Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi brukar spela shorthanded ibland med 3 spelare inklusive mig och en i sällskapet går med med väldigt många händer före floppen, men höjer nästan aldrig före floppen. Om jag höjer går han med ändå oftast och det inte är absolut skit han har på handen. Jag brukar höja mellan 3-4 gånger BB. Efter floppen höjer han ganska ofta och när han höjer då så är det svårt att sätta denna spelare på en hand. Nu kommer min fråga som är hur tykcer ni att man ska spela mot en sådan här spelare generellt, vid en låg stack eller hög stack. Vad tycker ni??

Postad

Om du vet att han synar får du väl höja ännu mer preflop för att få ut mkt värde av din hand. Sen får du återhöja honom på floppen istället. Vet han att du brukar lägga dig så är det ju enkla pengar för honom att syna pre och sen stjäla potten på floppen om han misstänker att du missat. Spela mer aggressivt.

Postad

En i vårat pokergäng är också sådan. Jag är ganska tight och aggresiv när jag får kort, och vinner ungefär 80% av gångerna mot polarna. Men de resterande 20% åker jag alltid ut mot samma spelare, och det är "den evige synaren" Jag har många anteckningar om honom, han fyller ungefär ett helt A4-papper och jag kan ändå inte förstå hur han kan syna min all-in med :heart: 6- :club: 3 medan jag har :club: K- :spade: K och floppen kommer 4-5-9 Turn:2 (såklart och river vill jag inte ens anstränga mig att titta på!) Vad ska man göra mot honom ? Om inte ens K-K slår hans tur?

Postad
vinner ungefär 80% av gångerna mot polarna. Men de resterande 20% åker jag alltid ut mot samma spelare, och det är "den evige synaren"

Vad ska man göra mot honom ? Om inte ens K-K slår hans tur?

Är jag taskig om jag säger att du redan har svarat på din egen fråga?

Postad

Efter nogranna studier i böcker av sklansy, glimne m.fl. så har jag kommit fram till slutsatsen att det verkar som om KK är en bättre hand än 36o och 36s, så det verkar som om din tomtevän i långa loppet förlorar mot dig, vilket callstations ofta gör,

Lolla honom när du piskar ut honom ur turneringen nästa gång.

Postad
En i vårat pokergäng är också sådan. Jag är ganska tight och aggresiv när jag får kort, och vinner ungefär 80% av gångerna mot polarna. Men de resterande 20% åker jag alltid ut mot samma spelare, och det är "den evige synaren" Jag har många anteckningar om honom, han fyller ungefär ett helt A4-papper och jag kan ändå inte förstå hur han kan syna min all-in med :heart: 6- :club: 3 medan jag har :club: K- :spade: K och floppen kommer 4-5-9 Turn:2 (såklart och river vill jag inte ens anstränga mig att titta på!) Vad ska man göra mot honom ? Om inte ens K-K slår hans tur?

Riggen hjälper fisken... Jag föreslår att du slutar spela och donerar han pengar rakt av istället så sparar du lite tid.

Postad

Happ, det låter som om du inte klarar av att möta en lösaggressiv spelare utan att han gång på gång spelar ut dig efter floppen helt enkelt.

Varför skulle han inte syna med "skit" preflop om han tillräckligt ofta vinner potten ändå (eller får betalt när han har bra) mot er?

Du verkar beskriva honom som aggressiv postflop, du får väl helt enkelt börja spela tillbaka mot honom mer och oftare med en vidare HD så att han inte kör över dig...