Looseweak Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Game # 246009451 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Virserum" Game ended 2006-02-11 01:53:43 GMT+01:00 Players: Sigge10 (EUR 21,42 in seat 1) LOSTFOOT (EUR 31,67 in seat 2) Looseweak (EUR 20,00 in seat 3) biggiB (EUR 36,68 in seat 4) abruptor (EUR 14,29 in seat 5) Dealer: LOSTFOOT Small Blind: Looseweak (0,10) Big Blind: biggiB (0,20) Looseweak was dealt: Ad - As abruptor Fold Sigge10 Raise (0,95) LOSTFOOT Call (0,95) Looseweak Raise (3,00) Höjer 15BB, är det för lite här? Vet att "alla problem i världen kan lösas genom att betta mer preflop" (Hjort), men lite värde vill man väl ha ut av sina monster ändå? 15BB är väl ändå en rätt rejäl raise, jag tredubblar ju knappens raise. biggiB Call (2,90) Sigge10 Call (2,15) LOSTFOOT Call (2,15) 4 spelare av 5 med till floppen. Skulle alltså höjt mer, eller är det motståndarna som spelar alldeles åt skogen kanske? Flop 5d - 8c - 7d Looseweak All-In (16,90) Ofarlig bräda som sådan, med tanke på den relativt stora höjningen preflop. Dock är färgdraget, och eventuell JT, 9T osv oroande. Jag ser därför ingen anledning att slowspela, trycker in allt jag äger och har (tyvärr bara ett inköp). Sitter självklart i dålig position, och även om det låter som en konstig fråga, så här kan jag väl aldrig checka, eller ens beta mindre än stacken? 17 Euro till i en stack på ca 10 är väl den enda valmöjligheten som jag ser det. Kan aldrig hitta en check-fold/bet-fold hur mycket jag än letar här väl? biggiB Call (16,90) Sigge10 Call (16,90) LOSTFOOT Fold Turn 5d - 8c - 7d - 2h biggiB Check Sigge10 Check River 5d - 8c - 7d - 2h - Ac biggiB Check Sigge10 Check Looseweak shows: Ad - As (three of a kind, aces) biggiB didn't show: 9d - 8s (a pair of eights) Sigge10 didn't show: Qd - Td (high card ace) Looseweak wins: EUR 61,10 (with three of a kind, aces) Rake: EUR 2,00 Hur spelar jag denna handen? Är ju egentligen bara 2 gator som behöver ifrågasättas, men det är sådana här situationer som är viktiga att bemästra, AA mot spelare som kommit hem från krogen eller dylikt. Frågorna är bara: -Är det en lagom höjning preflop, finns det någon som skulle synat för att dölja handens styrka. En re-raise från SB skriker ju nästan AA? -Har jag fel i min analys av floppen? Finns det kanske andra valmöjligheter, och är jag för enkelspårig med min all-in hold'emstrategi? Alla synpunkter är önskvärda! Citera
Hockbole Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Alltså, om du får två syn på din all in så är det ju ett fantastiskt bra spel eftersom du får betalt av dem bägge. Sen undrar jag starkt om du nånsin kommer få all in-syn av 98o och Qx igen i din pokerkarriär. Casha in, var glad och spela på samma sätt igen om det betalar sådär bra. Citera
dlinder Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Höj lite mer preflop ja, till $4 låter bättre. Det är normalspel med en höjning av den storleken + en cold call, och även om de foldar har du fått bra betalt för dina äss (10bb). På floppen finns det bara all in. Citera
Njursparven Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Jag skulle spelat handen precis som du gjorde. Din 15*bb raise borde skrämma bort alla händer utom stålet. Den enda handen som du kan oroa dig för är väl isåfall 88, men isåfall är det bara att betala av. Citera
Looseweak Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Alltså, om du får två syn på din all in så är det ju ett fantastiskt bra spel eftersom du får betalt av dem bägge. Sen undrar jag starkt om du nånsin kommer få all in-syn av 98o och Qx igen i din pokerkarriär. Casha in, var glad och spela på samma sätt igen om det betalar sådär bra. Det är möjligt att de spelar dåligt. QT kan jag dock förstå om jag sätter mig in i hans ögon. Kanske var lite på örat och såg den massiva potten framför sig och tänkte att "Jag är ju bara ett ruter ifrån", medans den andra hade toppar och tänkte göra årets bluffsyn och kanske satte mig på AK. Det är dock som du säger, inget 100%igt spel från FI. Men sen är ju frågeställningen generell också, jag kan inte utgå från att de satt på de korten de gjorde, även om det kanske i detta fallet inte fanns så mycket att be för. Citera
silencer_ Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 stalltips: sätt in ngr hundra euro till och spela en annan nivå, 0,1 0,2 är ju rent lotto!!!! Citera
freggan85 Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 stalltips: sätt in ngr hundra euro till och spela en annan nivå, 0,1 0,2 är ju rent lotto!!!! Ja för de spelarna som inte behärskar den konstform vi kallar poker. Bra spelad hand annars hade nog gjort exakt likadant själv. Citera
