Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du verkar också jävligt avundsjuk på att jag hade tur i rätt turnering... jobbigt för dig är allt jag kan säga.

Det är ganska jobbigt för samtliga här.

Det är inte så att vi stör oss på att du vann EPT, det var roligt för dig rune; men det blir aningen irriterande när du ska skriva med det i varje post.

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag betar alltid 4BB preflop. Om nu killen betar 4.17BB... överbet?

Tar du ett 60/40 läge preflop? Synar du all in med open ended str8 flush drag på floppen?

1. Om ingen limpat så är det ju ett överbet?

2. Du kanske vill ta topset eller nått som exempel, OESFD behöver ju inte vara favorit mot fi's HD.

edit!:

Förtydligande, den övre meningen i mats inlägg är 1, den undre 2 - jag riktar mig mot mats.

Postad
men det blir aningen irriterande när du ska skriva med det i varje post.

Men det gör han ju inte.

Givande inlägg..

Klart jag vet att han inte skriver med det i varje inlägg, men man får väl överdriva lite här och där?

Som många har uttryckt sig använder han ofta sin EPT titel för att försvara sitt spel etc - han KUNDE lika gärna skriva med sin #1 placering i signaturen, för det är så folk uppfattar honom.

Postad

Kan passa på att förklara min ställning innan jag får trehundra påhopp på mig av LAG-ligan(eller vad det nu var ni kallade dem).

Visst kan man re-raisa i AK handen men då vi vet att han är en maniac, och mickol tycker sig kunna läsa honom relativt bra känns synen fullt acceptabel.

(Jag föredrar den t o m)

Personligen tar jag alltid ett +EV beslut och offrar lite variation, men nu var det inte heller det tråden handlade om från början.

Det som jag tror mickol tvivlade på var huruvida en syn på fi's eventuella all-in efter reraisen hade varit +EV eller inte..

Jag tycker att LAG-ligan har skött sig oerhört dåligt i denna "diskussion" och mickol förtjänar ros för att ha svarat på samtliga poster och utvecklat sig bra.

All makt åt Tengil, vår befriare.

Postad

mickol:

Mats, du börjar i mina ögon allt mer och mer framstå som en tragisk människa.

Amen! :roll: Sämre avslutning på en argumentation får man leta efter.

Men annars räcker det nu, du spelar som du vill. Om du inte vill maximera din vinst är det ju upp till dig. De flesta har detta som sitt yttersta mål, därav inläggen från Irenmats med flera.

gl

Postad

edit.

En fråga Mickol, det verkar som du har bankrulle att gå upp i nivå. Är det något du funderat på eller passar 5/10 dig bäst? Såg att du spelat 10/20 ibland, hur pass stor är skillnaden tycker du?

Postad
Du kastar förresten lite sten i glashus angående att ge upp värde mtp på din match mot KL.

Huh? Nu har jkag sovit 0 timmar inatt, men jag förstår inte riktigt hur du menar :)

Postad

Som många har uttryckt sig använder han ofta sin EPT titel för att försvara sitt spel etc - han KUNDE lika gärna skriva med sin #1 placering i signaturen, för det är så folk uppfattar honom.

Jag använder den för att motivera mitt turneringsspel ja. Vad i helsike är fel med det? Och det är väl klart folk förknippar mig med det i första hand, skulle ju vara så även om jag aldrig nämnde ett ord om det???

Postad

Btw, så tycker jag hela den här diskutionen är oerhört underhållande och då speciellt den biten där iremmats anses till höra någon LAG-maffia. Dom statsen han redovisade (vad va de 22/16?) känns mer som en TAG spelare på partys 5/10 och 10/20 bord.

Spana in en kille som samoleus på partys 10/20 bord, har för mig att han har typ 58/40 (SH) och 45/35 (FR), där har ni en LAG spelare.

Har spelar en heldel micko och jag slutar aldrig att förundras hur han kan vinna så mycket som han gör, då alla vid bordet vet att han aldrig ger action utan nötterna.

För övrigt så anser jag att en kille som open-limpar på CO eller knappen frekvent i ett CG är weak-tight och borde försöka snappa upp sitt spel lite.

Postad
Huh? Nu har jkag sovit 0 timmar inatt, men jag förstår inte riktigt hur du menar :)

Du gjorde en del spel mot Lennard HU med motiveringen att han hade så stort övertag mot dig att det var ok med lite -EV om jag minns rätt.

Postad
Men en viss malligare, överlägsen attityd har det allt blivit sen dess du bytt avantar-foto... :)

Absolut. Jag ser ju grymt cool ut. 8-)

Vill inte göra något personligt påhopp här eller något, men hoppas inte du tar illa upp, men du ser faktiskt inte det minsta "cool" ut.

Och jag är nog inte ensam om att din "personlighet" har ändrats sen du klonkade EPT. Du är inte världens bästa pokerspelare, vilket du verkar tro, och pengar är inte allt här i livet, även om det ger en bättre levnadsstandard. Kom ner på jorden, gå ut i friska luften och öppna ögonen så du inte svävar ut i rymden fullständigt.

Postad
Men en viss malligare, överlägsen attityd har det allt blivit sen dess du bytt avantar-foto... :)

Absolut. Jag ser ju grymt cool ut. 8-)

Vill inte göra något personligt påhopp här eller något, men hoppas inte du tar illa upp, men du ser faktiskt inte det minsta "cool" ut.

:shock:

Postad

Jag använder den för att motivera mitt turneringsspel ja. Vad i helsike är fel med det? Och det är väl klart folk förknippar mig med det i första hand, skulle ju vara så även om jag aldrig nämnde ett ord om det???

Jag hade då inte ens vetat om det isådantfall mats :D Men jag är ju så jävla yr så det finns ingen hejd å andra sidan.

Postad

Och låt nu mickol ha sin dagbok för sig själv.

Jag ska inte kapa den mer, hoppas inte ni andra gör det heller.

Och Mats och Dee-jens, era klonkarskills, era feeeta inkomster på poker, och vi-är-pokergudar-spela-som-oss-annars-gular-ni filosofier kan ni väl fortsätta med i era egna dagböcker, som kanske borde byta namn till "Titta hit, EPT vinnaren drar in fett me cash på poker (OBS! Endast skryt, jag vill inte ha någon kritik i min dagbok, för jag kan ändå inte ta åt mig av den)".

Kämpa på Mickol, tack för en rolig dagbok.

bäst dagbok på det här forumet iaf! :heart:

• Skapa nytt...