Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar på Party och Stars för att jag trivs där. Mycket SitNGos och spel nattetid.

1) Ja. Jag har mött liknande spelare. Kan spela likadant mot dem ja.

2) Jag har INGEN read på han.

3) Jo, den funkar. Den innehåller dock ett antal fundamentala brister som jag försöker påpeka. Sen tycker jag det är dumt att argumentera utifrån resultat vad som är bra poker när dels turmomentet spelar en stor roll i enskilda händer samt att du samt jag kan dra till med vilka siffror vi vill för att på så sätt styrka våra åsikter.

5) Bara för att man har superbra postflop-spel ska man medvetet inte ha ett sjukt dålig preflop spel.

Teorin om SC och vad du vill spela de mot tror jag är bra utrett i litteratur och i andra forum på nätet. Du har fel där.

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Detta är komiskt, som Westside och Eastside i rapkriget.

"LAG-Maffian" mot "Weaktight-Maffian"

Edit: Forna rap"kriget" kanske man ska säga :)

Postad

Angående handen som postades nylingen:

Iom med att du inte har skrivit vad för sorts read du har på spelarna inblandade i potten så blir det mer eller mindre basic kritik.

Varför reraisar du inte preflop? Vill du inte veta vart du står eller vill du se det vid showdown? Eller beror det på att fi är relativt shortstacked och du vill bara se en billig flop med en rätt stark hand mot shortstacks...

Reraisen på floppen är tok för liten eftersom du ger fi odds att syna om denne sitter på flush draw. På turn är det samma sak igen. Även om reraisen var lite kraftigare så ger det ungefär 25% i pottodds för fi att syna där. Återigen om han har flushdraw kommer han ej släppa det.. Om du har bestämt dig att AQ är den bästa handen då måste du sätta press på dina motståndare. Du kan inte sitta och vela. Problemet ligger i att du har absolut ingen aning vad för sorts hand Fi kan ha Varför? Jo, för att du lät de se floppen alldeles för billigt när du sitter med en rätt stark hand(preflop) + att du har position. Om du reraisar preflop behöver du inte oroa dig för small pp -> set eller suited (gap) connectors som 46 etc.. På det sättet som du spela den handen (preflop) så kan man inte spela den för starkt postflop för trots allt har du bara ett par. MEN återigen om du bestämmer dig för att du tror du har den bästa handen så raisa ordentligt...

Hur jag skulle spela handen?

Reraisa ungefär 4-5 ggr fi raise dvs. 80-100 dollar. Om fi går all in så är det relativt lätt att folda den handen. Dels för att oftast brukar gayraise från shortstacks vara AA, KK, QQ AK... Om du får syn så bettar du halvpott oavsett flop och jag kan lova dig att du vinner den handen mer än 50%. Om fi går all in trots att A har träffat på flop så måste du i princip syna, enda handen som kan slå dig är AK...

Postad
Kommentar?

Game # 322241131 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Minsk"

Game ended 2006-05-06 00:51:33 GMT+01:00

Players:

JeffDahmer (EUR 1 039,00 in seat 1)

jonteg (EUR 356,84 in seat 2)

Lazze76 (EUR 422,86 in seat 3)

CruelAnt (EUR 862,75 in seat 4)

Modesty-B (EUR 811,75 in seat 5)

allesinnes (EUR 1 361,25 in seat 6)

sotomayor (EUR 817,75 in seat 7)

chrissan (EUR 855,07 in seat 8)

Dealer: allesinnes

Small Blind: sotomayor (5,00)

Big Blind: chrissan (10,00)

allesinnes was dealt: Ah - Qh

JeffDahmer Fold

jonteg Raise (20,00)

Lazze76 Call (20,00)

CruelAnt Fold

Modesty-B Fold

allesinnes Call (20,00)

sotomayor Fold

chrissan Fold

Flop As - 4s - 6d

jonteg Bet (31,00)

Lazze76 Call (31,00)

allesinnes Raise (95,00)

jonteg Fold

Lazze76 Call (64,00)

Turn As - 4s - 6d - Jc

Lazze76 Bet (31,00)

allesinnes Raise (135,00)

Lazze76 Call (104,00)

River As - 4s - 6d - Jc - 7d

Lazze76 Check

allesinnes Check

Du ska raisa preflop för att få spela en större pott i pos.

Postad

Raisa preflop är optional/read dependent, syn är helt okay också. Du möter en tomte och får väl försöka spela om man gör mot en tomte, flop och turn är väl inte något katastrofalt mot en idiot som i princip går att läsa som en öppen bok således, men river är löjeväckande. Det ligger 535 i poten och han har 170 kvar, du väljer att checka bakom, det funkar seriöst inte vem du än möter.

Och Romanista: Jag mår illa av att se sånt basic matematiksnack du kör med, särskilt när du räknar fel också. Försök inte göra NL till ett enklare spel än det är, du har läst för mycket böcker och precis förstått vad pottodds innebär; dags ta nästa steg och avlära sig det där och förstår vad NL handlar om egentligen. Blabla har du bestämt dig för att du har bäst hand så raisa ordentligt, blablabla du får inte sitta och vela blalblabla. Försök förstå vad det innebär att få värde av sämre händer istället för att sitta och räkna som en nybörjare på vad du ger för rent matematiskt odds till draghänder inför nästa kort, som du dessutom misslyckas med.

För övrigt blev du utdömd i samma ögonblick som du skrev "Varför reraisar du inte preflop? Vill du inte veta vart du står..." Another one bites the dust, mr "Jag-vill-höja-för-information" (så folk kan fatta bättre beslut mot mig och jag förlorar allt värde de flesta av alla mina händer har).

Vad som är etter värre än mickols spel är de jävla förstå-sig-påare som kommer med hejkomochhjälpmig-idéer som i själva verket är rena jävla björntjänsterna när det kommer till strategiförslag.

Postad
hur många timmar har du spelat idag egentligen, mickol? :shock:

4 "igår" , 3 inatt. Grym timpenning ju :)

Ska skriva om handen snart när jag har spelat klart för inatt

Postad

AQ handen är bra spelad tycker jag.. hade spelat nästan likadant själv utan read mot shortstacks. Jag hade förmodligen höjt upp hans dubbling preflop när jag har pos på dom.

JJ handen är bra spelad mot Esat.. han är ju nästan största donatorn just nu på 2/4 -- 5/10 så... såg han f.ö. på 3handed 50/100 igår kväll med bla Tina1 :) Han brukar bärja dagarna på 2/4 och sen klättra uppåt.. :) Han måste ha sjukt mkt cash den snubben.. hoppas dom räcker länge :)

Postad

NI ÄR FÖR SJUKA HUR KAN NI CHECKA BAKOM SOM HANDEN SPELATS NÄR SPELAREN GANSKA KLART OCH TYDLIGT MED SINA BETS OCH SITT SPEL VISADE VILKEN MONSTERTOMTE HAN ÄR TILTA MIG MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER :evil::evil:

Postad
Tror inte Esat skottade när han körde 25/50 mot The_____Sea. Ser ofta Esat på £10/20 HU på crypto.

haha omg.. sjukt.. han är ju riktigt jävla kass...

• Skapa nytt...