Gå till innehåll

-


mickol

Recommended Posts

Jag håller med om att Mickol gör fel i att ignorera marginella +EV beslut när han tydligen har rulle nog att ta dem, men det bästa sättet att få honom att inse detta är nog knappast med hjälp av påhopp - eller mer generellt, taskig attityd.

 

Mickol är en bra, vinnande pokerspelare och han skulle antagligen klara av att anpassa sitt spel efter motståndet om han försökte kliva upp i nivå.

Men som det är just nu behöver han uppenbarligen inte.

Han har hittat ett spel som minskar fluktuationerna och samtidigt ger en väldigt fin vinst, att kalla detta spel för korkat är bara... ja.. - i brist på än snällare ord - skrattretande.

 

såå bra skrivet. exakt vad jag försökt säga men inte lyckats så bra.. =)

 

tysta nu.. fortsätt med dagboken mickol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mickol spelar så sjukt dåligt i majoriteten av de händer han postar. Jag spelade nog lika kasst men åt det mer aggressiva hållet tidigare. Har höjt mig sjukt mycket efter att ha snackat med Nebbis och Jacobmal plus att ha funderat själv. Jag plussade dock tokmycket redan tidigare.

 

Klart det går att vinna pengar när man limpar KK och hittar en pelle som har JJ och trycker med tre underkort.

 

Jag har postat händer där jag limpat höga par i konstiga positioner och fått mängder av tomtestämplar på mig efter det. MED RÄTTA. Nu är det plötsligt Mr Weak Tight Average Svensson Stabil Inkomst som postar detta... what a hero liksom.

 

Minska variansen... folk skrattar åt det.

 

Jag utmanar dig. Spela 5/10 på Party två veckor. Du kommer inte plussa en dollar mot en enda regular.

 

Och så Jockemedkniven: Dina diskussioner och åsikter hör hemma på PlayMoney-nivån.

 

Och limpa 79s och lägga mot en höjning. Det går emot hela meningen med att spela handen från början. Du VILL spela den mot höga par. Du vill inte spela den mot Q7o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mickol spelar så sjukt dåligt i majoriteten av de händer han postar. Jag spelade nog lika kasst men åt det mer aggressiva hållet tidigare. Har höjt mig sjukt mycket efter att ha snackat med Nebbis och Jacobmal plus att ha funderat själv. Jag plussade dock tokmycket redan tidigare.

 

Hur kan du säga att jag spelar kasst när jag vinner händerna?

 

Klart det går att vinna pengar när man limpar KK och hittar en pelle som har JJ och trycker med tre underkort.

 

Jag har postat händer där jag limpat höga par i konstiga positioner och fått mängder av tomtestämplar på mig efter det. MED RÄTTA. Nu är det plötsligt Mr Weak Tight Average Svensson Stabil Inkomst som postar detta... what a hero liksom.

 

 

Poängen är att LFC är superaggro tomte som höjer i 95% av fallen, oberoende av andra spelare. Det absolut bästa sättet att vinna mot en sådan spelare, enligt mitt synsätt av poker, är att maskera sin hand och på så sätt låta LFC tro att han leder. Hur mycket pengar tror du jag hade fått ut om jag istället tog kommandot och tvingade han ta beslutet om hans JJ var bra?

 

Minska variansen... folk skrattar åt det.

 

Pratar du om dig själv i tredje person?

 

Jag utmanar dig. Spela 5/10 på Party två veckor. Du kommer inte plussa en dollar mot en enda regular.

 

Tror du verkligen det är någon oerhörd stor skillnad på spelarna på party och B2B? Jag antar utmaningen så fort jag är färdig med WSOP-grinden.

 

Och limpa 79s och lägga mot en höjning. Det går emot hela meningen med att spela handen från början. Du VILL spela den mot höga par. Du vill inte spela den mot Q7o.

 

Jag vill se en billig flop med dem mot många spelare, mitt spel bygger på att spela väldigt mycket händer och när jag väl träffar få bra betalt för det. Att fiska med 79 mot högre par är inte, enligt mig, ett optimalt sätt att vinna pengar på.

 

edit: stavfel

 

1. Du spelar dåligt. Vi kan testa att posta lite av dina händer på 2+2. Du kommer bli totalsågad. Sen om du vinner händerna spelar ingen roll. Jag gjorde några skitdåliga manövrar i Deauville men vann händerna.

 

2. Jag gör också så ibland mot sådana idioter. Grejen är att han inte lägger JJ så länge det ligger högre kort ute. Lyckas du då få en reraise mot dig preflop har du hela hans stack direkt ju. Tar du istället en flop med AQx på så vinner du ju jättemycket.

 

3. Bland annat.

 

4. Det finns proffs som slaktar dig där. Det finns det inte på b2b i lika hög utsträckning.

 

5. Detta är en typisk tomteåsikt. Vi ser många floppar billigt. Sen får vi jättebra betalt när vi träffar! Jo så funkar det ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och limpa 79s och lägga mot en höjning. Det går emot hela meningen med att spela handen från början. Du VILL spela den mot höga par. Du vill inte spela den mot Q7o.

