Gå till innehåll

NLT - Försätter mig i klurig sits med Kungarna


Recommended Posts

Players:

ladyace (EUR 45,35 in seat 1)

HERO (EUR 43,75 in seat 3)

john76 (EUR 31,10 in seat 6)

 

Tre man har inför den här handen lämnat bordet och ladyace har bara spelat något enstaka varv.

 

Dealer: ladyace

Small Blind: HERO (0,25)

Big Blind: john76 (0,50)

 

HERO was dealt: K :diamond: - K :spade:

 

ladyace Raise (1,50)

 

Har ingen read, men två höga kort känns troligt.

 

HERO Call (1,25)

 

Får en mycket trevlig hand som jag 9/10 gånger re-raisar med. Denna gång väljer jag dock att ta risken att bara syna. Träffar jag triss betar jag floppen. Om jag missar floppen checkraisar jag så länge inget A visar sig.

 

john76 Fold

 

Pottstorlek: 3,50

 

Flop 2 :spade: - 4 :heart: - 6 :spade:

 

HERO Check

ladyace Bet (1,90)

HERO Raise (5,00)

 

raisen må vara i klenaste laget. Borde tryckt på mer här...

 

ladyace Call (3,10)

 

Pottstorlek 13,50

 

Turn 2 :spade: - 4 :heart: - 6 :spade: - 5 :spade:

 

HERO Check

ladyace Bet (4,00)

HERO Call (4,00)

 

Blir inte helt nöjd med turnkortet men samtidigt har jag ju överpar och nästnötfärgdrag. Funderar på en bet mellan halvpott och pott men väljer till slut att checka.

 

Fi betar svagt och jag synar. Här borde jag kanske raisa för att få mer information om motståndarens hand. Att han skulle ha AA känns inte troligt. Den hade han garanterat re-raisat med på floppen.

 

Han kan ju dock ha AK-AT eller annan kombination av höga kort med antingen en eller två spader. Med två spader är jag ju borta men med endast en spader ligger jag mycket bra till. Ska jag ta reda på hur jag ligger till genom att göra ännu en checkraise? Han kan ju knappast syna om han inte har färdig färg. Möjligen att han synar med om han har spaderesset.

 

Vet att jag spelar sjukt passivt här. Som grädden på moset bestämmer jag mig för att checksyna ner rivern också såvida inte spaderesset dyker upp. Skulle något av de andra essen falla blir det jobbigt men den risken väljer jag att ta.

 

Pottstorlek 21,50

 

River 2 :spade: - 4 :heart: - 6 :spade: - 5 :spade: - T :spade:

 

HERO Check

ladyace Bet (7,25)

HERO Call (7,25)

 

Där kommer ett till spader vilket inte känns helt tryggt men visst måste jag syna ner. Känns ändå som jag kan vinna den här potten. riverbeten från fi känns naturlig då jag har visat så mycket svaghet. Han bet skriker iofs ut att han vill ha syn men jag kan inte hoppa av nu.

 

 

Vad sätter ni fi på för hand här? Turnspelet är väldigt avgörande här. Spelar jag som en gubbe med extremt långt och vitt skägg där? Förmodligen...

 

Hur skulle ni spelat?

Ni behöver inte kommentera att jag ska re-raisa preflop. Normalt sett gör jag det men nu valde jag att inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag rätt duktigt pakcad iof, men whats up with this hand egentligen? Völjer du den tunna linjen att bara ysna preflop så vad ska du g.ra på senare gatro - du får ju färsöka tämkta dig in i vad fi sätter dig ¨på för hand. Jag tucker du spelar den bra rakt igenom, förutom att du inte ska behöva fråga på PF vad som tycks om ditt spel.

 

Har han A :spade: , well good luck to hik liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ranking tips

någon av händerna A :spade: topparad , Q :spade: Q,J :spade: J,A :spade: A :Aspade: x ,. Han kan ha väldigt många andra händer också eftersom det är shorthanded typ :spade: x :spade: x. Huvudtipset blir A :spade: x :spade: . Kan det röra sig om 35% chans till detta? Om man skulle gissa på exakt 2 hålkort får det bli A :spade:6

Detta efter att fi har gjort sin lilla turnbet. Om du höjer här fungerar det bra mot A :spade: x. Jag skulle inte ha lagt handen på turn oavsett vad som sen sker. Om handen går vidare till river är man nog rökt(bluffar och händer med A :spade: kommer till största delen försvinna på rivern då jag antar att de antingen foldar eller bluff/semibluffhöjer). . Man får ju hoppas att man inte drar dött om han har stegen också om inte s kommer. Det lutar starkt åt fold eftersom sannoliheten för att

På något sätt stinker den där turnbeten. I princip måste han nästan ha :spade: A antingen en färdig flush eller Asp med toppkicker. Eller Asp med färdig stege.

Som spelet är nu måste du alvarligt fundera på att lägga handen på river. Jag skulle nog ha gjort det.

Nu ska jag inte kladda ner analyssidan mer förmodligen luktar det fisk om analysen ser fram imot kritik som jag förhoppningsvis kan lära mig något av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle faktiskt ha bettat ut på turn. Eftersom du har planerat att syna en lagom stor bet så kan du lika gärna ta kommando. På så vis skulle jag tro att han lägger ner topparet och dom flesta överparen samt öka sannoliketen för check-check på river. Har han en färg här så lär du få veta det. Får du raise så kanske det är dags att lägga sig... Får du synen så är det bara att checka + ev syna på river.

 

Sen så förstår jag inte varför du endast synar preflop med KK mot en motståndare som du har noll koll på. Finns inget värde i att bara syna i detta läge imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle faktiskt ha bettat ut på turn. Eftersom du har planerat att syna en lagom stor bet så kan du lika gärna ta kommando. På så vis skulle jag tro att han lägger ner topparet och dom flesta överparen.

 

Jo, för har man väl slowplayat pre-flop är ju ens främsta mål att få honom att lägga alla händer man slår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan, var alla packade igår lr? :heart:

 

Ja.

 

Bra spelat, att inte re-raisa ur pos preflop behöver ju inte vara fel nödvändigtvis.

 

Och bra skriven handanalys. Du förklarar hur du tänker på varje gata och du skriver ut pottstorleken och så vidare. Skulle jag inte vara kraftigt bakfull och seg skulle jag kunna komma med en djupare analys, men iaf - bra spelat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle faktiskt ha bettat ut på turn. Eftersom du har planerat att syna en lagom stor bet så kan du lika gärna ta kommando. På så vis skulle jag tro att han lägger ner topparet och dom flesta överparen.

 

Jo, för har man väl slowplayat pre-flop är ju ens främsta mål att få honom att lägga alla händer man slår...

 

Jo men det är ju inte så att det är en trevlig bräda, jag skulle vilja avgöra handen så snabbt som möjligt dessutom har han ju check-raisat floppen....eller är jag dummare än vanligt nu?

 

EDIT: Bara för att man valt att slöspela preflop så betyder väl inte det att man ska göra det hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

reraise pre

Det var ju bra att du berättade det för Peder. Det viste han inte själv :lol:

 

annars spelar du bra

En väldigt djupsinig analys.

Kan du tex motivera varför du synar på river? pga pottods?

Vilka hålkort har han? Kn han ha vilka djävla kort som helst?

Kan opp på river ha flush. sp J eller sämre?

Vad betyder hans riverbet?..etc

"Det var ett riktigt tomtit inlägg du kom med". Du kan öppna en sida som heter tomteforum. Den här heter hand analys.Även om analysen är dålig(och gjord onykter) bör den finnas med på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...