lagerhult Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Har ingen större read på killen. Han har dock en floppprocent på 40% Seat 4 is the button Total number of players : 9 Seat 1: wiri200 ( $73.30 ) Seat 3: LarsJensen3 ( $61.40 ) Seat 4: jansun ( $42.60 ) Seat 5: socialsjakal ( $86.80 ) Seat 7: MoneyLuis ( $46.75 ) Seat 8: joe_ex ( $26.80 ) Seat 10: danni8 ( $19.45 ) Seat 6: lagerHLT ( $58.35 ) Seat 2: moppy222 ( $50 ) socialsjakal posts small blind [$0.25]. lagerHLT posts big blind [$0.50]. moppy222 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to lagerHLT [ Ks Kd ] MoneyLuis calls [$0.50]. joe_ex calls [$0.50]. danni8 folds. wiri200 raises [$1]. moppy222 calls [$0.50]. LarsJensen3 folds. jansun calls [$1]. socialsjakal folds. lagerHLT raises [$4.50]. MoneyLuis folds. joe_ex folds. wiri200 folds. dosmeger has joined the table. moppy222 folds. jansun calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ 7h, 5c, Jd ] lagerHLT bets [$10]. jansun calls [$10]. ** Dealing Turn ** [ 4c ] lagerHLT checks. jansun checks. ** Dealing River ** [ 4d ] Vad ska jag sätta honom på här. Första ja tänker är på i inbördes ordning: J-J, 7-7, 5-5, A-J, 10-10-->8-8 lr nåt sånt....Det känns som antingen sitter han på stål lr J. vad hade ni gjort nu? check-syn känns givet men kan man beta ut här och vad gör ja vid omslag? kastar? Citera
NeutroN Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 beta turn får du omslag du kan du börja fundera Citera
back Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Ja du måste ju betta turn. Förstår inte varför du checkar när turn blir en 4. Du har ingen aning om vart du står eftersom du hoppade över den betten. Citera
bullebyn Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 du får in 10% av hans stack preflop, är han dessutom lös hade jag betalat av om han floppar trissen, fyran är ju ett drömkort eftersom du slåe ev tvåpar. Beta turn och river... Citera
rickie Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Skulle betta alla gator och förhoppningsvis dubbla. Citera
Blado Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 ser du spöken i varje hand eller? Citera
parre Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 När du checkat turn är rivern en auto-bet. Beta turn. Vad ska han ha? Citera
pisak84 Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 hehehe..... som en polare sa till mig "du har överpar, det är bara beta har han set så trycker du på reload.. det är inte turnering....." såja Citera
lagerhult Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 jooo klart ja brukar beta turn men känndes som han satt med set lr iaf nåt grymt fick de intrycket...därav checken: ** Dealing River ** [ 4d ] lagerHLT checks. jansun bets [$8]. lagerHLT calls [$8]. jansun shows [ 8c, 6c ] a straight, four to eight. lagerHLT doesn't show [ Ks, Kd ] two pairs, kings and fours. jansun wins $46.80 from the main pot with a straight, four to eight. Citera
Ralph247 Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Kåk på turn? Körde han med 3 kort eller? Checken där är brutalt dålig, iaf på den nivån. Citera
lagerhult Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 han fick stege på turn inte kåk....men man har ju ändå en känsla för spelet...och känner jag att han sitter på monster är de inte lite dumt då att beta ut? Det som skiljer amatörspelaren från proffsen är väl att de kan läsa folk mkt bättre och litar mer på sin känsla lr har ja fel? Citera
Castro Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 han fick stege på turn inte kåk....men man har ju ändå en känsla för spelet...och känner jag att han sitter på monster är de inte lite dumt då att beta ut? Det som skiljer amatörspelaren från proffsen är väl att de kan läsa folk mkt bättre och litar mer på sin känsla lr har ja fel? Det som skiljer är att proffsen skaffar sig information och sedan använder sig utav den. Inte bara chansar hej vilt med information tagen från luften. Steghanden var inte ens en hand som du hade i åtanke så hur f-n kan du säga att du har en känsla för spelet och därav checkar? Citera
Gregg Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Sen säger du också att du vet att han har ett monster, ändå synar du hans bet på river...? Citera
Reflection Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 han fick stege på turn inte kåk....men man har ju ändå en känsla för spelet...och känner jag att han sitter på monster är de inte lite dumt då att beta ut? Det som skiljer amatörspelaren från proffsen är väl att de kan läsa folk mkt bättre och litar mer på sin känsla lr har ja fel? HAHAHA...du skämtade väl? Citera
lagerhult Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Det som skiljer är att proffsen skaffar sig information och sedan använder sig utav den. Inte bara chansar hej vilt med information tagen från luften. Steghanden var inte ens en hand som du hade i åtanke så hur f-n kan du säga att du har en känsla för spelet och därav checkar? ja kännde inte på mig att han satt me stegen ja är inte gud...men man kan ändå ha den känslan för spelet att man vet när något har något..ja hade ingen större tell på honom men klart ja hade sett några händer och om ja nu känner så stark att han sitter med en bra hand(vilket man inte gör så ofta)äre då inte värt att checka i stället för att beta ut bli commited och tvingas kasta in hela stacken.....angånende synen på river så är det väl klart som f*n att ja inte kan folda den lilla beten...jag kan ju adlrig vara 100% säker på att han sitter me stål även om ja har den känslan, så en syn är ju given på en sån liten bet. Citera
