Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag håller med "lag-maffian" om att det är sjukt dålig poker att inte ta en 53%are om man vet att det är en 53%are (även om jag respekterar att man vill hålla ner sina "swings".

Däremot tycker jag att det är väldigt bisarrt att man kan döma ut en spelare och säga att han skulle bli krossad mot lite bättre spelare. Det är ju inte så att han spelar förutsägbar poker. Det är slutsatser ni drar för att han spelade AK som han gjorde. Eller rättare sagt - inte gjorde.

Nebbis & co klarar inte av/vill inte läsa det jag skriver. Har inte sagt att jag inte tar 53%, har sagt att jag inte tar 49%.

Lol du är så pinsam ju. Men definitivt alla vektajta B2b-svenskars idol.

^_^

Postad

Lol du är så pinsam ju. Men definitivt alla vektajta B2b-svenskars idol.

Som sagt, tragiskt Mats. Kan du förklara för oss idioter varför det är bra att gambla till 49% chans? Eller varför vi alla inte borde sätta oss vid roulettebordet istället.

Pengar i potten, pengar i potten! Och Poker är ett spel. Inte ett fast jobb med fast inkomst.

Postad
Räcker med det faktum att du under hela din livstid aldrig gått allin före flopen, och aldrig tänker göra det heller, med annat än stora pockets.

Jag skiter fullständigt i huruvida du respekterar mig eller inte, det rör mig inte i ryggen. Upp till dig om du vill bli en bättre pokerspelare eller inte. De flesta spelarna är inte speciellt bra men gör pengar på att många är ännu sämre. Du tillhör denna skaran, inget att skämmas för, du drar in dina stålar (i nuläget) ändå, men sluta för all del att bestrida det faktumet.

Allt är relativt.

Om man konstant knäcker €5/10 på B2B på ett par hundratusen i månaden - kan man inte räknas som en bra pokerspelare då?

Edit: ^_^

Postad

hehehe, min snopp är 12 meter lång!!! Vann jag nu? *sneglar förvantansfullt mot moderatorerna* :oops:

Seriöst pojkar, sluta mäta snopp/hjärna/starkaste pappan mm. Ni är alla vinnare i mina ögon (arguing on the internet is like competing in the special olympics, even if you win you are still retarded.. Och ja menar ni är värdiga guldmedaljörer hela högen *skrockar på ett inövat förmätet sätt*).

Skämt och sido, vad är upp med alla personangrepp? Är ni sådana små små människor att ni måste ta till sådana tjyyyvknep? Jag tycker att moderatorerna på detta forum (t.ex. Hjort som faktiskt är den enda som (endast) sagt något konkret och vettigt i denna diskussionen) borde vifta lite med pekpinnen innan någon blir lesen och hasplar ut sig något ännu värre än vad som redan hasplats.

Att enhälligt döma någon till en "sjukt tightweak apa" eller "patetisk människa" säger mer om er själva än personen ni bannar. Undrar förresten vem som har första tjing på "vinnande korrekt poker"? Har svårt att se att det inte finns utrymme för flera spelstilar än den som enligt någon annan är den rätta. Jag önskar jag vore lika bra som iremmats för då skulle jag bli rik, men jag önskar också att jag vore lika bra som mickol för då skulle jag också bli rik. Att stirra sig blind på en brist gör att man ofta offrar poängen för att slänga iväg en jabb mot en oskyddad haka istället.

Jag anser att t.ex. Ronaldinho är en FANTASTISK målspottare, men jag tycker även att Ronaldo (i sitt esse) var en FANTASTISK målspottare. Enligt mig har dessa två spelare olika spelstil som uppenbarligen passar bra/mindre bra beroende motstånd, men de gör bägge mål. Jag inser att man skulle kunna dra liknelsen "jo men om Ronaldo skulle skita i skjuta mot mål o passa istället varje gång han inte kände sig 23917312867213% säker på o göra mål så skulle han offra mål EV helt i onödan o därför vara en sämre målspottare", men eftersom vi alla inser det löjliga i den jämförelsen så låter vi bli.. mmmkey?

Fastställt: Ja, mickol vill hellre spela händer där han är favorit än coinflip, detta är INTE maximal EV enligt de normer man baserar EV på, men vi har då INTE tagit i beaktande den eventuella EV:n det kan ge uttryck i andra former utöver den rent matematiska. (vilka det är får någon med mer ork och uppfinningsrikedom förklara)

Ni har så mycket kunskap, varför ödsla den på någon som ändå inte vill ta åt sig av den? Ödsla den på mig istället? =) teach me Nebbis, iremmats mfl :D

Jag skulle på stående fot gärna byta min pokerkarriär mot Mickols eller iremmats för den delen. Som sagt ni är alla vinnare, så sluta tävla om vem som är den största vinnaren, det enda ni kommer kröna är en guldmedaljör i special olympics.

peace out o puss i ljumsken.

