Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blev lite fundersam över denna, hur skulle ni göra?

Hero - lösaggro

UTG - halvtajt halvpassiv svenne

MP - är en firre så han är lugn känns det som.

BB - Hero ($50.10)

UTG ($26.90)

MP ($17.70)

SB - $0.25

BB - Hero - $0.50

Hero Qh - Qd

UTG synar

Fold till MP

MP höjer till $1

Fold till hero

Hero höjer till $4

UTG höjer till $23.50

MP Synar (All-in)

Hero ?

UTG limp och sedan ett sådant tryck.. känns som högt par, eller?

Postad
Blev lite fundersam över denna, hur skulle ni göra?

Hero - lösaggro

UTG - halvtajt halvpassiv svenne

MP - är en firre så han är lugn känns det som.

BB - Hero ($50.10)

UTG ($26.90)

MP ($17.70)

SB - $0.25

BB - Hero - $0.50

Hero Qh - Qd

UTG synar

Fold till MP

MP höjer till $1

Fold till hero

Hero höjer till $4

UTG höjer till $23.50

MP Synar (All-in)

Hero ?

UTG limp och sedan ett sådant tryck.. känns som högt par, eller?

Skulle nog lagt mig ...

QQ är inte den bästa All-In-handen i stan samt mot två motspelare.

UTG sitter på iaf A + en hög kicker (AK,AQ, AJ o och s), har du riktigt otur så sitter han på AA eller KK.

Nej, fold tyckerj ag ...

Firren kan ju sitta på lite vad som helst - "but it was suited" - Han kanske träffar färgen, två paret eller ingenting ..

Med QQ vill du nog se floppen först för att se lite överkort samt vissa drag ...

Fold!!

MVH

//KF

Postad

Givet din beskrivning av UTG och att han limp-raisar skulle jag folda.

Att man rent generellt inte vill vara all in med QQ mot två motståndare vet jag inte om jag håller med om dock. Möter man två fiskar/överaggro killar är det en kanonsituation även om man är uppe mot överkort och ett lägre par (d v s så länge risken inte är stor att någon har AA/KK, vilket det är här).

Postad

:D

Känner igen det där från när man spelar på ett riktigt fiskbord. Nästan omöjligt att ha några riktiga reads då de flesta helt plötsligt kan flippa ur och spela helt ologiskt.

I det här fallet var det förstås en otroligt dålig fold oavsett då du hade fått quads.

Postad

Jag har nog kört en "han kan väl fan inte gå allin om han har AA eller KK för bövelen" och sen syna och sen möter man vanligtvis en AA eller KK trots allt. Att de spottar damer på flop och turn är ju bara för att jävlas, hade aldrig hänt annars. :)

Jag tycker du gjorde rätt när du foldade, själv hade jag nog synat, because I suck.

Postad

Inte för att vara jobbig, men jag hade aldrig nånsin passat damerna i det där läget. 3-handed preflop mot två halvfiskiga spelare med mindre än halva inköp på den här nivån skulle jag aldrig nånsin passa QQ, oavsett action. Antar att de vek upp AA och KK i just den här handen, och jag blir skrattad åt, men jag tycker verkligen inte man ska ge randomspelaren och/eller fisken på den här nivån med halva inköp mycket respekt alls. Jag tror risken är att man rätt ofta överarbetar sina reads i ett sånt läge - 3-handed på den här nivån är QQ en mkt bra hand.

Postad

EDIT: Det var visst 3-handed. Glöm allt jag sagt - all in!

EDIT2: Kanske inte var 3-handed ändå, hur många är ni egentligen? Fortfarande bara halva stackar och SH, hade nog synat isåfall (ja, jag har sett resultatet).

Ska börja läsa bättre, fick för mig att det var fullbord från början...

Postad
Inte för att vara jobbig, men jag hade aldrig nånsin passat damerna i det där läget. 3-handed preflop mot två halvfiskiga spelare med mindre än halva inköp på den här nivån skulle jag aldrig nånsin passa QQ, oavsett action. Antar att de vek upp AA och KK i just den här handen, och jag blir skrattad åt, men jag tycker verkligen inte man ska ge randomspelaren och/eller fisken på den här nivån med halva inköp mycket respekt alls. Jag tror risken är att man rätt ofta överarbetar sina reads i ett sånt läge - 3-handed på den här nivån är QQ en mkt bra hand.

Tror inte det var 3-handed. Rätt kass HH eftersom det inte riktigt framgår hur många som sitter vid bordet.