Gå till innehåll

Bästa pokersajt för HU Sit & Go?


Gäst

Recommended Posts

Vill du spela riktigt billigt så ska du spela på Everest (lägsta buy-in $0.10 tror jag)

 

Vill du spela mot riktigt uselt motstånd ska du spela på Everest.

 

Vill du ha bästa strukturen så tror jag UltimateBet har bäst (men everests är ok). Skillnaden i struktur blir mindre i HU än i t.ex. 10-manna SnG's, då man hinner spela så många fler händer. Ytterst sällan som jag hinner spela tills blindsen blir så stora att de blir en massiv faktor även om det är en snabb struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret!

 

Kör just nu på Prima men funderar på att prova något annat bara för att testa lite. Spelar bara på $ 5 buy-in men har väl planer på att gå upp en nivå inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat Stars nu och tycker verkligen om strukturen. Mycket mindre slump om man jämför med exempelvis Prima där blindsen ökar var 10:e hand.

 

Jag vill dock prova fler sajter, så om någon har tips på sajter med ett bra utbud av HU Sit & Go så tipsa gärna!

 

Funderar på att prova B2B, någon som har några erfarenheter därifrån vad gäller struktur och spelarnivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har bra strukur enligt mig,,har iförsej bara lirat HU SNG på prima och tain,,prima har okej struktur medans tains suger stenhårt!Ioförsej har dom "slower HU SNG" på nivåerna $50 och uppåt,,men eftersom det är över min nivå så har jag aldrig testat det,,och aldrig sett någon spela det,,dom flesta verkar föredra gamblingvarianten :D Spelarnivån på B2B vet jag inte mycket om,,har bara spelat 5-10st 5€ åt en kompis,,och uppfattade spelarna som kassa men det är ju svårt att säga efter så få matcher..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt har nog sämst motstånd iaf och hyfsad struktur. Man blir mörkrädd av hur dåliga dom på 50$ HU sit & go är.

 

Hmm...kanske ska ta och ge Expekt ytterligare en chans då. Precis som många andra så övergav jag dom när de bytte nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lira HU på noble poker och gillar den strukturen dom har. Blindsen börjar på 10/20 och man har 1000 i startmarker. Blindsen höjs var 7:de minut.

 

I så fall är Stars tacksammare. Börjar med 1500 i marker, blindsen på 10/20 som ökar var 10:e minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UltimateBet har strået bättre struktur än PokerStars.

 

Mer info! :D

 

Här är deras struktur (klicka på click here under Tournament Structures, gick fan inte att direktlänka till den...). De har 20/40 och 30/60 istället för Stars 25/50. Marginell skillnad kan tyckas, men eftersom nästa steg är en dubbling till 50/100 så gör det rätt stor skillnad tycker jag, 10 minuter till att suga fisken på pengar innan blindsen blir så stora att det börjar bli dags för all-in hela tiden.

EDIT: Om du spelar $50-SnG's så har du 12-minutersperioder, men blindsen börjar på 15/30 istället för 10/20, så det blir lite sämre än de billiga. Något högre blinds än på Stars men något längre rundor, har inte räknat ut exakt vilket som blir "bäst" här om man jämför med Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...