Postad
Snyggt, ta bort "den här handen" och skapa en helt annan betydelse av meningen! GW!

Verkar vara dags att ge upp pokerforum för mig, om det ska vara en jävla dom vs oss-mentalitet där folk som inte fattar något försvarar folk som dom (förmodligen) inte ens känner bara för att dom uppenbarligen vinner pengar på sitt spel.

Lär inte skriva mycket mer här framöver som det känns nu.

Vafan Nebbis, inte fly fältet bara för att killen du körde över utan pardon blev sur? Spelar ju ingen roll hur rätt du har, kanske gjorde ont för det? O bli överskörd menar jag :) Du har ju VÄLDIGT mycket intressant pokerkunskap som iaf JAG vill ta del av, så sluta inte skriva här bara för att du inte kan säga saker på ett trevligt sätt ;) Fuck it, speak your mind and take the heat osv osv. Jag tycker du ska stanna och dra på dig flammsäkra trikåer! :)

Postad
S

Wow, vi kommer verkligen sakna dina konstruktiva inlägg

Ja. En av få som skriver läsvärda saker om NLT.

Postad

Nebbis m.fl.:

Hört talas om att anpassa spelet efter motstånd?

När man har bra table selection och spelar med spelare som är sämre än en själv och man vet man kommer spela ut dom postflop, varför ta en som bäst 50/50 situation då? ok, i 1 fall av 100 har han AQ där...

Postad
S

Wow, vi kommer verkligen sakna dina konstruktiva inlägg

Ja. En av få som skriver läsvärda saker om NLT.

Word!

Postad

Kan inte nebbis starta en egen dagbok, så får vi ett triangeldrama?!

:lol:

Summa sumarum borde ju iaf vara att det finns olika sätt att spela poker på, vissa bättre än andra. De olika sätten funkar på olika nivåer och mot olika spelare, varje hand är relativ. Följer både mats och mickols dagböcker, båda är intressant nöjesläsning!

Vad gäller nebbis så är du fantastiskt dålig på att acceptera folks sätt att se på poker. Dock så läser jag dina inlägg med stort intresse och har lärt mig mycket av DITT sätt att se på spelet. Tycker det är trist att du inte vill skriva mer här på pf.

Postad

Så här började det:

Tycker det hela verkar motsägelsefullt. "Galen, kan ställa in med lite vadsomhelst" och "han måste ju som sämst ha PP". Bestäm dig, är han semi-maniac eller inte? Är han det (och nu hade han inte ens fullt upptag) ska du inte ens behöva fundera över att få in degen med AK (vi förutsätter förstås att det är situationer där du vet att du bara kommer vara upp mot honom och inte har ngn som har dig i rävsaxen.) Ditt resonemang att passa när du får 50/50 och bättre än jämna pengar är ganska löjeväckande; vad du säger är att du skulle folda 22 mot AK preflop allin om ni spelade med öppna kort. Gå ner i nivå om du känner så, annars kastar du bort en massa pengar på att inte ta de situationerna.

Det är jag som utrycker mig slarvigt. Med vad som helst menar jag ändå spelbara kort för allin men ändå inte vad en normal spelare skulle göra, som låga PP tex. Som jag skrivit ovan anser jag det vara idiotiskt att coinflipa om sina inköp. Jag skulle lägga 22 mot AK ja. Handlar inte om nivå, det handlar om mitt sätt att spela cashgame på. Som sagt ovan, jag tjänar bra med pengar så det är väl ganska löjeväckande att säga att jag spelar poker på ett dåligt sätt?

Och sedan ändrade Mickol åsikt senare:

Nebbis & co klarar inte av/vill inte läsa det jag skriver. Har inte sagt att jag inte tar 53%, har sagt att jag inte tar 49%.

Jag anser precis som irenmats och nebbis att man bör ta varenda liten gnutta av EV+ som man kan annars spelar man på en för hög nivå.

BTW. Nebbis är en av de få som jag tar till mig av vad han skriver.

Postad
Om du nu har en så jävla stor BR som du skröt om, varför bryr du dig om en JÄMN inkomst då? Titta på din snittvinst över några månader istället så fattar du väl för fan att du bara förlorar pengar på att MEDVETET minska din edge, låter ju helt befängt för h-vete.

Om man är känslig för tilt så kan det finnas ett jätte-värde i att ha låg varians. Att inte tilta ger ju också några procents edge mot motståndet. Eller tänker jag fel då?

• Skapa nytt...