörker vad det gäller hur gammal jag är och hur gammal jag var när jag började, men jag kan säga så mkt som att jag är fruktansvärt glad att jag började. 85k svenska är väl en helt okej utökning av kassan hittils iår.Håller sånt borta från min dagbok då det bara väcker massa jobbiga diskussioner, så tillsvidare är jag född den 14:e november 1960 och har ett feminimt namn. För vadå, jag som påstår mig vara en kille här kan ju lika gärna vara den personen jag skrev här precis ovan. Ljuga är lätt på internet, så länge man ljuger på "rätt" sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

 

Kör play money tills du är 18.

 

 

 

Men kan dom straffa mig om jag kör play money då? Jag har över två miljoner på Pokerstars :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

 

Kör play money tills du är 18.

 

 

 

Men kan dom straffa mig om jag kör play money då? Jag har över två miljoner på Pokerstars :S

 

Gör cashout innan de upptäcker dig!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det där med straff? Jag är 13 år, om jag spelar poker (jag säger inte att jag gör det eller inte gör det), kan myndigheterna straffa mig då? Jag är väl inte straffmyndig? Så är det fritt fram eller?

 

Så tillsvidare är jag född den 14:e november 1960 och har ett feminimt namn. För vadå, jag som påstår mig vara en kille här kan ju lika gärna vara den personen jag skrev här precis ovan. Ljuga är lätt på internet, så länge man ljuger på "rätt" sätt.

 

Det enda problemet kan väl isåfall vara att få ut pengarna om sidan som du spelar på vill ha kopia på ID kort osv.. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...