Gäst Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 Har lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på: * Vilka sidor har den bästa strukturen? Blinds och startstackar är det jag tänker på då. * Hur är nivån på de olika sajterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 Vill du spela riktigt billigt så ska du spela på Everest (lägsta buy-in $0.10 tror jag) Vill du spela mot riktigt uselt motstånd ska du spela på Everest. Vill du ha bästa strukturen så tror jag UltimateBet har bäst (men everests är ok). Skillnaden i struktur blir mindre i HU än i t.ex. 10-manna SnG's, då man hinner spela så många fler händer. Ytterst sällan som jag hinner spela tills blindsen blir så stora att de blir en massiv faktor även om det är en snabb struktur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 Tack för det snabba svaret! Kör just nu på Prima men funderar på att prova något annat bara för att testa lite. Spelar bara på $ 5 buy-in men har väl planer på att gå upp en nivå inom kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 14 Februari , 2006 Rapport Share Postad 14 Februari , 2006 pokerstars har ju otroligt långsam struktur och inte allt för bra motstånd på låga nivåer iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2006 Rapport Share Postad 15 Februari , 2006 ^^ Har faktiskt funderat lite på Stars. Har aldrig spelat där då jag trott att spelarna håller en för hög klass. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 Har provat Stars nu och tycker verkligen om strukturen. Mycket mindre slump om man jämför med exempelvis Prima där blindsen ökar var 10:e hand. Jag vill dock prova fler sajter, så om någon har tips på sajter med ett bra utbud av HU Sit & Go så tipsa gärna! Funderar på att prova B2B, någon som har några erfarenheter därifrån vad gäller struktur och spelarnivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 16 Februari , 2006 Rapport Share Postad 16 Februari , 2006 B2B har bra strukur enligt mig,,har iförsej bara lirat HU SNG på prima och tain,,prima har okej struktur medans tains suger stenhårt!Ioförsej har dom "slower HU SNG" på nivåerna $50 och uppåt,,men eftersom det är över min nivå så har jag aldrig testat det,,och aldrig sett någon spela det,,dom flesta verkar föredra gamblingvarianten Spelarnivån på B2B vet jag inte mycket om,,har bara spelat 5-10st 5€ åt en kompis,,och uppfattade spelarna som kassa men det är ju svårt att säga efter så få matcher.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Expekt har nog sämst motstånd iaf och hyfsad struktur. Man blir mörkrädd av hur dåliga dom på 50$ HU sit & go är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Expekt har nog sämst motstånd iaf och hyfsad struktur. Man blir mörkrädd av hur dåliga dom på 50$ HU sit & go är. Hmm...kanske ska ta och ge Expekt ytterligare en chans då. Precis som många andra så övergav jag dom när de bytte nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grävlis Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Jag brukar lira HU på noble poker och gillar den strukturen dom har. Blindsen börjar på 10/20 och man har 1000 i startmarker. Blindsen höjs var 7:de minut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Expekt/Tain ar en riktig kottmarknad. Satsa pa det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Jag brukar lira HU på noble poker och gillar den strukturen dom har. Blindsen börjar på 10/20 och man har 1000 i startmarker. Blindsen höjs var 7:de minut. I så fall är Stars tacksammare. Börjar med 1500 i marker, blindsen på 10/20 som ökar var 10:e minut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grävlis Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 I så fall är Stars tacksammare. Börjar med 1500 i marker, blindsen på 10/20 som ökar var 10:e minut. Låter riktigt bra ju. Får se till att prova där nån dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 Boss har endast turbo-HU's, 5 minutersperioder och alldeles för snabb blajndsökning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 UltimateBet har strået bättre struktur än PokerStars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 UltimateBet har strået bättre struktur än PokerStars. Mer info! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 17 Februari , 2006 Rapport Share Postad 17 Februari , 2006 24h-nätet är riktigt fisktätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 18 Februari , 2006 Rapport Share Postad 18 Februari , 2006 Expekt har nog sämst motstånd iaf och hyfsad struktur. Man blir mörkrädd av hur dåliga dom på 50$ HU sit & go är. Kan hålla med om att dom är kassa men,,"hyfsad struktur"?!Vad jämför du med då? Eller lirar du den långsammare varianten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 UltimateBet har strået bättre struktur än PokerStars. Mer info! Här är deras struktur (klicka på click here under Tournament Structures, gick fan inte att direktlänka till den...). De har 20/40 och 30/60 istället för Stars 25/50. Marginell skillnad kan tyckas, men eftersom nästa steg är en dubbling till 50/100 så gör det rätt stor skillnad tycker jag, 10 minuter till att suga fisken på pengar innan blindsen blir så stora att det börjar bli dags för all-in hela tiden. EDIT: Om du spelar $50-SnG's så har du 12-minutersperioder, men blindsen börjar på 15/30 istället för 10/20, så det blir lite sämre än de billiga. Något högre blinds än på Stars men något längre rundor, har inte räknat ut exakt vilket som blir "bäst" här om man jämför med Stars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts