ogredani Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Här blir jag lite konfunderad över exilm38. ***** Hand History for Game 3558949581 ***** NL Texas Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:20201330 Level:1 Blinds(10/15) - Wednesday, February 15, 13:41:55 EDT 2006 Table Table 67323 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 6: ogredani ( $800 ) Seat 9: LMR337 ( $800 ) Seat 5: apsalisbury ( $800 ) Seat 1: DudleyDavis1 ( $800 ) Seat 7: bartender011 ( $800 ) Seat 2: MCTWATT ( $800 ) Seat 10: birdman1952 ( $800 ) Seat 3: exilm38 ( $800 ) Seat 4: Nightwalk23 ( $800 ) Seat 8: jsprag ( $800 ) Trny:20201330 Level:1 Blinds(10/15) ** Dealing down cards ** Dealt to ogredani [ 9d 9c ] MCTWATT folds. exilm38 raises [30]. En miniraise, som kan betyda vad som helst egentligen, men jag tippar på att han sitter på 22-99, AA, sc eller nån förrädisk hand såsom 75s. Nightwalk23 folds. apsalisbury calls [30]. ogredani calls [30]. bartender011 folds. jsprag folds. LMR337 folds. birdman1952 folds. DudleyDavis1 folds. ** Dealing Flop ** [ 7c, 4c, 3d ] exilm38 checks. Jahopp, antingen har han träffat sin triss, överkort sc eller så sitter han på 56s för att göra en check-raise. Eller så har han helt enkelt nada. apsalisbury checks. ogredani bets [110]. Jag har ändå en stark hand och vill betta bort ett eventuellt färgdrag. exilm38 calls [110]. Jahopp, han synar. Nu har jag svårt för att sätta honom på en hand. Av de händer jag satte honom på från början återstår egentligen bara sc i klöver. apsalisbury folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] exilm38 bets [45]. Det där bettet var helt enkelt för svagt för mig att inte syna. Han kanske ville att jag skulle tolka svaghet för att inducera bet och sedan re-raisa mig kraftigt av någon anledning, men jag vill se river. ogredani calls [45]. ** Dealing River ** [ Ts ] exilm38 bets [225]. Nu bettar han plötsligt lite hårdare. Vad sätter ni honom på för hand? Ska jag syna i detta läge eller folda? Citera
vetgirig Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 AT - han har bättre hand än dig - fold. Citera
trisslott Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 apsalisbury folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] exilm38 bets [45]. Det där bettet var helt enkelt för svagt för mig att inte syna. Han kanske ville att jag skulle tolka svaghet för att inducera bet och sedan re-raisa mig kraftigt av någon anledning, men jag vill se river. Tycker du ska raisa här för att få en bättre read på hur din hand står sig just där. Citera
ogredani Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 AT - han har bättre hand än dig - fold. Men varför skulle han miniraisa i så tidig position pre-flop med AT? Citera
vetgirig Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 AT - han har bättre hand än dig - fold. Men varför skulle han miniraisa i så tidig position pre-flop med AT? Det finns ingen hand man mini-raisar i den postionen vid det tillfället i en SnG. Det är en fisk. Iofs så kan fisken sitta på en mängd andra händer - alla som slår dig. Det finns egentligen extremt få händer som slår dig i det läget - så släng din hand. Citera
spyse Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 AT - han har bättre hand än dig - fold. Men varför skulle han miniraisa i så tidig position pre-flop med AT? För att han är en fisk. Tillbaka till handen, han gissar på att du har ett överpar och försöker bluffa att han har en sjua, hade du höjt tillbaka på turn hade du fått en gratis showdown om han inte lyckas pricka in sin tia, men även då är chansen stor att du får gratis showdown. Om du dessutom rr på turn och han har bättre än dig märker du ju det väldigt snabbt. Nu måste du ju nästan syna ner på rivern. Citera