rickie Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 han fick stege på turn inte kåk....men man har ju ändå en känsla för spelet...och känner jag att han sitter på monster är de inte lite dumt då att beta ut? Det som skiljer amatörspelaren från proffsen är väl att de kan läsa folk mkt bättre och litar mer på sin känsla lr har ja fel? HAHAHA...du skämtade väl? Lol. Grejjen är ju att du inte har någon information överhuvudtaget förutom att han synar ditt floppbet! Citera
lagerhult Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 grejen är väl den då att jag är gud som tar mig ur det här....9,5ggr av 10 så betar ja ut på turn:Dså då tackar ja för mig ett sånt fint spel kan inte vara mänskligt. Citera
Reflection Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 grejen är väl den då att jag är gud som tar mig ur det här....9,5ggr av 10 så betar ja ut på turn:Dså då tackar ja för mig ett sånt fint spel kan inte vara mänskligt. Japp, klart att han är gud inget snack om saken. PÅ vilken sajt lirar du? o vill du dela med dig av ditt nick? Skulle va en ära för mig att spela mot gud. Förresten, är du släkt med Dan Glimne? Citera
lagerhult Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 haha ja va inte seriös och som tur är är ja itne släkt med honom. Alltså ja skrev bara vad ja kännde va rätt i den situationen(inte i alla liknanade situationer, men NU) och du ni börjar klaga...btw spelar på de flesta sajter så du går inte säker som mina "superskills" Citera
RockStar Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Gillar folk som kommer hit, postar sina HH och sen inte klarar av att ta kritik för hur de spelar. Kommer ni hit bara för att vi ska ge er en klapp på ryggen och säga "Bra läst, du hade bara otur - nästa gång tar du dem grabben!" ? Citera
lagerhult Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 nene kritik tål ja men inte att ni klagar på nåt ni inte har någon aning om. Bara för man itne lirar by-the-book så behöver det inte vara fel men respekterar era åsikter. Frågan är nu om ja gjorde rätt som checkade och inte fick in så mkt mer deg i potten lr om ja skulle gjort det "rätta" och kanske torskat hela inköpet..va säger ni Citera
Staahla Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Kritik för att du inte spelar by-the-book? Inte så konstigt när du spelar senare delen av handen så svagt. Sen att du har tur och ditt dåliga spel lönar sig gör det ju knappast till ett bra spel. Det är som att påstå att man hade känslan att 5:an skulle komma när man betalade dyrt för en hålpipa och klonkade... Citera
RockStar Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag skulle torskat hela inköpet eftersom jag skulle betat pott på turn (eller ställa om jag inte hade tillräckligt, eller att ett pottbet skulle lämna mig med X antal dollar att jag ändå skulle få syna ett omslag). Varför saktar du ner på turn med KK på den helt underbara brädan? Bara för att han synar pottbet på flopp? En check på turn baserad på "din magkänsla" är bedrövligt imo. Har ingen större read på killen. Han har dock en floppprocent på 40% Tillräckliga reads för att se att han har megaklonkat? Nice. Citera
Fido Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 nene kritik tål ja men inte att ni klagar på nåt ni inte har någon aning om. Bara för man itne lirar by-the-book så behöver det inte vara fel men respekterar era åsikter. Frågan är nu om ja gjorde rätt som checkade och inte fick in så mkt mer deg i potten lr om ja skulle gjort det "rätta" och kanske torskat hela inköpet..va säger ni Du gjorde nog FEL. Denna gång sparade du pengar, men 90% av fallen så gjorde du det INTE. Det är galet att checka där. Du säger att du gör det för att spara pengar. Hur tänker du då? Säg att han bettar 10 på turn. Kan du lägga dig då? Inte en chans sivert. Inte en chans. Så genom att checka vinner du inget. Bettar han turn så synar du, och bettar han sedan river så KOMMER du syna. Och torska lika mycket. Nej du, att spela dumt och sedan låtsas vara smart håller inte. Bettar du turn så kan du få en reraise tillbaka. DÅ kan du nog dra slutsatsen att du är illa ute. Dessutom, du måste ju betta turn! Vad göra om river kommer 6c? Stege och färg på bordet? Då KAN du ju inte syna en river. Att låta honom ta ett gratiskort med en hand som nästan säkert är sämre än din, det är inte direkt bra. Dessutom så kommer du ju ändå att syna turn+river om HAN bettar - så du sparar knappast direkt mycket om du möter stål. Nu var han ju lite dum som inte bettade turn med en tokmaskerad hand... men så är det ibland. Man får vara glad åt att fisken inte tar betalt. Citera
Wharic Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Frågan är nu om ja gjorde rätt som checkade och inte fick in så mkt mer deg i potten lr om ja skulle gjort det "rätta" och kanske torskat hela inköpet..va säger ni Paradoxalt nog skulle du ha torskat i alla fall nästan hela inköpet för att du ska ha en chans att maximera vad du vinner i det långa loppet. Nu synade han 8BB preflop med en liten sc. I runda slängar betyder det att han när han träffar hårt på floppen måste vinna 160BB för att det ska vara ett vinnande spel från hans sida. DVS det spelar ingen roll hur mycket du förlorar på just den här handen, du kommer gå med vinst i alla fall. Nu betalade han tom av för att dra till stegen. Han hade säkert betalat av på turn igen om han missat stegen. Det här är en synstation som säkert skulle spela bort sina marker på ett mellanpar. Få in markerna i mitten fortast möjligt med TPTK+ medans du förmodligen har den bästa handen. Som någon annan sa. Att bordet parar sig är bara bra för dig. Visst slår han dig med en fyra men sannolikheten att han har en är bara som högst 8%. Din check på turn är förlåtande mot hans dåliga spel och gör hans syn preflop och på floppen till ett mindre misstag än vad det annars hade varit. Visst vinner han ibland men tvinga honom att betala av när han inte gör det. Citera
Recommended Posts