cOP Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Alltså, om du får två syn på din all in så är det ju ett fantastiskt bra spel eftersom du får betalt av dem bägge. Sen undrar jag starkt om du nånsin kommer få all in-syn av 98o och Qx igen i din pokerkarriär. Casha in, var glad och spela på samma sätt igen om det betalar sådär bra. Är det en så dålig syn med färgdraget då? Citera
Hockbole Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Missade iofs att han hade färgdrag, men jag tycker ändå att det är en tveksam syn potoddsmässigt sett. Nu suger jag på detta, men rätta mig om jag har fel: 9 outs till färgen förutsatt att ingen annan har ruter, dvs 19%. 16,90 till en pot på 65=26%. Sen är det dessutom en Q-hög färg, helt ok men det känns som ett ett all in i det läget ofta indikerar en semibluff med nötdraget. Endast mina åsikter såklart, men med två all in så hade inte jag synat med ett halvhögt färgdrag. EDIT: missade även att det var på flop de gick all in, inte turn. My bad, oddsen är med honom. Citera
Lottie Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Missade iofs att han hade färgdrag, men jag tycker ändå att det är en tveksam syn potoddsmässigt sett. Nu suger jag på detta, men rätta mig om jag har fel: 9 outs till färgen förutsatt att ingen annan har ruter, dvs 19%. Han har ju två kort på sig att få in färgen så oddset ligger på närmare 40 %. En ok syn med tanke på oddsen alltså. Citera
Hockbole Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Nu var du snabb Lottie, såg det när jag kollade... Citera
Looseweak Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Fast det blir väl 16.90 för en pott på 48, eller har jag fel? Citera
Hockbole Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Nä, den siste killen räknar med sin bet i oddsen oxå. Citera
Stoneburg Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Missade iofs att han hade färgdrag, men jag tycker ändå att det är en tveksam syn potoddsmässigt sett. Nu suger jag på detta, men rätta mig om jag har fel: 9 outs till färgen förutsatt att ingen annan har ruter, dvs 19%. Han har ju två kort på sig att få in färgen så oddset ligger på närmare 40 %. En ok syn med tanke på oddsen alltså. Oddsen är 2:1, alltså typ 33% att han sätter färg, inte 40%. Även om jag nu förstår varför folk älskar att syna all-in med färgdraget, en del verkar tro att det är närmare 90%. Citera
SuperMange Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Du bedömer att brädan är relativt ofarlig,,,min bedömning är att det var kanske den näst värsta floppen man kan få,,, både stegdrag , färgdrag möjliga trissar eftersom din hand inte förbättrades, tvåpar eftersom floppen är connectad,,,, hr fan tänker du?? Citera
rockefeller Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Du bedömer att brädan är relativt ofarlig,,,min bedömning är att det var kanske den näst värsta floppen man kan få,,, både stegdrag , färgdrag möjliga trissar eftersom din hand inte förbättrades, tvåpar eftersom floppen är connectad,,,, hr fan tänker du?? Det är inte WSOP. Potten är någorlunda stor och TP och rags betalar av här för dom tror att han bluffar eller nåt. Vad ska han göra då? Check-syn känns ju verkligen som ett vinnande spel... eller inte... checkfold känns ju nästan ännubättre, du har ju trots allt bara AA Citera
Looseweak Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Med tanke på de sotra satsningarna preflop hade jag tyckt det varit värre med broadwaykort. Om det är den näst värsta floppen jag kunde få, hur ser den värsta ut då? Citera
tikhal Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Vad sägs om QJT trefärg och han har inTe rätt ess ? Citera
SuperMange Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Värsta floppen skulle ju vara typ 789s i den färg du inte har något av ässen. Får påpeka att jag spelar NL 2/4 o kanske är lite insnöad på den nivån... I varje fall, på den nivån finns det ingen som drömme o syna med sk broadwaykort, där förstår alla att man kan vara totaldominerad ex.vis AK mot AQ,,, det de allra flesta synar med villket är helt korrekt är suited connectors plus låga par... Men som sagt olika på olika nivåer förmodar jag... Jag säger inte på nåt sätt att han/du spelar fel, det enda jag ifrågasätter är bedömningen av floppen,,, the texture of the flop... där har ni en del o lära o det är ju det som ett forum är till för... Lycka till fortsättningsvis Citera
Recommended Posts