 

Exempel. Flop 779. Vill du hellre att fi har Q7o eller AA i det läget?

 

Flop 77x, vill du hellre att fi har AA än Q7o?

 

Flop 79Q. Du torskar hela din pott på din kicker.

 

Vad är vanligast? Flop 77x eller 779?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och limpa 79s och lägga mot en höjning. Det går emot hela meningen med att spela handen från början. Du VILL spela den mot höga par. Du vill inte spela den mot Q7o.

 

Exempel. Flop 779. Vill du hellre att fi har Q7o eller AA i det läget?

 

Flop 77x, vill du hellre att fi har AA än Q7o?

 

Flop 79Q. Du torskar hela din pott på din kicker.

 

Vad är vanligast? Flop 77x eller 779?

 

Det är här spelintelligens kommer in i bilden. Jag tror att jag är jävligt duktig på att läsa av min motståndare och på så sätt förlora så lite som möjligt när jag har en sämre hand, och vinna så mycket som möjligt när jag har en vinnande hand. Måste gå nu men jag skriver svar på ditt tidigare inlägg när jag kommer tillbaka.

 

78 och T7 spelas exakt likadant på den floppen. Finns ingen spelintelligens i världen som kan lösa detta billigt och bra med 100-200BB.

 

Och snälla. Kom inte med nån tragisk kommentar att du bara skulle spela 7x där x är på övre halvan eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Det finns proffs som slaktar dig där. Det finns det inte på b2b i lika hög utsträckning.

 

Ne, om det inte finns proffs där, vem är då idiotisk och spelar där?

Jag har sett ett X antal händer du spelat, som vilken jävla amatörtomte som helst, så skippa sågandet av mickol, då han verkar vara en bra mycket bättre spelare än dig som inte ENBART förlitar sig på lite klonkarflax, du gör dig till åtlöje mats.

 

Och att mina argument o.s.v hör hemma på playmoney, kanske det kanske, men jag verkar ha en bra mycket vettigare syn på livet än att sitta där som en random geek och tro att pengar är allt, bollocks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att folk härinne förväntar sig att man ska hålla ivey-klass för att slå 5/10 härinne. När killen sen dessutom inte räknar EV som Chris Fergusson blir det helt plötsligt ännu värre. Vad är detta! Spelar på min nivå, vinner lika mycket pengar men spelar inte.... som jag..?!

 

Glöm inte bort att 5/10 fortfarande är mid-stakes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ne, om det inte finns proffs där, vem är då idiotisk och spelar där?

Jag har sett ett X antal händer du spelat, som vilken jävla amatörtomte som helst, så skippa sågandet av mickol, då han verkar vara en bra mycket bättre spelare än dig som inte ENBART förlitar sig på lite klonkarflax, du gör dig till åtlöje mats.

 

Och att mina argument o.s.v hör hemma på playmoney, kanske det kanske, men jag verkar ha en bra mycket vettigare syn på livet än att sitta där som en random geek och tro att pengar är allt, bollocks

 

Jag spelar där för att B2b inte har tillräckligt med bord dygnet runt.

 

Sen kan vi käfta om vem som är bra eller inte. Lyssna på Jacobmal då. Tror ingen här inne tvivlar på att han är duktig. Han håller samma linje jag gör.

 

Resten av ditt inlägg är inte värt att bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det här med 7s9s jo man vill verkligen, verkligen spela demmot ett högt par, det är ju då man får betalt om man träffar.

Jag skulle föredra att spela den mot 72o. Då behöver jag inte träffa.

Spelar du handen som en semibluff från start menar du? Mot en weaktight spelare? Chansen att han har AK/AQ på floppen är större en ett par och han foldar? Bet om det inte kommer ett A(KQ) på floppen?

Så antingen träffade man eller så uppstår en EV(totalt sett)+ situation ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart att snittet mot just AA är dåligt eftersom man får en raise mot sig som man inte har implicita för men mot HD som sådan hos en viss kategori av spelare behöver det ju inte vara dåligt.

Om man ser olika möjligheter som variantträd. Med en viss read(alltså hur fi skulle spela en viss hand) så kan man "teoretiskt" spela fel på en gata men det blir ändå rätt eftersom man ofta hamnar i bra situationer senare.

Det är ett jävligt svårt spel som nog inte många klarar av och på normala nivåer lönar det sig nog bättre att vänta in tillfällena. Men spelar man mot riktigt skickligt motstånd så får man nog lov att ta alla EV+ chanser man kan få oavsett hur små de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det här med 7s9s jo man vill verkligen, verkligen spela demmot ett högt par, det är ju då man får betalt om man träffar.

 

Av min erfarenhet har jag kommit fram till att de inte är situationerna där jag tjänar mest pengar.

Nej det gäller att fullfölja dem mot rätt spelare i rätt sekvens tror jag. Det är ett svårt spel ett ganska sjukt spel faktiskt men för en del fungerar det. När de träffar 2par+ lyckas de få in ganska mycket pengar och när de missar så bluffar de med framgång i vissa lägen.Så att deras spel blir "korrekt" ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...