ruter2 Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Dealt to ogredani [ 9d 9c ] MCTWATT folds. exilm38 raises [30]. En miniraise, som kan betyda vad som helst egentligen, men jag tippar på att han sitter på 22-99, AA, sc eller nån förrädisk hand såsom 75s. Nightwalk23 folds. apsalisbury calls [30]. ogredani calls [30]. bartender011 folds. jsprag folds. LMR337 folds. birdman1952 folds. DudleyDavis1 folds. Varför höjer du honom inte före floppen?? När du bara synar får du ju ingen ytterligare info och dessutom blir det en flervägspott som man inte gärna vill ha när man sitter med mellanpar på handen. Höj rejält eller ställ in. Betänk din position. Väldigt svårt att se vad han sitter med och han lär ha lika svårt att se vad du sitter med. Skulle jag gissa så sitter han med A4 (och är väldigt fiskig). När du bara synar på turn kan han sätta dig på en draghand eller svagt par. Kanske han anar svaghet och försöker köpa potten på river. Att bli en syn-automat är väldigt lätt. Nu blev ni det båda två. Själv jobbar jag hårt för att komma bort från syn-sjukan. Höj eller släng försöker jag hela tiden säga till mig själv. Kan man gissa att du... synade hans riverbet Citera
ogredani Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Jag brukar inte höja tidigt i turneringar pre-flop med 22-99, utan satsar på att träffa trissen och fånga fiskar. Dessutom vill jag gärna inte höja med en massa spelare bakom mig eftersom många på $10-bord spelar så löst att de synar. Och då sitter jag där med en flop med överkort och en lös spelare bakom mig som lätt kan bluffa bort mig. Visst, jag borde ha höjt honom på turn, men jag fick inte pusslet att gå ihop utan ville se vad han hade. Och som oftast när jag inte får pusslet att gå ihop och motståndarens spel verkar konstigt så synar jag ner om jag har en vettig hand. Han hade Q:club: 6:club: och jag vann således potten. Citera
dlinder Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Att bli en syn-automat är väldigt lätt. Nu blev ni det båda två. Själv jobbar jag hårt för att komma bort från syn-sjukan. Höj eller släng försöker jag hela tiden säga till mig själv. Kan man gissa att du... synade hans riverbet Höja hans riverbet vore iofs katastrofernas katastrof. Finns bara syn eller fold där. Citera
el_kryddo Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Höj preflop och ta reda på om han har monster eller något mer likt en draghand, billigare så. Får du bara syn så har du bättre läge att ta potten på floppen. Iofs tror jag att han floppar en triss här. Synar du bara floppen så är det i princip som att säga till dig själv "Han har kanske ett överpar och jag betalade enbart för att fånga ett set. No set - no bet". Bättre att ta kommando över handen direkt. Citera
Kenny_Roger Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Höj preflop och ta reda på om han har monster eller något mer likt en draghand, billigare så. Får du bara syn så har du bättre läge att ta potten på floppen. Iofs tror jag att han floppar en triss här. Synar du bara floppen så är det i princip som att säga till dig själv "Han har kanske ett överpar och jag betalade enbart för att fånga ett set. No set - no bet". Bättre att ta kommando över handen direkt. Sånt här ser jag hela tiden och jag vet inte om jag håller med. Mot aggressiva motståndare som 3-barrelbluffar kan jag förstå vitsen med att informationshöja. Problemet är bara att det isåfall inte spelar någon större roll om man har 99 eller 23o på hand - lägger han hade du överkort, spelar han tillbaka har han överpar (eller så tvingas du ändå folda). Att höja flop kostar i regel nästan lika mycket som att syna flop+turn. Är det inte bättre att låta honom bluffa en extra gång/ge upp istället för att tvinga honom att folda alla händer man slår? Citera
Gislo Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 "En miniraise, som kan betyda vad som helst egentligen, men jag tippar på att han sitter på 22-99, AA, sc eller nån förrädisk hand såsom 75s. " - hm? Om det kan betyda vilken hand som helst så gör du nog bäst i att inte sätta honom på någon hand alls utan spela brädet. Citera
Recommended Posts